Kommer nästa generation uppskatta våra mopeder/samlarprylar?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
carl76

Re: Bra fråga

Inlägg av carl76 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Caddylasse skrev:Titta på T och A fordar. Hur mycket har inte de priserna gått ner på 10-15 år ? De som växte upp med de bilarna, kör knappt längre. ( Hur många tår trampade jag på nu ? ).
Frimärken ? Många som samlar nu ?
Alla gjorde det när jag var liten.

Men vem bryr sig ? Jag gillar mina moppar och moppeprylar och har kul nu.
Håller med dej,mycket saker har gått ner i pris på senare år även många mopedermodeller.
Gamla traktorer är en annan sak som sjunkit mycket i pris,grållarna har halverats i pris på 10år.Vissa traktorer har dock samma höga priser som tex gamla john deere o Lanz. <!-- </EdIndex> --></div>
Letar efter Mustang anaconda, , cross, , cross b och cross special och TT!
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->fast andra saker som gamla luftkylda folkvagnar verkar ju aldrig få ett stopp på hur dyra dom är just nu... men det är iförsig för utländska marknaden har hittat till sverige och 100 000 för en fräsh buss, är ju en droppe i havet för dom flesta där ute. för 20-30 år sedan så köpte man sånt för en platta öl. intressant utveckling. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->STORT GRATTIS till dem som samlar/samlat morsdags-, farsdags- och jultallrikar.
.
.
.
.
.
.
Dessa är inte värda ett skit idag, utan gör sig bäst som fylle när man behöver sådant. :lol: :lol: :lol: :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Rofferaket

Inlägg av Rofferaket »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag är snart 15 men gillar ändå gamla moppar mer än nya.

Jag ska nog köpa en hög med gamla moppar att skruva på när jag får mer pengar. :) <!-- </EdIndex> --></div>
amazonsport

Inlägg av amazonsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Samla är lätt, det är svårare att göra sig av med samlingar för att kunna utöka sina andra. Jag har börjat inse att man kan inte vänta ut värdeökning på alla saker t.ex. bildelar, utan man får nischa sig lite för att inte växa ur längan...
Just nu består det jag sparar på av Amazonprylar och Puch delar och även gamla dörr och fönsterbeslag som renoveras upp. Allt annat reas ut... Eller ja kanske inte allt då förståss :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

NRoos skrev:Samlande smittar av sig till barnen och på så sätt lever det vidare. Däremot kan deras hamstrande saker bestå av serietidningar eller något annat. Dom behöver nödvändigtvis inte samla på mopeder eller bilar. Min far samlar på knivar t.ex. och speciellt rakknivar.
Min svärfar samlar också på rakknivar, alla oavsett modell och skick. Han försökte räkna dom för ca 15 år sedan men han gav upp vid 2000st :shock: Det är ju helt galet. <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Min förra fru samlade på damm å disk å jag vet inte men till slut hade hon berg av dom varorna :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

dr.novolette skrev:Min förra fru samlade på damm å disk å jag vet inte men till slut hade hon berg av dom varorna :roll:

Och nu är det skillnad :lol: :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Räkna med det :D <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

dr.novolette skrev:Min förra fru samlade på damm å disk å jag vet inte men till slut hade hon berg av dom varorna :roll:
Å fan, såna grejer har vi hemma ibland också. Undrar om det är värt nåt? <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->en fot i arslet å enkel biljett kan det ju alltid vara värt :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

dr.novolette skrev:en fot i arslet å enkel biljett kan det ju alltid vara värt :wink:
:lol: :lol: :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nja - det är väl att hon gick och tog disken med sig ut genom dörren :wink:
Därför har doktorn inga diskberg längre, fast alla köpespizza och maxlådor hjälper ju till att hålla nere bergen :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Dan L

Inlägg av Dan L »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det kommer alltid att finnas samlare av diverse ting
Jag samlar även på saker med ORANGE kulör från 70-talet.
:wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Min första moppe RAKET -> http://cylinderloppet.zoomin.se/P3244400

Lyssna På Veckans Låt ----> http://cylinderloppet.zoomin.se/A145568
Pälle

Inlägg av Pälle »

Grannen skrev:Nja - det är väl att hon gick och tog disken med sig ut genom dörren :wink:
Därför har doktorn inga diskberg längre, fast alla köpespizza och maxlådor hjälper ju till att hålla nere bergen :lol:
Ursäkta det fortsatta offtopicsvamlet men... maxlådor? Äter Doktorn Maxbox? Det är ju för barn :D <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar