selma skrev:72,107 eller 140
Självklart minst 140,extra allt är alltid roligare.
Farten reglerar man väl med gasreglaget,börjar man bli skitnödig"slå av"
Kan hålla med dig, har kört sporthoj och enduro en massa år och inte fan ligger man på fullgas hela tiden bara för att det kanske går..
Det är något man gjorde i 13-14års åldern tills man vurpa <!-- </EdIndex> --></div>
Lasse väss skrev:Kanske skulle köpa dig en begagnad Gålle Då får du allt på en gång, el-start, back, tipp, skivbromsar, riktiga länkarmar med stötdämpare och spiralfjädrar, mm,mm
Har kollat en del på grålle men verkar inte finnas några beg, helst skulle jag köpt mig en atv.. Men går tyvärr inte just nu.. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ang athea 80cc med reed vent, det är frågan hur det blir på en två växlad, 9hk läste på någon sida!
Det som tilltalar med lifan är 4-takt, effekten, elstart, priset.
Frågan är vart man hittar ett roligare 15" däck? Typ offroad <!-- </EdIndex> --></div>
Oldie skrev:Ang athea 80cc med reed vent, det är frågan hur det blir på en två växlad, 9hk läste på någon sida!
Det som tilltalar med lifan är 4-takt, effekten, elstart, priset.
Frågan är vart man hittar ett roligare 15" däck? Typ offroad
80 kubikare har ju 16 tum, och där är ju urvalet enormt...15...vet jag inte något som har riktigt. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kom att tänka på en flaka med hjul från en fyrhjuling. Hittar ingen bild på den tyvärr, men minns att det var ett skönt stuk på den. <!-- </EdIndex> --></div>
Oldie skrev:Ang athea 80cc med reed vent, det är frågan hur det blir på en två växlad, 9hk läste på någon sida!
Det som tilltalar med lifan är 4-takt, effekten, elstart, priset.
Frågan är vart man hittar ett roligare 15" däck? Typ offroad
80 kubikare har ju 16 tum, och där är ju urvalet enormt...15...vet jag inte något som har riktigt.
Man kanske skulle sätta dit en 14" fälgbana och behålla navet, För till 14" finns det väl en hel del crossdäck <!-- </EdIndex> --></div>
Oldie skrev:Ang athea 80cc med reed vent, det är frågan hur det blir på en två växlad, 9hk läste på någon sida!
Det som tilltalar med lifan är 4-takt, effekten, elstart, priset.
Frågan är vart man hittar ett roligare 15" däck? Typ offroad
80 kubikare har ju 16 tum, och där är ju urvalet enormt...15...vet jag inte något som har riktigt.
Man kanske skulle sätta dit en 14" fälgbana och behålla navet, För till 14" finns det väl en hel del crossdäck
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Status på bygget och lite info.
Jag har två bakramar och har valt att testa den första med en lifan motor blir jag inte nöjd med den så åker den andra ramen på med sachs 502(?) 2vxl med 3,5hk athena.
2k topplack beställdes idag och det blev original blå ral5015, den kommer att grundas med en epoxi 2k.
Lifanmotor är i köpt. 107cc, semiauto, elstart.
Däck, vajrar, hjullager, bakljus, bakskärm är inhandlat.
Det som står på inköpslistan nu är följande
Batteri 12v 9Ah gel
Hålrums rostskydd
Belysning fram
Sadel
Framdäck från cross 16" som ska sitta bak <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är ju skitkul med 110cc:arna. En kompis har det i sin forshaga och i sin partner bägge med back förstås och elstart.
När det är grunkor och mojänger i överklinten så brukar det komma en John deer flaka med 110cc.