Sida 2 av 2

Postat: 10 feb 2012, 08:38
av Zwap
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tture, självklart, hittar jag någon som funkar eller för den delen inte funkar, så lägger jag ut det här.

Tobbe, är det den du köpte på Danmobility? <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 10 feb 2012, 09:03
av Tobbe-38
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja det är det, var ju tre år sen nu. när jag tänker efter är jag säker på att det e en 40mm topp. då jag tänkte att 47mm blir för stort så en mindre blir bättre. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 24 jul 2012, 08:29
av Zwap
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
tture skrev:Zwap om du provar någon topp och blir nöjd så kasta ut det här -är lite nyfiken, jag skulle behöva en topp jag med till min k50 motor
Har inte fått ihop min K50 ännu men fick tummarna loss och beställde denna:
http://www.rinab.nu/scooter-a/Derbi/Atlantis/Cylinder/Topplock-46mm-Airsal-Piaggio-motor.htm

Har inte provat den ännu men förbränningsrummet ser mycket fint ut med en ganska bred squisch, dock så är INTE tändstiftet i centrum av förbränningsrummet utan något "bakåt" i förbränningsrummet, varför gör man så? något med bättre kylning kanske?
Skall bli spännande att se om det gör någon effekt.
Moppen är ett långtidsprojekt som ägnas åt vid överbliven tid (vilket saknas mer och mer) så testkörning ligger inte inom den närmaste framtiden om inte överbliven tid skulle trilla över mig i massor men jag återkommer självklart med före/efter test om intresse fortfarande finns. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 24 jul 2012, 20:58
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Asymetriskt förbränningsrum, blir bättre tomgång och strax över. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 25 jul 2012, 08:41
av Zwap
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men det skumma är att förbbänningsrummet är helt symetriskt men stiftet är flyttat ca 6mm bakåt så att det hamnar lite i kanten så att säga.
Se Tobbes bild tidigare i tråden, förbränningsrummet ser ut ungefär så men med stiftet förskjutet åt ett håll. <!-- </EdIndex> --></div>