Sida 2 av 2
Postat: 03 feb 2012, 22:32
av 56:an
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:De va en liten söt sak

Ja, jag håller verkligen med. Pellegrino lär betyda pilgrim. Det är väl något inom religion men det kanske betyder annat också? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 03 feb 2012, 22:48
av NRoos
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
HUSQVARNA SPORT skrev:Då borde det här vara pefekt ill pellegrini sitter under vevpartiet delar kjedjan från stora tramp drevet till motorn sedan från motorn till bakhjulett.Jag tänker använda ett trevxlatt bakhjul med då motorns 2 växlar +3 i hjuett så borde farten bli bra.
Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us
Så man kan välja om man vill ha en lagomt snabb eller übersnabb motor beroende på vilket drev man väljer vart

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 05 feb 2012, 13:53
av MagnusBj
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den snygga ill pellegrini verkar också ha funnits med namnet "Eolo" (se länk nedan). Se också den engelska "power pak" -klart kul design

Denna sida tyckte jag var rätt skoj med div bilder på påhängare:
http://www.veteranmoppesida.se/42320708
Och vet någon hur man hittar VoV godkännande numret till gamla påhängare? Jag har hittat några men långt ifrån alla och denna lista ser ut att bara gälla hela mopeder:
http://www.raketsport.com/vov_tsv.htm
Ex på några jag känner till:
- Vicky FM38: VoV 3711/53
- Velmo: VoV 7292/52
- Power Pak: VoV 3667/52
- Cyclemaster: VoV 3291/52 <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 05 feb 2012, 15:48
av Dan L
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
56:an skrev:Conrad Engström skrev:De va en liten söt sak

Ja, jag håller verkligen med. Pellegrino lär betyda pilgrim. Det är väl något inom religion men det kanske betyder annat också?
Pelle va Grinig när han fick leda påhängaren hem.
Köp inte en sån !
Victoria och Kuli är pålitliga

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 06 feb 2012, 23:27
av MagnusBj
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hittade precis en säljare/butik på tradera som har manualer och reservdels kataloger till diverse mopeder och några påhängare såsom:
-Lohmann
-Vicky
-Cyclemaster
-Fuchs FM40 S
-VAP4
-Kuli
http://www.tradera.com/butik/UT-Data/ <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 07 feb 2012, 01:25
av 56:an
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nytryck gör mig avtänd och det spelar ingen roll om dom kallar det reprint, faksimil eller något annat "fint" ord.
En riktig faksimil eller återutgåva ska vara exakt som orginalet men det är inte det här nya som jag sett i alla fall. I mitten av sjuttiotalet gjorde Volvo BM en serie återutgivningar av instruktionsböcker till gamla traktorer och maskiner och dom var exakt som originalet fastän med något annorlunda omslag. Det känns OK tycker jag men dom här scannade kopiorna och gjorda i datorskrivare eller annan kontorsutrustning vill jag bara inte ha. Jag har av misstag budat hem ett par från Tradera, tack och lov inte för någon större kostnad, men dom vill jag inte blanda ihop med mina originalböcker så dom har jag lagt för sig. Jag ser tyvärr inte något värde med dem, kan lika gärna slänga dom....
Kopior ska vara gratis tycker jag och gärna upplagda på Raketsports hemsida. Den som känner behov att skriva ut kan göra det fritt förutsatt de har skrivare förstås. Gör vi alla en insats vid våra scannrar kan det bli riktigt bra. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 07 feb 2012, 12:20
av flora
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Köp Victoria mycket pålitlig och snabb för att vara en påhängare, 40 km/h är inga problem med dom. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 07 feb 2012, 15:06
av 56:an
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det importerades två modeller, FM38 och FM38 Spezial, varav en av dem var ostrypt. Jag tror det var så att importen av de här motorerna kom igång före mopedlagen varför ett antal ostrypta motorer kom i bruk här och jag tror de också såldes som kompletta mopeder. Som du säger är det bra krut i den ena av dem men kruxet är att fordonet blir obrukbart som cykel.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 12 feb 2012, 13:37
av MagnusBj
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo jag kan inte annat än att hålla med om att en Vicky nog är klart vettigast om man vill ha lite fart och inte är ute efter att cykla allt för mycket. Svärfar har som sagt en Vicky och det skall bli kul att se hur den går nu till våren

Såg för övrigt en på tradera nu i dagarna som såg skaplig ut och gick för runt 1800:-
Men för egen del ser det ut att vara rulle som gäller. Jag vill få den att gå helt fritt när man cyklar och det vore lite tråkigt att skaffa samma motor som svärfar <!-- </EdIndex> --></div>