Jag byggde en gång åt en som hade djurfarm, han hade massor av kakaduor, och vi fick klä väggarna i detta hus med plåt, men dom gav sej på plåten ockdså i kanter och hörnar, dom var otroliga, där fanns det väl ett tjugotal, så det gick så långt att vi fick falsa skarvarna på plåtenConrad Engström skrev:En polare till mig har en kakadua. Den hade sin bur i ett hörn och väggen var gipsad på träreglar. Gipsen var borta, reglarna avgnagda, men där gipsskruarna var fans det lite trä kvar
Snacka Goja!?
- alf-johan
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det var en sån mordhuvad papegoja som bet mig !!
Min första moppe RAKET -> http://cylinderloppet.zoomin.se/P3244400
Lyssna På Veckans Låt ----> http://cylinderloppet.zoomin.se/A145568
Lyssna På Veckans Låt ----> http://cylinderloppet.zoomin.se/A145568
- SachsMekarn
Varför satt ni inte vinkeljärn i hörnen??alf-johan skrev:Jag byggde en gång åt en som hade djurfarm, han hade massor av kakaduor, och vi fick klä väggarna i detta hus med plåt, men dom gav sej på plåten ockdså i kanter och hörnar, dom var otroliga, där fanns det väl ett tjugotal, så det gick så långt att vi fick falsa skarvarna på plåtenConrad Engström skrev:En polare till mig har en kakadua. Den hade sin bur i ett hörn och väggen var gipsad på träreglar. Gipsen var borta, reglarna avgnagda, men där gipsskruarna var fans det lite trä kvar
<!-- </EdIndex> --></div>- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Finns dock många meningar om hur man skall få en goja si eller så i olika tamfågellitteraturer.
Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Jo så brukar det tyvärr kunna bli ibland.Raketsport skrev: Men det var inga tveksamheter om vem som bestämde i det huset, det var fågeln.
Finns dock många meningar om hur man skall få en goja si eller så i olika tamfågellitteraturer.
Please consider the environment before printing this message.
- SachsMekarn
Får väl hoppas att de inte gnager allt för mycket på dom då det är NOS cylindrar.
Som tur är används de inte så ofta som landningsbana.
SachsMekarn skrev:Du va då inte rädd om cylindrarna
Får väl hoppas att de inte gnager allt för mycket på dom då det är NOS cylindrar.
Som tur är används de inte så ofta som landningsbana.
-
dr.novolette
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->å om dom misstrivs så plockar dom sig å dom blir inte särskilt gulliga..

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Det ligger ju i deras natur å undersöka det mesta med näbben å får de dessutom lite dåligt med stimulans med att gnaga på träpinnar, tomma toarullar, äggkartonger m.m. så ligger ofta div. möbler illa till.
En leverfläck eller bröstvårta(aj!) kan ju se ut som något ätbart frö.
Pop skrev:... och bet sönder allt, inklusive mig och mina kläder. leverfläckar levde den för att bita på.
Det ligger ju i deras natur å undersöka det mesta med näbben å får de dessutom lite dåligt med stimulans med att gnaga på träpinnar, tomma toarullar, äggkartonger m.m. så ligger ofta div. möbler illa till.
En leverfläck eller bröstvårta(aj!) kan ju se ut som något ätbart frö.