Conrad Engström skrev:En polare till mig har en kakadua. Den hade sin bur i ett hörn och väggen var gipsad på träreglar. Gipsen var borta, reglarna avgnagda, men där gipsskruarna var fans det lite trä kvar
Jag byggde en gång åt en som hade djurfarm, han hade massor av kakaduor, och vi fick klä väggarna i detta hus med plåt, men dom gav sej på plåten ockdså i kanter och hörnar, dom var otroliga, där fanns det väl ett tjugotal, så det gick så långt att vi fick falsa skarvarna på plåten <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström skrev:En polare till mig har en kakadua. Den hade sin bur i ett hörn och väggen var gipsad på träreglar. Gipsen var borta, reglarna avgnagda, men där gipsskruarna var fans det lite trä kvar
Jag byggde en gång åt en som hade djurfarm, han hade massor av kakaduor, och vi fick klä väggarna i detta hus med plåt, men dom gav sej på plåten ockdså i kanter och hörnar, dom var otroliga, där fanns det väl ett tjugotal, så det gick så långt att vi fick falsa skarvarna på plåten
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har varit sambo en goja i några år eller rättare sagt med ägaren till gojan, en vithuvad kakadua. Men det var inga tveksamheter om vem som bestämde i det huset, det var fågeln. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->min granne ägde en jäkel när jag var yngre. "hej igor" satt den och skrek dagarna i ända... och bet sönder allt, inklusive mig och mina kläder. leverfläckar levde den för att bita på. <!-- </EdIndex> --></div>
Pop skrev:... och bet sönder allt, inklusive mig och mina kläder. leverfläckar levde den för att bita på.
Det ligger ju i deras natur å undersöka det mesta med näbben å får de dessutom lite dåligt med stimulans med att gnaga på träpinnar, tomma toarullar, äggkartonger m.m. så ligger ofta div. möbler illa till.
En leverfläck eller bröstvårta(aj!) kan ju se ut som något ätbart frö.
Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lite kul, för precis som med mopeder så verkar dom flesta ha någon slags relation eller minne till nån Goja iaf <!-- </EdIndex> --></div>