Sida 2 av 3

Postat: 07 feb 2012, 10:33
av Raketsport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Däck 24"x2 finns bara i märket Speed vad jag vet. De är inte av den högsta kvalitén, utan är tyvärr lite mjuka men de funkar.
Billigaste Speed 24" hittade jag på Dapra: http://www.dapra.se/mopdack-bild.html

Kolla dock upp vad dom tar i frakt, eftersom även alla mopedfirmor säljer dessa. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 07 feb 2012, 10:57
av krokodilen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Aha tack! Alvars i Vargön verkar även ha däck men priserna är nog likande, dock ligger det "nära" mig.


Jag antar att det är samma förfarande med cylindern vid kolvbyte som på en cross med Nikasil, dvs att man enbart gör rent ytan utan honing!? Jag brukar köra 800 våtslip med thinner eller liknande.

/Christer <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 07 feb 2012, 20:54
av krokodilen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jisses man kommer lång med svinto, autosol & ugnsrengöring!! :D Händerna tar dock stryk av ugnsrengörningen så handskar rekomenderas.

Jag mätte cylindern i dag till 39,994mm vilket innebär ett val mellan 3,4 eller 4,4 hundradelar. Vad tror ni vilken kolv ska jag handla??

En bild då!.

Bild

/Christer <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 07 feb 2012, 21:36
av ponras
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hittade ett Nokiandäck: http://www.slcykel.se/webshop/product_info.php?products_id=537&osCsid=1699cbefc916b46c7779d30c3d94de01

Inte helt billigt...

Edit:

Det här borde vara likadant fast billigare: http://www.mangescykelbutik.se/default.asp?category=128 <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 08 feb 2012, 09:29
av krokodilen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Man önskar ju att den såg ut så här!! :roll:

Bild

/Christer <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 08 feb 2012, 10:57
av Demmo
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jepp! :) Men jag vet inte hur han tänkte när han plockade fram sin röda tejprulle. :? <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 08 feb 2012, 14:54
av Gruff
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Demmo skrev:Jepp! :) Men jag vet inte hur han tänkte när han plockade fram sin röda tejprulle. :?
Han kanske tänkte att han skulle klamra sladden till baklampan :Idea: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 08 feb 2012, 16:58
av fatchance
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Yepp, den var fin! (förutom den röda tejpen!)

Sedan har han missat den oskrivna estetiska regeln om att sadelstolpen får ej synas!

Spelar ingen roll om man är 220cm lång, stolpen får ej synas! :wink:

(så till er som missat det, ut sänk Nu! 8) ) <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 08 feb 2012, 18:16
av pangerva
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
fatchance skrev:Yepp, den var fin! (förutom den röda tejpen!)

Sedan har han missat den oskrivna estetiska regeln om att sadelstolpen får ej synas!

Spelar ingen roll om man är 220cm lång, stolpen får ej synas! :wink:

(så till er som missat det, ut sänk Nu! 8) )
Now we are talking :thumb:

Det har jag också alltid sagt slider_cheers.gif <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 08 feb 2012, 18:40
av krokodilen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Suck dagen ha varit en katastrof!! Vette f-n varför jag skulle mecka överhuvudtaget!?? Skulle plocka av svänghjulet för att rengöra och kolla vilka delar som behövs nya.

Muttern satt som berget och utan cylinder på så fanns inget naturlig mothåll så jag plockade fram muttermaskinen. Ett försiktigt "ruppande" så var saken ur världen trodde jag,,,!

Gängförbandet skar givetvis men muttern tog mest skada vad det verkar i alla fall. evil: :evil:

Bedömningen är att det borde klara sig med att rensa gängan, eller rättare sagt så ska jag börja med det.

Är det någon som har koll på vilken gänga det är på vevaxeln på en NSU quickly?? Inte helt lätt att tolka nu direkt. :roll: Gängorna på denna motor verkar vara av varierande sort/standard tycker jag.

/Christer <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 09 feb 2012, 19:47
av Demmo
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här kommer dimensionerna på bild.. :)

Bild

Bild


/Anders <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 09 feb 2012, 19:50
av krokodilen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Aha tack Anders!!

Hmm jag undrar om detta verkligen duger!?

Innan:
Bild
Under gängning:
Bild
Efter:
Bild
Bild

Gängsnittet glappade inte nämnvärt & nu går det ju att gänga på en ny M8*1 mutter, så det blir till att fixa en sådan då. Om gängan pajar helt när jag drar åt så tror jag att jag ställer tillbaks moppen i garagehörnet igen! :( :(

Jag har även en fundering gällande markeringarna för tändplatte-inställningen som syns på första bilden. Hur ska de stå i förhållande till varandra?

/Christer <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 09 feb 2012, 21:38
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tag en riktigt tunn bricka under muttern. På med olja på gängan och brickan. Innan sista dragningen knacka in hjulet och drag . OBS ingen ålja på konan! Tvätta med förtunning. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 09 feb 2012, 21:54
av krokodilen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bra tips,,,, funderar även på att skvätta på lite Loctite gänglåsning "medium" eller liknande.

Vad tror ni om markeringarna på tändplattan? I denna http://www.nsuquickly.com/pdf%20one.pdf finns en instruktion på sidan 14 som jag inte riktigt begriper!? "The break gap of the pole shoe should be 9-12mm" ??? Vad är det ett mått på? Det är ju ju 3mm skillnad.

/Christer <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 10 feb 2012, 15:10
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Abbris. <!-- </EdIndex> --></div>