Högkomptopp
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Inget jättefräsigt åk. Jag har ett vanligt 60cc med 17 fugge och 32 system, ett kit från RN. http://raketsport.com/kalle_larsson_1290.JPG Men metallen i fästet på Stockholmaren är ju inte alls kraftig. Retar mig bara på att jag inte tänkte på att fixa det innan lacken... Fast jag åkte iofs på att laga en sprucken svets där ramrören går över i "halva rör" på väg upp till pakethållaren. En kompis bättrade det åt mig efteråt, och det går inte att upptäcka. Så om jag åker på att trixa lite nere vid motorfästet är ju inte hela världen, det syns ju knappt ändå. <!-- </EdIndex> --></div>
Morris Mini 850 1965
Monark 1279 1968~71
Crescent 1279 1972
Monark 1290 1972
Monark SM50 1972
Monark 125T 1972 (Ok, '73, men med '72 färgkombination;)
Monark 1279 1968~71
Crescent 1279 1972
Monark 1290 1972
Monark SM50 1972
Monark 125T 1972 (Ok, '73, men med '72 färgkombination;)
Det här är orginalet
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ni är roliga ni!! 
Ni vill köpa saker till era klenoder men det spelar ingen roll om det är skräp..
Bara det är billigt!!
Så här ser i alla fall ORIGINALET ut och resten är billiga kopior.
Att renovera ett topplock med all tid som det tar är väldigt tidsödande med många moment.
Sen så ska förbränningsrum anpassas efter kundens motor med borrning och volym.
Att montera fast en aluminiumklump i en topp och skriva högkomptopp är humor..
För er som förstår att det finns en tanke bakom varje moment förstår också att det kostar mer.
Inte dyrare på grund av att den här produkten finns bara att få från ett ställe!

Ride on!!
MVH
Roffe
<!-- </EdIndex> --></div>

Ni vill köpa saker till era klenoder men det spelar ingen roll om det är skräp..
Bara det är billigt!!
Så här ser i alla fall ORIGINALET ut och resten är billiga kopior.
Att renovera ett topplock med all tid som det tar är väldigt tidsödande med många moment.
Sen så ska förbränningsrum anpassas efter kundens motor med borrning och volym.
Att montera fast en aluminiumklump i en topp och skriva högkomptopp är humor..

För er som förstår att det finns en tanke bakom varje moment förstår också att det kostar mer.
Inte dyrare på grund av att den här produkten finns bara att få från ett ställe!

Ride on!!
MVH
Roffe

- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Re: Det här är orginalet
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Sedan får ju var och en ta sig en funderare över vilket hål pengarna ska stoppas in i för att ge mest prestanda per krona. För mig kommer topplocket en bit ner på prioriteringslistan eftersom det spelar betydligt mindre roll för prestandan än t.ex. en bra cylinder eller pipa. <!-- </EdIndex> --></div>
Specialprylar som tar tid att tillverka kostar mycket. Men mycket pengar betyder inte automatiskt att det är dyrt, tvärt om är det rätt prisvärt i detta fallet med tanke på hur mycket jobb det går åt på en topp.VRM Roffe skrev:För er som förstår att det finns en tanke bakom varje moment förstår också att det kostar mer.
Sedan får ju var och en ta sig en funderare över vilket hål pengarna ska stoppas in i för att ge mest prestanda per krona. För mig kommer topplocket en bit ner på prioriteringslistan eftersom det spelar betydligt mindre roll för prestandan än t.ex. en bra cylinder eller pipa. <!-- </EdIndex> --></div>
Fast först skall den här motorn få sig en ram å sitta i:

Lägger jag på en vattenkyld cylinder så får motorn plats under kåpan på min Monarscoot.
Vore väl fint med 6 växlar på en Monarscoot?

Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Det där tar jag inte åt mig av för jag skrev på föregående sida att jag skulle köpa mig ett närproducerat(typ Uppsala..) högkomptopplock den dagen jag vill ha det.VRM Roffe skrev:Ni är roliga ni!!
Bara det är billigt!!

Fast först skall den här motorn få sig en ram å sitta i:

Lägger jag på en vattenkyld cylinder så får motorn plats under kåpan på min Monarscoot.

Vore väl fint med 6 växlar på en Monarscoot?

Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
- SachsMekarn
Kan du inte bänka en motor med ett billigt topplock och sen med ditt topplock så får vi se hur mycket bättre ditt topplock är..... om du nu ska vara så kaxig Roffe.
Skrivet med glimten i ögat såklart! <!-- </EdIndex> --></div>
På samma sätt så kanske inte alla finfina hantverksmässigt framställda prylar ger mest pulver per krona hellerVRM Roffe skrev:Ni är roliga ni!!
Bara det är billigt!!

Kan du inte bänka en motor med ett billigt topplock och sen med ditt topplock så får vi se hur mycket bättre ditt topplock är..... om du nu ska vara så kaxig Roffe.

Skrivet med glimten i ögat såklart! <!-- </EdIndex> --></div>
- SachsMekarn
Jag är frivillig! <!-- </EdIndex> --></div>Pälle skrev:På samma sätt så kanske inte alla finfina hantverksmässigt framställda prylar ger mest pulver per krona hellerVRM Roffe skrev:Ni är roliga ni!!
Bara det är billigt!!
Skrivet med glimten i ögat såklart!
- pangerva
- Forumsponsor
Att bli bänkad?
SachsMekarn skrev:Jag är frivillig!Pälle skrev:På samma sätt så kanske inte alla finfina hantverksmässigt framställda prylar ger mest pulver per krona hellerVRM Roffe skrev:Ni är roliga ni!!
Bara det är billigt!!
Att bli bänkad?

Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Hahahahapangerva skrev:SachsMekarn skrev:Jag är frivillig!Pälle skrev:På samma sätt så kanske inte alla finfina hantverksmässigt framställda prylar ger mest pulver per krona hellerVRM Roffe skrev:Ni är roliga ni!!
Bara det är billigt!!
Att bli bänkad?

- zappafan
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja det finns ju ett ordspråk köp billigt=dyrt, men håller nog med Pälle litegrann, det är nog lätt att bli fartblind då man ändå börjar lägga ut mycket pengar på en värre moppemotorn, jag tycker väl att om man tävlar på seriös nivå är det väl inget att fundera på, men som "vanlig" återfallsmopedist tycker jag att börja pynta delar/trimmningsgrejor för 10-20 tusen på en gammal moppemotor är å gå till överdrift men det är min högst personliga åsikt...
sen kan man väl ha rätt kul med bangladesh grejor åxå..

Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..