Fråga ang röret till bromsoket volvo 145

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NRoos skrev:Victory! Jag tog och värmde ändarna tills dom blev röd å sen lite till. Efter några slag så gick dom lös å sen fick man motionera dom lite. Jag var nog för feg då jag värmde första gången. Har bränt sönder saker förut med svetsen :oops:

Nu blir det att lämna in röret, bromskölden och lite fler delar som ska gulkromateras :D
Nej men snälla du?! Gulkromatera ett begagnat bromsrör? Åk till närmsta lite större bilverkstad och be att få ett nytt rör. Då får du ett med nya nipplar, och dessutom i koppar (rostar inte).

Kostnad= troligen hälften av gulkromateringen. Och även om det skulle vara åt andra hållet så är bromsledningar inte riktigt rätt ställe att återanvända/spara gamla grejjer. <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Nymans2013 skrev:
NRoos skrev:Victory! Jag tog och värmde ändarna tills dom blev röd å sen lite till. Efter några slag så gick dom lös å sen fick man motionera dom lite. Jag var nog för feg då jag värmde första gången. Har bränt sönder saker förut med svetsen :oops:

Nu blir det att lämna in röret, bromskölden och lite fler delar som ska gulkromateras :D
Nej men snälla du?! Gulkromatera ett begagnat bromsrör? Åk till närmsta lite större bilverkstad och be att få ett nytt rör. Då får du ett med nya nipplar, och dessutom i koppar (rostar inte).

Kostnad= troligen hälften av gulkromateringen. Och även om det skulle vara åt andra hållet så är bromsledningar inte riktigt rätt ställe att återanvända/spara gamla grejjer.
Det är absolut inget fel på bromsledningen så jag ser inget fel med att använda den igen. vad är hälften av gratis? :D <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar