Sida 2 av 4

Postat: 06 mar 2012, 16:05
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
sachs skrev:
Rexxy skrev:Nu ska vi inte börja med "En moped är 50cc och 1hk" diskussion. Den åsikten är väldigt delat, och alla har rätt till sin egna åsikt.
alla har olika åsikter men jag tycker ekf är lite fusk för då är det ingen moped längre
Inte i svensk lag nej, men i tyskland! <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 06 mar 2012, 16:06
av SachsMekarn
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Håller med dig "sachs". <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 06 mar 2012, 16:10
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu var ju inte diskussionen om EKF var fusk eller inte. Utan att EKF innehåller nästan likadan prylar som i en svensk moped.

Om då EKF håller bra för 80cc, ska en svensk moped hålla bättre med 60cc som är svagare! <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 06 mar 2012, 16:11
av sachs
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Rexxy skrev:
sachs skrev:
Rexxy skrev:Nu ska vi inte börja med "En moped är 50cc och 1hk" diskussion. Den åsikten är väldigt delat, och alla har rätt till sin egna åsikt.
alla har olika åsikter men jag tycker ekf är lite fusk för då är det ingen moped längre
Inte i svensk lag nej, men i tyskland!
var den godkänd i tyskland?
har alitd trot det var en cross motor.
men nu ska vi inte försöra oldie tråd,

blir spänande att se hur bra cylinder går, hoppas inte den går för bra så jag ånrar mig :wink: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 06 mar 2012, 16:14
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
sachs skrev:
Rexxy skrev:
sachs skrev:
Rexxy skrev:Nu ska vi inte börja med "En moped är 50cc och 1hk" diskussion. Den åsikten är väldigt delat, och alla har rätt till sin egna åsikt.
alla har olika åsikter men jag tycker ekf är lite fusk för då är det ingen moped längre
Inte i svensk lag nej, men i tyskland!
var den godkänd i tyskland?
har alitd trot det var en cross motor.
men nu ska vi inte försöra oldie tråd,

blir spänande att se hur bra cylinder går, hoppas inte den går för bra så jag ånrar mig :wink:
Ja, den satt ju på mopeden Hercules Supra, i tyskland. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 06 mar 2012, 16:14
av Pop
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->beror ju helt på körstil också, den kanske håller för en som har vett innanför hjälmen, men inte lika mycket för en brunstig 15 åring. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 06 mar 2012, 16:18
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Pop skrev:beror ju helt på körstil också, den kanske håller för en som har vett innanför hjälmen, men inte lika mycket för en brunstig 15 åring.
Hallstamoppers kör inte snällt med sina EKF... :diablo: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 06 mar 2012, 16:22
av Braxmatte
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Rexxy skrev:
Pop skrev:beror ju helt på körstil också, den kanske håller för en som har vett innanför hjälmen, men inte lika mycket för en brunstig 15 åring.
Hallstamoppers kör inte snällt med sina EKF... :diablo:
Men så går det ju åt lite reservdelar också (stakar , utgående axlar m.m.) <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 06 mar 2012, 16:23
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Braxmatte skrev:
Rexxy skrev:
Pop skrev:beror ju helt på körstil också, den kanske håller för en som har vett innanför hjälmen, men inte lika mycket för en brunstig 15 åring.
Hallstamoppers kör inte snällt med sina EKF... :diablo:
Men så går det ju åt lite reservdelar också (stakar , utgående axlar m.m.)
Nåja.. :roll:

Själv har jag enbart behövt byta drevet till kopplingen, ingen vevstake eller drevaxel. Men då kör jag rätt så "lugnt" med den. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 06 mar 2012, 16:41
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Braxmatte skrev:Jag åker ju 50cc på alla mina mopeder
Det funkar ju för mig också
precis en moped är en moped o är då byggd med sina 50cc för sverige
och Nej Rexxy min dag har vart alldeles perfekt. solsken hela dagen o finjobb i verkstan på jobbet. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 06 mar 2012, 16:48
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NiklasHögberg skrev:
Braxmatte skrev:Jag åker ju 50cc på alla mina mopeder
Det funkar ju för mig också
precis en moped är en moped o är då byggd med sina 50cc för sverige
och Nej Rexxy min dag har vart alldeles perfekt. solsken hela dagen o finjobb i verkstan på jobbet.
Du svarade med en sådan skarp röst, så det kändes som du tog illa upp när jag skrev "sketen 60cc".. :? <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 06 mar 2012, 18:38
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Rexxy skrev:
NiklasHögberg skrev:
Braxmatte skrev:Jag åker ju 50cc på alla mina mopeder
Det funkar ju för mig också
precis en moped är en moped o är då byggd med sina 50cc för sverige
och Nej Rexxy min dag har vart alldeles perfekt. solsken hela dagen o finjobb i verkstan på jobbet.
Du svarade med en sådan skarp röst, så det kändes som du tog illa upp när jag skrev "sketen 60cc".. :?
nej illa upp tar ja inte men 50 cc e inte så sketet o allra minst 60cc. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 17 mar 2012, 11:30
av Oldie
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Då vart det provkört en mindre runda :)
Det pinnar på bra, mätaren visade 60km/h och då har jag inte justerat de något.
Det jag reagerade på var att etta tog slut så snabbt, hjulen hade ju knappt rullat ett varv innan tvåan åkte i :)

Nu funderar jag på drevningen, vet inte vad det sitter på den nu men kanske skulle gå upp en kugg fram? Gissningsvis 14 nu

Någon som kör med samma setup och kan avslöja sitt nålläge? :wink:

Bild <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 17 mar 2012, 13:04
av zappafan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det rätt hjul? såg ut att vara stoort spel mellan däck/skärm... :hmm: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 17 mar 2012, 13:20
av Oldie
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
zappafan skrev:Är det rätt hjul? såg ut att vara stoort spel mellan däck/skärm... :hmm:
Yes det tror jag, enligt raketsport ska det vara ett 16" hjul bak och 17" fram. Tror dock inte det sitter rätt däck på. Ska vara ett 3,25" bak <!-- </EdIndex> --></div>