Husqvarna roulette lyx, hjälp!
-
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
-
- SachsMekarn
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Varje tillverkad moped testades individuellt och klarade den inte en visst backprov så åkte den obönhörligen tillbaka in i fabriken igen för genomgång och reparation. <!-- </EdIndex> --></div>
Ja, här bör var något direkt fel. Det typiska för dom här mopederna var att de hade ovanligt god backtagningsförmåga.fardigh skrev:Okej okej, då vet jag ju det! men jag menar att när den dör i mindre uppförsbackar är det väl något som inte står rätt till?
Varje tillverkad moped testades individuellt och klarade den inte en visst backprov så åkte den obönhörligen tillbaka in i fabriken igen för genomgång och reparation. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den "vevhusmatade" hva-motorn är svår att få fart i. Ska du trimma, köp en sachs eller zündapp.
Lite tips:
- rengör förgasaren
- kolla upp tändningen
- sota ur avgassidan från avgaskanal i cylindern, kröken och ljuddämparen
- kolla kolv/kolvringar
Jag hade en Roulette med samma motor som du har, den gjorde ca 40 km/h original. <!-- </EdIndex> --></div>
Lite tips:
- rengör förgasaren
- kolla upp tändningen
- sota ur avgassidan från avgaskanal i cylindern, kröken och ljuddämparen
- kolla kolv/kolvringar
Jag hade en Roulette med samma motor som du har, den gjorde ca 40 km/h original. <!-- </EdIndex> --></div>
-
-
- Kontakt:
Slö...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har samma problem. Tror att fjädrarna i sliden är trötta. <!-- </EdIndex> --></div>