Sida 2 av 9
Postat: 20 mar 2012, 22:22
av Mattias-M
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->christer briljerar igen med mopder.. dock syfta ja på de lite modernare

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 20 mar 2012, 22:26
av Patrik
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Puchen skrev:, men det är nåt som levereras i kista.
En 6SL kanske? Det skulle iaf jag vilja att det kom en i brevlådan.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 21 mar 2012, 10:14
av Pop
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En sachs madass tror jag <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 mar 2012, 17:00
av Puchen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->I dag ankom leveransen till firman där jag jobbar.

By
puchputte at 2012-03-26
Undrar vad det kan vara under locket?

By
Puchputte at 2012-03-26
Locket av... Hmmm något tvåhjuligt lik

Vad kan det vara? Detta är spännande

By
puchputte at 2012-03-26
Hmmm.... En KTM

Med puchmotor, ännu roligare

By
puchputte at 2012-03-26
En snabbavspolning senare.

By
puchputte at 2012-03-26
Åååååsså tar vi en från andra hållet också
Råttsoffa Deluxe (Comet 504S) <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 mar 2012, 17:03
av Mattias-M
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->den har inflamation i blindtarmen eller magkatarr, kanske gallsten..
kul dock att de finns ännu en KTM byggd moped i Svea rike nu

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 mar 2012, 17:05
av Raketsport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Aha, en KTM Comet 50s från 1969-72, men var är sachs motorn?
Bra köp! Stadig moped (vikt 87kg) som klarar många hästkrafter <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 mar 2012, 17:13
av Puchen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Aha, en KTM Comet 50s från 1969-72, men var är sachs motorn?
Bra köp! Stadig moped (vikt 87kg) som klarar många hästkrafter
504S såldes med 4-petad Puchrova original, var därför jag köpte den

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 mar 2012, 17:24
av Raketsport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Puchen skrev:Raketsport skrev:Aha, en KTM Comet 50s från 1969-72, men var är sachs motorn?
Bra köp! Stadig moped (vikt 87kg) som klarar många hästkrafter
504S såldes med 4-petad Puchrova original, var därför jag köpte den

Det var som tusan! Kul att du hittat en sånn. Hur många hk är den på original?

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 mar 2012, 17:25
av Puchen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Enligt originaltypintyget jag fick med så är den tydligen på 2,6 hästar original. Men denna blir nog lite vassare än så

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 mar 2012, 17:26
av Raketsport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Puchen skrev:Enligt origina typintyget jag fick med så är den tydligen på 2,6 hästar original. Men denna blir nog lite vassare än så

Låter klokt!

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 mar 2012, 18:31
av pangerva
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En s.k. halvpuckad moped liksom

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 mar 2012, 19:08
av Patrik
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Puchen skrev:
504S såldes med 4-petad Puchrova original, var därför jag köpte den

Raketsport skrev:
Det var som tusan! Kul att du hittat en sånn. Hur många hk är den på original?

Fast kikar man på den svartvita bilden så är det en annan cylinder på den("typ M50"), lite annat som ser ut å skilja med så troligen har väl "kartongmopeden" rent utav fått sig en "Montanamotor" för en 20-30år sedan typ.
Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 mar 2012, 19:16
av Puchen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Patrik skrev:Puchen skrev:
504S såldes med 4-petad Puchrova original, var därför jag köpte den

Fast kikar man på den svartvita bilden så är det en annan cylinder på den("typ M50"), lite annat som ser ut å skilja med så troligen har väl "kartongmopeden" rent utav fått sig en "Montanamotor" för en 20-30år sedan typ.
Mvh Patrik
Å tur i oturen har jag en M50-motor i garaget med urtag för större cylle

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 mar 2012, 19:22
av Patrik
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Puchen skrev:
Å tur i oturen har jag en M50-motor i garaget med urtag för större cylle

Ja vem har inte det tro.

Har dock inte räknat dom på ett tag dock..
Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 mar 2012, 20:13
av Puchen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:mrgreen:
Det ante mig Patrik
Tanken med denna knarr är att få den till körbart, trafiksäkert skick. Några småsaker saknas men inte mkt. Slang till bakdäcket (kanske byter fram också inkl fälgband), handtag till kopplingen. (ska det sitta nån ryckutjämnare mellan drev och bakhjul?)
Sen om man lyckas få ut den mjuka buckla som är mitt på tanken? inget skarpt veck, hur göra? <!-- </EdIndex> --></div>