Sida 2 av 4

Postat: 17 apr 2012, 09:14
av alf-johan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->På min k 50 satt dom bakre fotpinnarna gängade i svingen det kanske finns hål där på din också :D <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 17 apr 2012, 09:21
av jockeb
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
alf-johan skrev:På min k 50 satt dom bakre fotpinnarna gängade i svingen det kanske finns hål där på din också :D
Det var det jag hade hoppats på men svingen har inga hål någonstans :? Man skulle ju kunna fästa dom i stötdämparnas nedre fäste men jag tycker dom kommer lite väl högt och långt bak då... <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 17 apr 2012, 14:35
av alf-johan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kanske det går att göra någon annan form av fastsättning :?: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 29 apr 2012, 22:39
av jockeb
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lite nya prylar så som 60cc cylle, trimmembran, nållager, fram o bakdrev drev ny packningssats mm mm
Bild

Avskalad motor:p
Bild

Nu är allt monterat och provturen var riktigt trevlig men inte helt problemfri!
Sitter alltså en ny smått portat och blueprintad 60cc cylle 16mm gasare, dubbelmembran och triminsugskåpa.

Den vill gärna att jag har full choke, annars vill den dö!
Sen har den nått skumt för sig, när man kommit upp i hastighet på 4:an och kört en bit så bara dör den för att helt problemfritt starta igen när man kickar igång den vid stillastående :hmm: Den går direkt lika bra igen tills man kört ungefär samma sträcka då den dör igen. Detta sker dock bara om man kör för fullt, kör man lungt o fint går den hur länge som helst förutsatt att man kör med choke!

Har läst någonstans att det kan vara så enkelt som fel avstånd på tändstiftet som gör att tändningen överarbetas och stänger av!?
Låsningen på flottörnålen sitter på nedersta jacket, det betyder väl att den får mindre soppa eller??
Ni får gärna komma med lite tips o råd :D

Tilläggas skall att moppen går grymt bra och är urstark trotts 15/32 drevning! har inte testat att toppvarva den än då jag vill köra in den lite först men den gör ca 70 på mätaren lätt utan att jag måste ligga över styret :lol: (jo jag vet att det inte är "riktig" fart)

Som sagt... hjälp mig med lite justerings trix nu :D <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 29 apr 2012, 23:24
av Puchen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nålen bestämmer 25-75% av gaspådraget, huvudmunstycke 75-100%

Rent konkret... Du har låsningen i nålens nedersta spår, dvs nålen är i högsta läget, detta innebär att motorn får mer soppa. Att den dör när du håller full mutter betyder att du har för litet huvudmunstycke, där måste du gå upp några storlekar. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 29 apr 2012, 23:46
av Neifelheim
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tror han menar att nålen sitter så högt det går...men inte säker. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 30 apr 2012, 00:31
av jockeb
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Låsbrickan sitter i nålens nedersta spår! Och nålen är väl i sitt högsta läge då?? <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 30 apr 2012, 15:07
av Puchen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
jockeb skrev:Låsbrickan sitter i nålens nedersta spår! Och nålen är väl i sitt högsta läge då??
Yes :wink: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 30 apr 2012, 17:00
av jockeb
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu ska jag dock erkänna att jag upptäckte idag när jag plockade upp trotteln att brickan satt i översta läget på nålen :shock: Nu är den i nedersta läget och man behöver inte längre använda choken :lol:

Dock vill den fortfarande dö efter typ 500m på full plugg :?: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 30 apr 2012, 23:55
av Puchen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Större huvudmunstycke! <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 01 maj 2012, 03:24
av umekille
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vill minnas att dem tidigare zuzuki med 3vxl.utan vidare gjorde
70 med bara lite borr i insuget . <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 01 maj 2012, 08:29
av jockeb
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
umekille skrev:Vill minnas att dem tidigare zuzuki med 3vxl.utan vidare gjorde
70 med bara lite borr i insuget .
Dom här är väl lite mer svårtrimmade än så kan vi väl säga.... :wink: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 01 maj 2012, 08:44
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
umekille skrev:Vill minnas att dem tidigare zuzuki med 3vxl.utan vidare gjorde
70 med bara lite borr i insuget .
Jo så var det, när man liysanar på folk.
Typ. Jag hade en puch och hade tagit ur pluggen och den gick 90km/tim. När jag var 15 år. ( på 70 talet) <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 01 maj 2012, 09:35
av Johan Lat
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag hade samma symptom på en Zündapp när man körde på fullgas så dog den efter ett tag, det visade sig att tanklocket var för tätt så det blev vacuum i tanken. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 01 maj 2012, 12:09
av umekille
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:
umekille skrev:Vill minnas att dem tidigare zuzuki med 3vxl.utan vidare gjorde
70 med bara lite borr i insuget .
Jo så var det, när man liysanar på folk.
Typ. Jag hade en puch och hade tagit ur pluggen och den gick 90km/tim. När jag var 15 år. ( på 70 talet)
Mn polare då hade en zuka som var borrad killen som var ihop med hans moster hade ordnat den och en svarvad strypning men den var för lite strypt så han torska då den gjorde 50...polisen var snäll och hjälpte med måtten så det blev en strypning till så var den orginal...men lätt byta ut eller ta bort.he he. <!-- </EdIndex> --></div>