Sida 11 av 57

Postat: 28 jul 2013, 23:25
av 56:an

Postat: 29 jul 2013, 00:02
av Amarace
Den såg fin ut den där Amazonen, men en sak som retar mig väldigt är att sätta såna fula backspeglar på den. (originalskicket är ju därmed borta också)

Postat: 29 jul 2013, 09:49
av 56:an
Håller med. Det ska va lister å kråm :lol:

Postat: 29 jul 2013, 16:39
av Frolzon
56:an skrev:Håller med. Det ska va lister å kråm :lol:
Å så "122 S"-märke på skärmarna... :wink:

Postat: 29 jul 2013, 20:46
av 56:an
Märket är väl okej men inga gamla sura brölande SU förgasare som slukar i sig den dyrbara bensinen :shock: :Stop_:

Postat: 29 jul 2013, 22:52
av Amarace
Ännu hellre då 123GT på emblemen :)

SU är bra, har aldrig haft problem med dom, inte dragit mycket bränsle och gått jämt och fint.

Postat: 29 jul 2013, 23:07
av Frolzon
56:an skrev:Märket är väl okej men inga gamla sura brölande SU förgasare som slukar i sig den dyrbara bensinen :shock: :Stop_:
123GT, jo det är ju ännu snyggare att ha,även om bilen är en 69:a.
Går ju att sätta på ett Hansen-Racing 4-portsinsug med en Holley 410cfm istället, om man vill ha fart på bensinflödet,
då blir det rena drömmen att köra med dubbla SU:ar sedan. 8)

Postat: 29 jul 2013, 23:21
av Säcken
Frolzon skrev:
56:an skrev:Märket är väl okej men inga gamla sura brölande SU förgasare som slukar i sig den dyrbara bensinen :shock: :Stop_:
123GT, jo det är ju ännu snyggare att ha,även om bilen är en 69:a.
Går ju att sätta på ett Hansen-Racing 4-portsinsug med en Holley 410cfm istället, om man vill ha fart på bensinflödet,
då blir det rena drömmen att köra med dubbla SU:ar sedan. 8)
Tror ja hörde för ca 15-20år sen att en viss herre hade ett sånt insug liggandes 8)

Postat: 29 jul 2013, 23:26
av Frolzon
Säcken skrev: Tror ja hörde för ca 15-20år sen att en viss herre hade ett sånt insug liggandes 8)
Det minnet är det inget fel på... :)

Postat: 30 jul 2013, 00:15
av erlan
Amarace skrev:Ännu hellre då 123GT på emblemen :)

SU är bra, har aldrig haft problem med dom, inte dragit mycket bränsle och gått jämt och fint.
instämmer där. gamla hederliga SU är en underskattad förgasare.

erlan

Postat: 30 jul 2013, 00:20
av JanneL
Frolzon skrev:123GT, jo det är ju ännu snyggare att ha,även om bilen är en 69:a.
123GT fanns även 69 men det visste du väl :D

Postat: 30 jul 2013, 00:34
av 56:an
erlan skrev:......gamla hederliga SU är en underskattad förgasare.

erlan
Det kunde man också läsa i Start o Fart på den tiden det begav sig men jag räknar inte effekt den ska bara räcka och vara inom marginalerna.

Det jag räknar är kronor/mil inget annat.

För mig är bil ett nödvändigt ont nåt jag bör ha för tillvaron ska funka OK.

Dock lite annorlunda med Amazonen det är en veterangrej man pysslar om :D

Postat: 30 jul 2013, 04:50
av Frolzon
kejsaren skrev:
Frolzon skrev:123GT, jo det är ju ännu snyggare att ha,även om bilen är en 69:a.
123GT fanns även 69 men det visste du väl :D
Hmm, fanns ju även 1970...:D

Det verkar finnas åtminstone en röd och en ljusblå 69:a i Sverige... :roll:
http://volvo1800-120parts.com.au/123gtregister69.htm

Postat: 30 jul 2013, 06:33
av Micke S
123GT är verkligen fina bilar. Just den här kanske är för mycket nerkladdad men de har potential. Minns att någon här på forumet har en röd med bur som är otroligt snygg på riktigt.

Bild

Postat: 30 jul 2013, 09:12
av JanneL
Frolzon skrev:
kejsaren skrev:
Frolzon skrev:123GT, jo det är ju ännu snyggare att ha,även om bilen är en 69:a.
123GT fanns även 69 men det visste du väl :D
Hmm, fanns ju även 1970...:D
Jo men både 69:or å 70:or var nog väldigt ovanliga även när det begav sig tror jag.