Postat: 28 jul 2013, 23:25
Allt om veteranmopeder!
https://forum.raketsport.com/
Å så "122 S"-märke på skärmarna...56:an skrev:Håller med. Det ska va lister å kråm
123GT, jo det är ju ännu snyggare att ha,även om bilen är en 69:a.56:an skrev:Märket är väl okej men inga gamla sura brölande SU förgasare som slukar i sig den dyrbara bensinen![]()
Tror ja hörde för ca 15-20år sen att en viss herre hade ett sånt insug liggandesFrolzon skrev:123GT, jo det är ju ännu snyggare att ha,även om bilen är en 69:a.56:an skrev:Märket är väl okej men inga gamla sura brölande SU förgasare som slukar i sig den dyrbara bensinen![]()
Går ju att sätta på ett Hansen-Racing 4-portsinsug med en Holley 410cfm istället, om man vill ha fart på bensinflödet,
då blir det rena drömmen att köra med dubbla SU:ar sedan.
Det minnet är det inget fel på...Säcken skrev: Tror ja hörde för ca 15-20år sen att en viss herre hade ett sånt insug liggandes
instämmer där. gamla hederliga SU är en underskattad förgasare.Amarace skrev:Ännu hellre då 123GT på emblemen
SU är bra, har aldrig haft problem med dom, inte dragit mycket bränsle och gått jämt och fint.
123GT fanns även 69 men det visste du välFrolzon skrev:123GT, jo det är ju ännu snyggare att ha,även om bilen är en 69:a.
Det kunde man också läsa i Start o Fart på den tiden det begav sig men jag räknar inte effekt den ska bara räcka och vara inom marginalerna.erlan skrev:......gamla hederliga SU är en underskattad förgasare.
erlan
Hmm, fanns ju även 1970...kejsaren skrev:123GT fanns även 69 men det visste du välFrolzon skrev:123GT, jo det är ju ännu snyggare att ha,även om bilen är en 69:a.
Jo men både 69:or å 70:or var nog väldigt ovanliga även när det begav sig tror jag.Frolzon skrev:Hmm, fanns ju även 1970...kejsaren skrev:123GT fanns även 69 men det visste du välFrolzon skrev:123GT, jo det är ju ännu snyggare att ha,även om bilen är en 69:a.![]()