Vet en kille som har det. Han måste ta små sprutor under dagen men ibland har han glömt och då kan det gå illa
Förr tog jag 5 sprutor om dagen men numera har jag en insulinpump som sköter det mesta. Den kombinerad med en LCHF kost gör att blodsockernivån är perfekt!
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
Kolhydrater överlag är något som människan har börjat överkonsumera. Och att fett ökar blodtrycket stämmer inte på mig heller. Jag åt blodtrycksmedicin förr. Har haft högt blodtryck i flera år. Men efter att jag la om kosten har jag fått sluta med blodtrycksmedicinen. Nu är blodtrycket perfekt!
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
Om jag nu skulle vilja ha en ferguson så blir det nog en sån här:
Massey Ferguson 98 med GM 371 2taktsdiesel. Egentligen bara en förklädd Oliver 990 men vafan bryr jag mig om brandning, har ju Nymans och MCB byggt upp verksamheten på.
56:an skrev:
Skulle du sätta dit en två-bladig kastar maskinen dubbelt så mycket snö, en fyr-bladig - fyra gånger så mycket snö om motorn orkar med förstås
Hur får du ihop det?
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
56:an skrev:
Det där är vad jag kallar för en "en-bladig" propeller. Det är faktiskt mycket sällan man ser såna i praktiken
Skulle du sätta dit en två-bladig kastar maskinen dubbelt så mycket snö, en fyr-bladig - fyra gånger så mycket snö om motorn orkar med förstås
De första varianterna av båtpropeller var ju något liknade korkskruvar men det gick inte så bra som de trodde.
Troligen inget jag skall ge mig på å modda för att kunna kasta mer snö, har sett en del försök som inte gått så bra då man oftast behöver justera flera av slungans "parameterar" för att uppnå gott resultat..