SS440-80 skrev:Jag antar att pappa i sitt ungdomliga minne berättar om hur fantastiskt bra den Floridan gick...?? Så för att ge farsgubben bekräftelse för hur riktigt han minns, så bör ni skrämma upp den lite med sisådär ett par hästar extra mot de lagstadgade som han körde med på tiden då det begav sig Så en 60cc borde ju ge elastiska smilband på pappa
Farsan är ingen högfartsmänniska och har aldrig varit. Så vi gör med originaldrevning och en NTS "femhalva". Han vill hellre ha lite mer råstyrka. Om inte den duger så löser jag det sen
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Nu börjar planeringen inför vintern. Har beställt hem dom lätta lagren från jobbet. Men ska ta en trip till Momentum och handla 393065, BO15 och 16004 samt några packboxar. Och veven måste jag slå isär och måtta på staken.. Finns lite idéer på kopplingen också! Den som lever får se! Deadline är utprovad och klar till Långkalsongrallyt.
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
Ja motorjobb är för djäkla kul. Jag gör iordning en 5vx Zundappmotor som ska bli reservmotor. Den får min egenmodifierade rundvev med NSR50 vevstake som är kraftigare och har bredare nållager uppe och nere än original, 13,5 i.s.f 10 mm.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
På tal om min bror så va han över häromdagen när jag skulle börja med insuget till Dellorton. Jag hade inga lämpliga bitar till insuget så att jag kunde använda Dellortons klämfäste. Då frågade han om vi kunde byta för Dellorton visade sig passa som en smäck på hans 5pet. Så i utbyte får jag en ny Polini 19mm med slanganslutning som passar som en smäck på mitt befintliga insug! Win Win!
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
Det blir som följande att ramlagren 393065 blir ersatta av E15 istället. Ser ingen anledning att punga ut 1000kr för ett spårkullager. Nu ska jag bara mäta ut vevstakens dimensioner och se efter om det finns någon passande Samarin istället. Har lurat lite på att byta ut svänghjulssidan på veven mot en motsvarande sachs. Skulle underlätta monteringen av kokusantändning som jag ser skulle vara nästa steg i byggandet. Originalkopplingen har fungerat förvånansvärt bra hittills! Påt igen!
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
Var inne på Brammer idag och la en beställning på alla lager och packboxar till Victorian. Tog hem dubbla uppsättningar då jag ska sätta ihop den andra också. Packningssatsen kom igår från mopedrenovering.se och den var fin så det kommer jag att beställa en till av till andra motorn. Det blir E15 istället för 393065. Magnetlager har sina fördelar..
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53