Sida 11 av 25
Postat: 09 maj 2010, 21:48
av ilogurra
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Update 9 Maj
Idag så var jag hos Sören och fick lite tips av Skoge vad jag skulle kolla. Som sagt den tog ju tjuvluft fast de är nya packningar över allt. Kollade det som Skoge tipsa om, ingen lycka, Kollade så att throteln stängde helt, Gjorde den inte
Det var nålen som tog i munstycket Höjde nålen så funka det Nu går de som aldrig förr

Inte bra

Fixat

MYCKET plats mellan fuggen och mitten plåten (8

Mitt fina insug

styret böjde sig när jag skulle starta den i edsvalla så--->

Fick sätta på ett rakt -.- Funkar de med meeeen

AB Cykelfabriken Monark Varberg
http://www.youtube.com/watch?v=XDX_pgQM3mk
Ska försöka ta mig tid att fixa nya cylindern så det blir lite fart
Hare bra, MVH Gurra

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 10 maj 2010, 11:04
av ilogurra
Postat: 10 maj 2010, 12:01
av JanneHagnell
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skurit var? I cylindern brukar ofta kunna fixas med fint slippapper. Det är ju inte F1-motorer, precis...

Eller gör som jag, kör med stort kolvglapp så skär den aldrig och du får ett mysigt skrammel på köpet!
![[get_real] staff_36-1](./images/smilies/staff_36-1.gif)
<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 10 maj 2010, 12:29
av pangerva
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Glömt oljan, eller

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 10 maj 2010, 16:29
av ilogurra
Postat: 10 maj 2010, 16:52
av bryggaren
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du är nog inte den första som missat kolvbultsknastret (eller vad det heter), brukar även ha en förmåga att sprätta i väg någonstans vid montering t.ex. ner i vevhuset...

man lär så länge man lever...

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 10 maj 2010, 16:56
av NRoos
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->De va då inte nådigt vilken katastrof det blev!

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 10 maj 2010, 20:15
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
ilogurra skrev:
Nix, Kolvklipset= att kolvbulten åkte ut
JanneHagnell skrev:Skurit var? I cylindern brukar ofta kunna fixas med fint slippapper. Det är ju inte F1-motorer, precis...

Eller gör som jag, kör med stort kolvglapp så skär den aldrig och du får ett mysigt skrammel på köpet!
![[get_real] staff_36-1](./images/smilies/staff_36-1.gif)
Äru dum eller? ska vara exakt annars funkar det inte. Du är lite blåst (8
Bara att köpa nytt foder eller ny cylle, tror jag gör båda
dumt o påstå att Janne e Blåst, han har att rätt i de han säger. de funkar att o köra me lite glapp. Janne e en trevlig prick kan ja lova o deffinitivt INTE blåst!! <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 10 maj 2010, 20:31
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Låsring Montera alltid nya och kläm inte ihop dom utan rulla i dom.
Sedan är det så att det blir en hel del varmara när man ökar efekten och den värmen skall kylas ut i dom små kylflänsarna.
Man kan se på stiftet att den skulle kunna gå lite fetare. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 10 maj 2010, 20:52
av ilogurra
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
bryggaren skrev:Du är nog inte den första som missat kolvbultsknastret (eller vad det heter), brukar även ha en förmåga att sprätta i väg någonstans vid montering t.ex. ner i vevhuset...

man lär så länge man lever...

Jag missade dem inte, det lossnade. Haha, Jaa
NRoos skrev:De va då inte nådigt vilken katastrof det blev!

Nej då, går fixa
NiklasHögberg skrev:
dumt o påstå att Janne e Blåst, han har att rätt i de han säger. de funkar att o köra me lite glapp. Janne e en trevlig prick kan ja lova o deffinitivt INTE blåst!!
Förlåt då
Conrad Engström skrev:Låsring Montera alltid nya och kläm inte ihop dom utan rulla i dom.
Sedan är det så att det blir en hel del varmara när man ökar efekten och den värmen skall kylas ut i dom små kylflänsarna.
Man kan se på stiftet att den skulle kunna gå lite fetare.
Okej, men går ju inte ALLTID att montera nya. Okeej.
Jupp. Jupp

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 11 maj 2010, 07:20
av alf-johan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
bryggaren skrev:Du är nog inte den första som missat kolvbultsknastret (eller vad det heter), brukar även ha en förmåga att sprätta i väg någonstans vid montering t.ex. ner i vevhuset...

man lär så länge man lever...

Jag har alltid en trasa runt vevstaken och över vevhuset , kolla det funkar

Jag tror inte heller att Janne är blåst, men detta uttalande var nogi irritation efter haveriet, Jag lider med dej Gurra

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 11 maj 2010, 11:53
av JanneHagnell
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ursäkten är godtagen, inga problem!

Jag tipsade mest om glappande kolv för att lätta upp stämningen, motorhaveri är ju INTE kul!

Naturligtvis har du rätt i att man ska ha rätt spel, det är ju så det är tänkt från fabrik. MEN liksom gamla Volvo B18-B20 tål moppemotorer en hel del innan det definitivt går åt skogen. Jag är mycket väl medveten om att den nypningsrisk jag slipper vägs upp av risken att slå sönder kolven och då har jag ju också ett rejält haveri.

Men den dagen den sorgen!

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 11 maj 2010, 12:12
av Braxmatte
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är väl en Alucylle
Du har väl fler .Bara att pressa ur fodret på en annan och sätta i
(lättare att fila upp hålen i fodret än att börja på en helt ny) <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 11 maj 2010, 15:38
av JanneHagnell
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaså, de fanns med alucylle? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 11 maj 2010, 16:21
av ilogurra
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
alf-johan skrev:Jag tror inte heller att Janne är blåst, men detta uttalande var nogi irritation efter haveriet, Jag lider med dej Gurra

Inte jag heller om jag tänker efter. Bra det
JanneHagnell skrev:Ursäkten är godtagen, inga problem!

Jag tipsade mest om glappande kolv för att lätta upp stämningen, motorhaveri är ju INTE kul!

Naturligtvis har du rätt i att man ska ha rätt spel, det är ju så det är tänkt från fabrik. MEN liksom gamla Volvo B18-B20 tål moppemotorer en hel del innan det definitivt går åt skogen. Jag är mycket väl medveten om att den nypningsrisk jag slipper vägs upp av risken att slå sönder kolven och då har jag ju också ett rejält haveri.

Men den dagen den sorgen!

Vad bra. Haha

Helt rätt det!!!
Braxmatte skrev:Det är väl en Alucylle
Du har väl fler .Bara att pressa ur fodret på en annan och sätta i
(lättare att fila upp hålen i fodret än att börja på en helt ny)
Jepp en Alu, inge gjutjärn här. Japp har 3st, Vill inte ta de ifrån mina Alu men en kompis som har flera gjutjärns så kan ta fodret därifrån

Det är grymt mycket enklare
JanneHagnell skrev:Jaså, de fanns med alucylle?
Ja fan

Alu is the Shit

<!-- </EdIndex> --></div>