1969-1971 DBS Sport projekt
Re: 1969-1971 DBS Sport projekt
Fick ju ryck att gå för annan Sachs maskin för BKF är splitt, Var en renoverad 4 växlad LKH som jag gick hårt för som jag kände perfekt för E-typen och ta den jag har till DBS. Blev inget trots 9200kr för mötte ej reserv. Sålde sen för 11000kr med köpförslag. Var bara skaka av sig. Var en 3 växlad Sachs som var renoverad för ex antal år sen, var billigt men hoppa vid 4000kr för den var ren chansning att det var brum eller splitt med.
2st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type samt DBS Sport. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Det är helt otroligt vad Zundapp- och Sachsmotorer går för höga summor, särskilt fyrpetade. Känner mig tacksam varje dag att jag inte sålde av den KFS 50/3 som satt i stummisen, utan behöll den och gjorde 50/4 av den. Den är från 1975 och var i ett otroligt fint skick.
Det blev en 50/2 med kick över, men numera håller jag hårt i allt vad gäller Sachs original, för man vet aldrig vad man behöver och när.
Det blev en 50/2 med kick över, men numera håller jag hårt i allt vad gäller Sachs original, för man vet aldrig vad man behöver och när.
Apollo 8037, klenstummis. MCB 1159 fetbrux som kan bli nåt roligt.
Ja ska man ha nåt av LKH eller BKF kostar de 10000kr och över. Zundapp 4 och 5 växlade lägg på 10000kr till. Har man Sachs och Zundapp säljer man inget. Sen i Tyskland finns inte många Kant för mänskliga pengar eller Sachs som ej är 50år gamla 4växlat ingen ide, dock kan man hitta inkompletta 4-5 växlat med släng och växellåda men då ska man hitta omöjliga kåpor mm. Alla tänker ju samma i hela Europa.
2st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type samt DBS Sport. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Det var anledningen till att jag bestämde mig för att bygga en EKF på ett nytillverkat block, samtidigt som jag fick veta att de håller bra kvalité. Oavsett vad man gör kostar det på med nytt och begagnat original blandat till den. Det får ta sin tid att få ihop den.ESGEE skrev: ↑07 apr 2026, 17:03 Ja ska man ha nåt av LKH eller BKF kostar de 10000kr och över. Zundapp 4 och 5 växlade lägg på 10000kr till. Har man Sachs och Zundapp säljer man inget. Sen i Tyskland finns inte många Kant för mänskliga pengar eller Sachs som ej är 50år gamla 4växlat ingen ide, dock kan man hitta inkompletta 4-5 växlat med släng och växellåda men då ska man hitta omöjliga kåpor mm. Alla tänker ju samma i hela Europa.
Apollo 8037, klenstummis. MCB 1159 fetbrux som kan bli nåt roligt.
Fullt försåtligt, har ej råd med bygga en ny BKF dock, har många järn i elden för sånt.