crescent crazy-type

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du får ta å olla ratten (sorry :hide: )
Fan va du jobbar på :D
Om den reservdelsmoppen har originalfärg så kan den ju bli en fin patinterad moppe i framtiden (ser onekligen fräsch ut i lacken.. :roll:)
även en har ramförstärkningarna ser jag..
Jobba på gubbe! å håll oss underrättade :wink:
själv har jag så smått börjat sortera prylar till mitt stora E-type projekt
planen var ju att ha den på alla 4:a till sommaren men det var innan discobråket inträffade. Så nu får vi se hur det blir med den saken :( <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det var ju en god ide dokorn, men eftersom alla seriösa bilmekaniker
torkar av ratt o växelspak mm när dom ställer i från sig bilen på parkeringen så faller ju iden på det.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ha-ha får nog va snäll med farbror blå så han inte syr in meg.. :mutt:

nja jobbar på vet jag väl inte men det blir nåt då och då i allafall :hmm:
jo blir nog att samla på sig delar till ytterligare en tajp så småningom är som du säger Doc ryktigt hyfsad lack på ramen, men den blir nog ställd på sidan en stund, dessutom får jag nog plocka lite från den till crazyprojektet.. <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->provade å meka lite med mecanot igen.. :? tror det blir svårt att få det snyggt med bakramen hojen ser konstig ut utan pakethållaren.. :hmm:

Bild

dessutom måste ju bakramen kortas ordentligt isåfall, men tycker den blir fränare med pakethållaren, provar med väskhållarna oxå för att få det ordentligt annorlunda.. :P men får nog jaga en betydligt bättre pakethållare oxå då eftersom min är ganska rostskadad.. :?

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->vissa har det bra med fler ramar o pyssla med, jag letar ju ram som sagt till min 80cc GS motor....så man får en bra grund....vad det gäller polajs bilen....du kan alltid trycka in en potatis i avgasröret....=) <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
tture

Inlägg av tture »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja det ser lite mysko ut som du säger .blev snyggare med packethållaren,Men din limpa som man kan ana på dina bilder ser hel skön ut .mer bilder på den . <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->du tture limpan är mysko ja tror det är den enda som ser ut så på en e-type.....tänkte hålla på den en liten stund tills lacken rammlat på hojen :angel_grin: det blir ju lite effektfullare att få visa det hela i ett stycke.. :wink: men det kommer ju bara jag kämpar vidare...life is crazy.. :mutt: <!-- </EdIndex> --></div>
tture

Inlägg av tture »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->He he .nu blir man ju nyfiken .jobba på nu så man får se den <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jodå det kommer... :) men känns bättre att prova delarna på innan allt är lackat, blir ju alltid lite svårare att ändra om färgen är på.. :roll: tur man har delar hemma att prova med oxå, eftersom tanken och dyligt redan ligger hos lackaren... :P <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja nog kanske det ser normalare ut m. pkt hållare men det skulle ju vara lite crazy så..
Du kanske kör med en sån där vulgodyna med rak underdel men med king & queen stuk på ovansidan då blir sadeln sisådär 30 cm tjock på den bakre delen å sen en klädd sissybar till.. det är crazy det :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo nog kommer det att bli crazy så det räcker till :P men som sagt lite funderar jag nog på en fräsch pakethållare ändå :hmm:
men tror jag ska kapa till bakramen ändå för att kolla hur det blir när den ligger som den ska mot skärmen.. staff_36-1 ja-ja får se vad som händer i helgen, få se om jag lyckas bygga en fungerande framgaffel av tre stycken oxå :wink: lite mer polering måste ju oxå till på fälgar mm.... :roll: .....*ingen rast å ingen ro bara kila bara gno* :mutt: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja då var ju bakramen tillkapad 8) få se hur det ser ut med de rätta måtten på den..ska göra ett test ikväll när man är hemma igen.. :)

putsade av färgen på övre delen av styrkronan oxå när jag ändå var i farten.. :P <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kan nog dyka upp nån bild här imorrn igen.. :wink: blev en smula lat ikväll slider_cheers.gif men blir väl lite källarmeccano imorrn igen kan jag tänka... 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja då var det ju kämpat i ett par timmar då igen :) som jag nämnde har jag kapat bakramen en smula..nu ser det ju vettigare ut.. 8)

Bild

sedan började jag gaffla igen :wink: menar gav mig på den rostiga gaffeln igen..satt fast nåt fruktansvärt :? men styrkronor växer ju inte på träd så jag kände mig tvungen att få loss det hela.. :roll:

Bild

hoppas det går att få ihop en gaffel av den här bröten.. :roll:

Bild

började även försöka få bort den trasiga styrkronan från ram 2
verkar som någon försökt knäcka styrlåset på den nån gång.. :?
men till slut fick jag då väck skiten... :)
Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->provade att demontera svingen från ram 2 idag...DEN VAR INTE FASTROSTAD :shock: är nog första gången jag fått loss svingbulten hel på en e-type...utan att det blev svingaxelbryta :wink: undrar om jag ska rama in den.. :mutt: .. nåja tur att nåt går att återanvända..som synes klarade sig bussningarna oxå... :)

Bild

Bild

Bild

får nog lov att ta den sista svingen till mitt projekt den verkar ju faktiskt bäst.. :) ..sen provmonterade jag ju styrkronan jag fick isär igår..troligen oxå användbar.. 8) lite putsning och ny lack bara så...*life is wonderbar*...still going crazy :P <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar