Kolla, det här har jag köpt!!

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Amarace

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det där är en bra skiva, har haft den en gång i tiden, har för mig en är live och den andra studio?
O dom flesta bra låtarna är ju med, synd dock inte ballrom blitz o fox on the run är live.

O n sån där volt/amperemätare skulle jag också vilja ha. Kultstatus på den :) <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Amarace skrev:O n sån där volt/amperemätare skulle jag också vilja ha. Kultstatus på den :)
Gillar du gamla el-instrument?

Jag har samlat sådana rätt länge... Både universalinstrument och panelinstrument. Kanske jag får göra en paket åt dig framåt höstkanten? Det blir nog inte så mycket mopedgrejer i lådan men andra grejer istället som du säkert vill ha... :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
56:an skrev:
Amarace skrev:O n sån där volt/amperemätare skulle jag också vilja ha. Kultstatus på den :)
Gillar du gamla el-instrument?

Jag har samlat sådana rätt länge... Både universalinstrument och panelinstrument. Kanske jag får göra en paket åt dig framåt höstkanten? Det blir nog inte så mycket mopedgrejer i lådan men andra grejer istället som du säkert vill ha... :wink:
Jepp, jag är ju en samlare av allt :) Men just äldre elinstrument, helst då i bakelit/plåt tycker jag är charmiga, plus att dom ju faktiskt är lika bra som moderna. Tyvärr har jag inga äldre, har haft, men nån annan behövde dom bättre verkar det som :(
Hade en väldigt fin i bakelit, men utan vred, man fick istället flytta pluspinnen till det man ville mäta, ett hål för varje mätområde alltså, sen hade den två visare, en för motstånd o en för ström och spänning. Ett arv efter Morfar som ju tyvärr försvann med dom andra. <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har ett universalinstrument, från min tid på ASEA. En låda på 25x25x10 cm Den har spegel under visaren för noggrann avläsning.
Söder om Eskilstuna fins ett litet kraftverk och allt fins kvar. Alla instrument sitter på marmortavla. Volt, ström och frekvens.
Det är ju instrument till allt, utågende till nätet och matarspänning till fältlindningen. <!-- </EdIndex> --></div>
Jimmy Lillsund

Inlägg av Jimmy Lillsund »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag var på marknad igår å fick syn på en tank till min Saxoped 1136 biggrin, men idag när jag kollade på en bild på en 1136'a så ser jag att den är rund på sidan av tanken, men den som jag köpte är kantig på sidan corsodispari_unsure, jag kollar vidare och får se att det är en 1149 tank jag har köpt hate-wall.gif
Så nu undrar jag om nån vill byta den mot en (Madonnablå) 1136 tank ? corsodispari_unsure <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
knilsknilsson
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av knilsknilsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fick ett undre kedjeskydd av en polare igår :D
Skicket var lagom patinerat! så nu är 1139'an lite komplettare :D

Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Adam Karlsson

Volvo 142 1969
Crescent Saxoped 1139 Sport 1959
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
https://photos.app.goo.gl/LvU8Uka8xyXbk2GL7
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->satt ju fint som de vore original kedjeskyddet!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
knilsknilsson
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av knilsknilsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det övre kedjeskyddet är inte inkapslat på baksidan som det undre är, nån som vet om det fanns olika modeller på de övre kedjeskydden? <!-- </EdIndex> --></div>
Adam Karlsson

Volvo 142 1969
Crescent Saxoped 1139 Sport 1959
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
https://photos.app.goo.gl/LvU8Uka8xyXbk2GL7
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snyggt blev det ju :) passade som handsken :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
ponras
Kontakt:

Inlägg av ponras »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Detta fann jag på Powermeet i Västerås idag.
Bild

Hittade en(1!) säljare som hade lite mopeddelar.

350 pix för grejjorna... +Inträde+parkering 140:- + soppa 10mil <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1209 - 1978
Monarped M578 - 1957
Simson Schwalbe - 1965
http://www.mopedkultur.se" onclick="window.open(this.href);return false;
cobra karlsson
Kontakt:

LYXSTUMMIS

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var och hämtade ett till summisprojekt utav den lite ovanligare varianten med nr 1144 så nu är man lite kluven en riktig orginalrenovering eller ett busigt ligistkoncept med den vanliga zundappkonverteringen. Med polini 80cc denna gång kanske eller ska den motorn hamna i monarscootern kanske ??vi får se ha det moppe vänner OVER AND OUT. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nä men sälj den åt mig istället, Cobra så slipper du en massa jobb. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
cobra karlsson
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaha då blev man lurad igen en till stummis och jag som skulle minska ner fan köpt 5 moppar på 3 veckor nu måste jag nog ta semester snart <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Som sagt nog kan vi hjälpa dig att minska på beståndet. Då får de dessutom en riktig motor :whistel: <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->helt rätt jossan :clapping: men det blirr färre å färre stummisar kvar som får behålla sina originaldelar tyvärr... :? <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Skriv svar