Raketarens SAAB tråd
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://www.blocket.se/ostergotland/Saab_95_arsmodell_1961_kortnos_tvatakt_39408251.htm?ca=14&w=1
faller den hern i smaken? <!-- </EdIndex> --></div>
faller den hern i smaken? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
jodå absolut den faller nog herrn i smaken, men den är ju en smula långt ifrån mig
dessutom får man ju avveckla skodan innan man funderar på fler bilar...
de där gammla fina saab 95 *trubbisarna* finns det inte många kvar av... <!-- </EdIndex> --></div>
jodå absolut den faller nog herrn i smaken, men den är ju en smula långt ifrån mig

fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
-
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
trubbis kombi är rätt cool men dom brukar vara rostiga där bak dessutom tycker jag att dom har inte lika läcker form som dom vanliga.
Hur många år hade dom den där Tupperware-panelen egentligen? Först var det ju separata mätare sen blev det separata igen funkade det bättre med dom eller..? <!-- </EdIndex> --></div>
En budbil = lär inte gå billigt eller så blir det en långsmältande karamell å såna hatar jag..typ polkagris.
trubbis kombi är rätt cool men dom brukar vara rostiga där bak dessutom tycker jag att dom har inte lika läcker form som dom vanliga.
Hur många år hade dom den där Tupperware-panelen egentligen? Först var det ju separata mätare sen blev det separata igen funkade det bättre med dom eller..? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det insrumentet som är i 95 kombin i annonsen..satt tills 64 då blev det ju de separata runda mätarna som sedan gjordes om 1970 när den tråkiga svarta moderna panelen kom till.. 
urrrk vad slut man är i ryggen nu..har ju stått å pysslat om min v4 på jobbet i kväll har nyss kommit hem så det blir nog snart
kommer väl in några bilder så småningom..
<!-- </EdIndex> --></div>

urrrk vad slut man är i ryggen nu..har ju stått å pysslat om min v4 på jobbet i kväll har nyss kommit hem så det blir nog snart

kommer väl in några bilder så småningom..

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->blev ju lite prylar till snetrean ikväll på tradera...
och ett galler till stötfångaren på min bruksbil saab 9-3sc tänker ju byta stötfångaren på den fram så looken blir lik Areo
nog om moderniteterna nu...

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Från Arkansas kolla mototrummet 
lite inspirations peppning
<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/O6uur619Rlc"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/O6uur619Rlc" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object> <!-- </EdIndex> --></div>

lite inspirations peppning

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/O6uur619Rlc"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/O6uur619Rlc" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object> <!-- </EdIndex> --></div>
Smitning
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vi hade nog allihop olika familjekrav på oss, klippa gräs, köra jordfräs, slänga sopor, starta båtar, jag vet inte allt, men vi smet, 4 mopedister på söndagstur.
Vi åkte Norrtälje runt, hann med ett garage med minst 15 tvåhjulingar i varierande skick, nån visste om en kille med en Zundapp i guld som behövde startas, vi var där, han hade en karman Wv cab under renovering sen 18 år, snart klar och en rostfri hundkoja som stått i 20 år och en golfcabbe som var fin under en press i garaget, där hade den stått i 15 år. Vi blev erbjudna att ta över en lättviktare i delar, men ingen kände sig manad. ( Den var gratis ).
Vi åkte förbi ett annat garage med en rallybil, planerade fartsträckor för en körning den 9 juni.
Körde i skogen, så nu måste jag tvätta moppen igen, och nåt lät konstigt från framdrevet på slutet.
Kort sagt, en kul söndagskörning.
Hittade också en Saab i skogen, men det var just då inte rätt läge för mer noggrann fotografering, då alla ville sladda i leran. Lovar återkomma med bättre bilder.
Men här är ett smakprov.
Tyckte den passade på din Saabtråd. Ps jag hade ingen kansaskåpa.
Vi åkte Norrtälje runt, hann med ett garage med minst 15 tvåhjulingar i varierande skick, nån visste om en kille med en Zundapp i guld som behövde startas, vi var där, han hade en karman Wv cab under renovering sen 18 år, snart klar och en rostfri hundkoja som stått i 20 år och en golfcabbe som var fin under en press i garaget, där hade den stått i 15 år. Vi blev erbjudna att ta över en lättviktare i delar, men ingen kände sig manad. ( Den var gratis ).
Vi åkte förbi ett annat garage med en rallybil, planerade fartsträckor för en körning den 9 juni.
Körde i skogen, så nu måste jag tvätta moppen igen, och nåt lät konstigt från framdrevet på slutet.
Kort sagt, en kul söndagskörning.
Hittade också en Saab i skogen, men det var just då inte rätt läge för mer noggrann fotografering, då alla ville sladda i leran. Lovar återkomma med bättre bilder.
Men här är ett smakprov.
Tyckte den passade på din Saabtråd. Ps jag hade ingen kansaskåpa.

Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->klämmig bild Lasse...vilken pimpad motorhuv trubbisen har för att få bättre kylning.. 
tack för att du kollade ditt kansaslager Lasse..synd att du inte hade en sådan kåpa, men ser du en på nån marknad där nere hos dig så nyp den åt mig..
ska lägga in en annons under köpes här oxå får vi se om det går att hitt nåt sådant..
försöka duger..

tack för att du kollade ditt kansaslager Lasse..synd att du inte hade en sådan kåpa, men ser du en på nån marknad där nere hos dig så nyp den åt mig..

ska lägga in en annons under köpes här oxå får vi se om det går att hitt nåt sådant..

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nja...tror mig ha för mig att det sitter en v4 i den ..såg den i bruk ifjol så den bilen rullar nog fortfarande..

- JanneHagnell
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ser ju ut som min saab v4 -68 kommer att få lite lack nu kommande onsdagkväll..
ska bli bra när det är undanstökat så man kan ge sig på lite mekaniska ting innan besiktningen..

-