<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nä inte kunde jag hålla mig!
Det blev ju såå kallt så jag ides inte flytta bilen så den har fått sig en svängom på rasterna ist.
Alla bromscylindrar var som sagt helt pall dom hade rostat i mynningarna å kolvarna satt som berg men med vridning samtidigt som jag knackade på cylinderkroppen släppte kolvarna en efter en. Å efter lite 556 behandling å lite motionering kunde jag demontera, rengöra & hona allihopa.
Tätningar/damasker såg bara bra ut.
Och med erfarenhet av tidigare renoveringar av bromsar på mina veteranbilar har jag märkt att tom. dom gamla begade tätningarna ibland är bättre än dom splitternya i "stenhård plast" så med det i bakfickan tillsammans med en viss tidspress gjorde att dom gamla blev monterade tillbaka.
i övrigt såg allt nytt ut sen blev det rejäl hetvattenrengöring av lager å återfettning. Så nu är den luftad å bromsarna funkar som dom ska så jag säger Tjosan!
så här såg det ut..
Demonterat å sprayat lite me bräkleen..
Prislappen kvar på backarna eller kan det vara ngt art.nr..?
fräsch rem..
å en liten bonusbild på jobbarkompisen som tvättat sin tröja i 90grader hehe

<!-- </EdIndex> --></div>