Vad har ni för väder?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av pangerva »

tompas11 skrev:Nu djäklar har jag lyckats hitta filmen. :D
Den heter "Idi i smotri" på ryska och den svenska titeln är "Gå och se". Filmen är från 1985 och visades på TV2 den 8/12-89. Har nu beställt filmen, den är på två DVD-skivor och kostade med frakt 348kr. Som jag minns filmen så är den en av de bästa filmer som jag någonsin sett om inte den allra bästa och då har jag bara senaste året sett drygt 300 filmer.
Får väl rikta ett tack till 56:an som fick mitt minne att vakna till liv om denna film. slider_thankyou.gif
Du kan ju lägga upp 10-minuterssnuttar här var tredje dag så kan alla se filmen på några veckor slider_anon.gif
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
tompas11

Inlägg av tompas11 »

Ur en recension av filmen:

"... Gå och Se” var producerad för att vara ett minnesmärke över 40-års jubileumet av Sovjets triumf över Nazi-Tysklands i Andra Världskriget. Denna film andas bokstavligen död, misshandel, våldtäkter, svält och fattigdom rakt igenom. Bortblåst är all Hollywood patriotism, inspirerande tal, hjältemässiga dåd och lyckliga slut. ”Gå och se” tar oss istället in mitt i krigets grymhet, där man får bevittna människors förtvivlan, skräck, apati men också mod i en kamp för överlevnad. En sak är säker: detta sovjetiska 40-års jubileum kommer jag sent att glömma..."

Köp den, se den!
Det finns alltid en bättre metod
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Oj, den har fått 8,3 på IMDb
//Jossan
Josefine Andersson
HSE

Inlägg av HSE »

Klart och sol i morse :shock: Länge sedan jag såg solen sist, men o,3- så det var is på pölarna istället. Men nu är ordningen återställd, helgrått och 2.6 grader varmt...
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

Ja, det är väl bara och inse att vinterhelvetet har kommit nu :?

Fem kalla mörka fuktiga månader som det inte går att vara ute i :-Q

Åtminstone inte om det ska kännas någorlunda behagligt....

Här kan man säja det började för c:a två veckor sedan, för då satt regnpissandet igång och precis allt blev genomsurt som det fortfarande är. Det regnade inte floder men det regnade mer eller mindre hela tiden.

Jag har ett par floer torr ved ute som inte är täckta och de översta lagren och cirka en halv meter ned är sura och det har börjat växa nåt svampaktigt i ändarna.

Det regnar mer numera, så här blött var det inte på 1990-talet. Det kan jag jämföra med hur mycket vatten det blir i mina regntunnor och brunnen där regnvattnet samlas.
HSE

Inlägg av HSE »

Kunde vara värre, mins snöstormen 19 November -95 när jag drog upp rullgardinen på morgonen för att åka till jobbet och stirrade mot en snövall. Hela västfasaden var igenmurad med flera decimeter snö. Försökte ta mig till garaget för att få ut traktorn och snöröja men fick ge upp. Två meter snödriva framför portarna och ingen ide att skotta då det drev igen fortare än jag kunde skotta. Och ja ingen ström...Ringde jobbet för att meddela att jag var insnöad och fick höra att det var lika illa där, inget folk och i fabriken hade nattskiftena fått köra vidare då morgonskiftena inte kunnat ta sig dit. http://sv.wikipedia.org/wiki/Novemberstormen_1995
HSE

Inlägg av HSE »

Verkar som om jag minns fel och det var 17 November http://www.expressen.se/gt/snostormen-17-november-1995/
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Idag har det varit pysselväder, blev dock lite kyligt efter kl 15-15:30 men det var ju inte undra på för nu har det frusit på.

Bild

/ P
Forumsponsor

Du gör precis som jag, du är utomhus och grejar :D
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

56:an skrev:Du gör precis som jag, du är utomhus och grejar :D
Ja, jag tycker det är gott å stå ute å pyssla. :)

/ P
HSE

Inlägg av HSE »

+7,6 grader och regn idag.
Forumsponsor

Ja, makalöst tråkigt väder, det här regnpissandet slutar ju aldrig cocos_acc.gif

I dag har det regnat hela dagen och rätt så rejält, det pölar mest överallt.

Hela hösten har dom pratat om hur besvärligt det ska bli för krigarna i Ukraina när lervällingen kommer men det aktuella bilder jag har kunnat se på nätet är det ju faktiskt betydligt torrare där än här :shock:

Lervällingen har jag däremot sett hos min granne där dom gräver runt huset. Det mera rinner ur grävskopan och marken är blank och glafsig. Tänk vilket jobb bara och göra ren skorna om man går in där :roll:
HSE

Inlägg av HSE »

Kom faktiskt lite sol fram sedan för en 3 timmar sedan munlade det igen. Men skall tydligen klarna upp igen i morgon fm. Det där med kladdig lera är inte kul, när jag körde schakt med lastbil så var det ett elände med leran som fastnade på flaket när man tippade så här års på hösten. Tog tid varje kväll att spola rent flaket med högtryckstvätt, vet killar som struntade i det och så blev det minusgrader och kallt väder på natten och lastbilarna står ju ute...Sedan var det flera ton fastfrusen lera som satte ned nyttolasten tills det blev rensat bort. Gjorde själv den missen en gång när jag var oerfaren och blev tvungen att ställa in bilen i verkstaden över natten för upptining i värmen innan jag kunde få rent flaket. Alla chaufförerna såg ju det och pikarna haglade :roll: När jag var med och körde lera från Gårdamotet så fick vi strö halm på flaket innan vi lastade leran för att den inte skulle frysa fast på flaket medans vi körde ut till tippstället i Gunnilse. Vi körde ju på ackord så vi kallade körningen för västkustloppet efter den kända tävlingen :D Fanns inga EU fartspärrar på tunga lastbilar då :wink:
HillBilly
Forumsponsor

Inlägg av HillBilly »

I dag sken solen HELA 6 minuter 8) 8)
Glad skit
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Regn i Säffle idag.