Sida 104 av 104

Re: 56:ans motor och mekartråd

Postat: 23 aug 2015, 13:17
av 56:an
........

Re: 56:ans motor och mekartråd

Postat: 23 aug 2015, 16:37
av Micke S
Ja det kan rinna in i motorn utan att det syns förrän det börjar droppa ur avgasröret. Jag hade det fenomenet på en Sachs med kyrkportsförgasare.

Re: 56:ans motor och mekartråd

Postat: 23 aug 2015, 23:12
av 56:an
Det där verkar vara en luring och läcker det bara lite så det endast surar motorn kan det vara svårt och tänka sig det felet när man står där på vägen och motorjäkeln bara inte startar. Så här i efterhand så var det nog det problemet med sakta överflödning in i motorn och inte kinakondensatorn som jag trodde då förra helgen när jag fick gå 3 km med mopeden hem. Men kan man säja kondensatorn nu är utbytt i förebyggande syfte :lol:

Hur som helst gick mopeden trevligare nu och riktigt pigg på växlarna. Gillar man och växla så verkar 4-växlat ganska lagom :)

Nu är det här bekymret ur världen och nu är det bara resten, en monarscoot och ett par motorer men sen ska jag känna mig fri åtminstone från det här :D

Re: 56:ans motor och mekartråd

Postat: 25 aug 2015, 14:28
av 56:an
Det här bakdrevet för lilla Grimeca till Stockholmaren m.fl. ser ju faktiskt vettigt ut. Bättre än norscands med dom där stora hålen tycker jag. 40 kugg kan väl också vara ganska lagom till en 3-4 växlad Sachs :)

http://gamla.tradera.com/item/100708/23 ... appar-nytt

Re: 56:ans motor och mekartråd

Postat: 25 aug 2015, 23:19
av erlan
be säljaren kolla centrumhålet för säker hets skul.
40 kugg var en gilerastorlek på den tiden.
gilera och MCB hade olika centrumhål om inte mitt inne sviker mig.

erlan

Re: 56:ans motor och mekartråd

Postat: 27 aug 2015, 00:54
av 56:an
.......

Re: 56:ans motor och mekartråd

Postat: 27 aug 2015, 05:33
av ZVEZDA M50
56:an skrev: Lägg märke till det alltid råder atmosfärstryck vid spridaren utom i chokeläget :)
Hej!

Någon av oss har otur när det tänks, om det råder atmosfärstryck vid spridaren, hur kan då bränslet lämna spridaren?

Re: 56:ans motor och mekartråd

Postat: 27 aug 2015, 16:19
av 56:an
Det rycks med av undertrycket från motorn på andra sidan trotteln. Man kanske kan säja att spridaren befinner sig i gränsen mellan motorns undertryck och atmosfärstrycket i insuget vid luftfiltret. Kolla bilden igen får du se :)

Re: 56:ans motor och mekartråd

Postat: 27 aug 2015, 17:09
av ZVEZDA M50
Hej
Alltså råder inte atmosfärstryck vid spridaren...
Bra att du håller med mig.

Re: 56:ans motor och mekartråd

Postat: 27 aug 2015, 17:17
av 56:an
Kan du se nåt annat som skiljer de här Encarwi spridarförgasarna mot Bing nålförgasarna? :)