övrigt
Re: övrigt
Om jag räknar rätt så skulle en kollision i 77 km/h motsvara att man hoppar från en höjd på 20 m och det kan förstås bara sluta på ett sätt om man möter en hård och stum yta 

Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Det stämmer,det är därför som jag kör pluggat i trafiken
Ska köra väg 95 och 370 innan jag viker av mot norsjösamhälle om det är väder och temperatur för det på lördag
Trevlig resa !
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Motorn har aldrig plockats i sär på dt50r,det är enbart förgasare och avgassystem som har plockats i sär
Upp till 30km\h sticker dt50r i väg som en raket sedan acelererar betydligt långsammare,dt50r,s koppling tar knappt,en får använda både gas och koppling för att växla svårast är det lägga i friläge på dt50r + att växlarna kan hoppa ur om en inte lägger i dom ordentligt på dt50r + frilägen mellan varje växel och inga kast på is och snö med bakdäcket.har kört tur och retur norsjösamhälle på väggrenen nu
Det tog 2 timmar mopeda dit och 2 timmar mopeda hem utan fika paus med yamaha dt50r,dt50r drog cirka 3 liter på dit vägen p,g av mycket uppförsbackar och cirka 2,5 liter på tillbaka vägen och jag körde lite blandad körning 38- 57km\hmarklundt skrev:Upp till 30km\h sticker dt50r i väg som en raket sedan acelererar betydligt långsammare,dt50r,s koppling tar knappt,en får använda både gas och koppling för att växla svårast är det lägga i friläge på dt50r + att växlarna kan hoppa ur om en inte lägger i dom ordentligt på dt50r + frilägen mellan varje växel och inga kast på is och snö med bakdäcket.har kört tur och retur norsjösamhälle på väggrenen nu

Transmissions förlusterna minskar med kedjeslacket till en viss gräns på en växlad moppe och då orkar den mer än den normalt skulle göra om kedjan vore sträckt som en fiolsträng
på dt50r

Dt50r är gjord för att orka göra 45km\h inte toppa 45km\h,fria varv.men.begränsad ork.alla 45:or är inte pluggade på samma sätt
Ja man får se till att kedjan är rätt spänd. Om den är för hårt spänd är risken stor att lagret innanför framdrevet havererar.marklundt skrev:Transmissions förlusterna minskar med kedjeslacket till en viss gräns på en växlad moppe och då orkar den mer än den normalt skulle göra om kedjan vore sträckt som en fiolsträngpå dt50r
Eller att ena bakhjulslagret haverar,nu har jag då låtit strecka drivkedjan,det var månader sedan jag lät strecka drivkedjan på yamaha dt50r
Fick kedjan gratis streckt i går och det tog bara några sekunder få drivkedjan streckt,hur många små delar består en kedja av på t.e.x 130 länkar,är det 500 små rörliga delar ?marklundt skrev:Eller att ena bakhjulslagret haverar,nu har jag då låtit strecka drivkedjan,det var månader sedan jag lät strecka drivkedjan på yamaha dt50r