4-taktaren tänder ju bara vart annat varv medans 2-taktaren vid varje varv.om jag ska köra på oljeblandat så blir det iså fall omkring 3% för det har yamaha fs1:an,om 4-takt ~tango så blir 2-takt ~ discomarklundt skrev:Att köra 4-takt på 50c.c.m på 5hp blir som att köra en 25c.c.m på 5hp
övrigt
Re: övrigt
Håller med dig
4-takt är tango (finsk tango) och 2-takt är disco, riktig disco Bee-Gees, Travolta och hela kitet 

-
Sen snabb fyrtakt = Allegro
Haft ett par såna, Austin Allegro.
Men inte vart det nån snabb fyrtakt över dom precis.
Haft ett par såna, Austin Allegro.
Men inte vart det nån snabb fyrtakt över dom precis.
Blå/vit Monark 1209
Brukar ha 10-13kg saft och bakverk i ryggsäcken när jag kör moped från norsjö tätort
Har kört växter till nära och kära på mopedenmarklundt skrev:Brukar ha 10-13kg saft och bakverk i ryggsäcken när jag kör moped från norsjö tätort
Det låter som att bra arbetsbytemarklundt skrev:Har kört växter till nära och kära på mopedenmarklundt skrev:Brukar ha 10-13kg saft och bakverk i ryggsäcken när jag kör moped från norsjö tätort

Det går fint att köra växter öppet om de är inslagna. Men ibland ser man någon som kör hem gröna växter på en släpkärra och då finns inga blad kvar sedan om de ens överlever på kärran

Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Jag har växterna inne i ryggsäcken när jag kör moped
Tur en inte är ute och kör moped i dag för det är 56 kor på rymmen från vindeln,dom rymde tydligen under natten
Dom har fångat in 15-20 kor på e12
Det som är gjort i plast på dt50r går väl göra i aleminium och andra sidan har väl plast en livslängd på 450/500år ?
Diesel mopedbilen har tydligen inte mera trafiksäkerhet än dt50r 45:an som jag kör
Finns det vingklaff på katamaraner ?
Finns det vingklaff på dragsters och formel ett bilar ?
Mopedbilen är ej säkrare än dt50r 45:an utan bara bredare