Rexxys Mopeder. | E-type MX
-
- Kontakt:
-
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hittade en bild på nätet stefan på min gamla 55a nu har du väckt minnen

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Forumsponsor
- Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->J-vlar vad fräck den var!
55:orna är dom klart snyggaste av dom gamla järnen!
Och den kulören också, kan det vara Surfgreen kanske, snyggt!
Ps Om jag nu snurrat till dina tankar till den milda grad att det blir
ett dyrt återköp, så får jag väl kompensera dig på ngt sätt i Mellsta!
Sorry Rexxy för lite övertramp i din tråd, men det är viktiga saker vi talar om!
<!-- </EdIndex> --></div>
55:orna är dom klart snyggaste av dom gamla järnen!
Och den kulören också, kan det vara Surfgreen kanske, snyggt!
Ps Om jag nu snurrat till dina tankar till den milda grad att det blir
ett dyrt återköp, så får jag väl kompensera dig på ngt sätt i Mellsta!

Sorry Rexxy för lite övertramp i din tråd, men det är viktiga saker vi talar om!

-
- Kontakt:
-
- Kontakt:
- SachsMekarn
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Som svar på frågorna (har inte fått kläm på att multicitera)...:
Bilen renoverades av Bernt Kandel i Östersund 1984, han fick byta en del plåt för att få ordning på den, därefter lackade han den svart med svart tak.
Såhär såg den ut efter det:

Nästa ägare, Tomas Sjölander, lackade bilen i Surf Green redan vintern därpå, såhär blev den då, bilden från våren 1986:

Det som var extra kul med den bilen var att den var sammansatt i Köpenhamn, ett stenkast från där jag bor nu, nysåld i Stockholm.
Första ägaren var en snubbe som var exportchef på Findus i Bjuv, ett stenkast från där jag bor nu och bodde då.
Familjen hade en sommarstuga i Viken (utanför Helsingborg) dit dom körde varje sommar då snubben jobbade på fabriken.
Lite extra krydda är att vi var bosatta i Nyhamnsläge mellan 1961 och 1966, precis när bilen fanns i Viken på sommrarna, mellan Viken och Nyhamnsläge är det 2 mil...
Mikael Blomqvist i Ludika ägde bilen våren 2000 till hösten 2001 sedan hamnade bilen i Skåne och jag köpte den i Trelleborg 2009. <!-- </EdIndex> --></div>
Ahhh, min gamla Bel Air...kul att se den igen.Rexxy skrev:När ni ändå är off-topic!
Syrrans pojkvän kör själv denna bil. Colvettes gamla! Chevy 57:a
Som svar på frågorna (har inte fått kläm på att multicitera)...:
Bilen renoverades av Bernt Kandel i Östersund 1984, han fick byta en del plåt för att få ordning på den, därefter lackade han den svart med svart tak.
Såhär såg den ut efter det:

Nästa ägare, Tomas Sjölander, lackade bilen i Surf Green redan vintern därpå, såhär blev den då, bilden från våren 1986:

Det som var extra kul med den bilen var att den var sammansatt i Köpenhamn, ett stenkast från där jag bor nu, nysåld i Stockholm.
Första ägaren var en snubbe som var exportchef på Findus i Bjuv, ett stenkast från där jag bor nu och bodde då.
Familjen hade en sommarstuga i Viken (utanför Helsingborg) dit dom körde varje sommar då snubben jobbade på fabriken.
Lite extra krydda är att vi var bosatta i Nyhamnsläge mellan 1961 och 1966, precis när bilen fanns i Viken på sommrarna, mellan Viken och Nyhamnsläge är det 2 mil...
Mikael Blomqvist i Ludika ägde bilen våren 2000 till hösten 2001 sedan hamnade bilen i Skåne och jag köpte den i Trelleborg 2009. <!-- </EdIndex> --></div>
Jag kör så det ryker...
-
- SachsMekarn
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Veven anlände på posten idag, men kan inte hämta den förrän på fredag, lönedag. Vattenanslutningen på spacern är igentäppt med en aluminiumstav, samt fastsätt med cylindrisk fastsättning. Ska nu härda tills imorgon, så svarvar ner den då! <!-- </EdIndex> --></div>
- SachsMekarn