Rexxys Mopeder. | E-type MX

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
cobra karlsson
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fatchance din avatar ser inte bra ut en 55 a som krockat med en Noshörning nu fick jag tårar i ögonen och saknar mina gamla 55or <!-- </EdIndex> --></div>
fatchance
Forumsponsor
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
cobra karlsson skrev:Fatchance din avatar ser inte bra ut en 55 a som krockat med en Noshörning nu fick jag tårar i ögonen och saknar mina gamla 55or
Ja, det var en j-vla smäll! :cry:

:imsorry: Inte meningen att väckta gamla Cobra-minnen.. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Kontakt:

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hittade en bild på nätet stefan på min gamla 55a nu har du väckt minnen
Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
fatchance
Forumsponsor
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->J-vlar vad fräck den var!

55:orna är dom klart snyggaste av dom gamla järnen!

Och den kulören också, kan det vara Surfgreen kanske, snyggt!

Ps Om jag nu snurrat till dina tankar till den milda grad att det blir
ett dyrt återköp, så får jag väl kompensera dig på ngt sätt i Mellsta! :thumb:

Sorry Rexxy för lite övertramp i din tråd, men det är viktiga saker vi talar om! :drunken: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->När ni ändå är off-topic! :wink:

Syrrans pojkvän kör själv denna bil. Colvettes gamla! Chevy 57:a

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Kontakt:

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Rexxy vad det inte blommans gamla bil den 57an tidigare östersundstrakten då är det samma kille som lackat bägge
Stefen sea green heter färgen en ford kulör <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan inte bilens fullständiga historia, så jag vet inte. Men Colvette vet, han har forskat i dens historia. <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Kontakt:

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har för mig att coolvette köpte den i ludvika av blomman <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

cobra karlsson skrev:Fatchance din avatar ser inte bra ut en 55 a som krockat med en Noshörning nu fick jag tårar i ögonen och saknar mina gamla 55or
Äschdå! Det var ju bara en Cheva. Dom passar bäst på skroten :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Coolvette
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Coolvette »

Rexxy skrev:När ni ändå är off-topic! :wink:

Syrrans pojkvän kör själv denna bil. Colvettes gamla! Chevy 57:a

Bild
Ahhh, min gamla Bel Air...kul att se den igen.

Som svar på frågorna (har inte fått kläm på att multicitera)...:

Bilen renoverades av Bernt Kandel i Östersund 1984, han fick byta en del plåt för att få ordning på den, därefter lackade han den svart med svart tak.
Såhär såg den ut efter det:

Bild

Nästa ägare, Tomas Sjölander, lackade bilen i Surf Green redan vintern därpå, såhär blev den då, bilden från våren 1986:

Bild

Det som var extra kul med den bilen var att den var sammansatt i Köpenhamn, ett stenkast från där jag bor nu, nysåld i Stockholm.

Första ägaren var en snubbe som var exportchef på Findus i Bjuv, ett stenkast från där jag bor nu och bodde då.
Familjen hade en sommarstuga i Viken (utanför Helsingborg) dit dom körde varje sommar då snubben jobbade på fabriken.

Lite extra krydda är att vi var bosatta i Nyhamnsläge mellan 1961 och 1966, precis när bilen fanns i Viken på sommrarna, mellan Viken och Nyhamnsläge är det 2 mil...

Mikael Blomqvist i Ludika ägde bilen våren 2000 till hösten 2001 sedan hamnade bilen i Skåne och jag köpte den i Trelleborg 2009. <!-- </EdIndex> --></div>
Jag kör så det ryker...
kreidlertm

Inlägg av kreidlertm »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jaja cheva hit å cheva dit... rexxy !! hur går det med maskin? jag har snart inga naglar kvar!! uppdate please! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det var en som testade en sån här motor i bromsbänken efter vårracet i norberg. den varvade ut 16000 rpm i bänken. 13 hk om jag minns rätt, så det borde finnas mer att hämta i den. den motorn satt dock kvar i sin orginalmoped.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

kreidlertm skrev:jaja cheva hit å cheva dit... rexxy !! hur går det med maskin? jag har snart inga naglar kvar!! uppdate please!
Håller med 8)

Blir intressant att se hur maskinen kommer gå! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Veven anlände på posten idag, men kan inte hämta den förrän på fredag, lönedag. Vattenanslutningen på spacern är igentäppt med en aluminiumstav, samt fastsätt med cylindrisk fastsättning. Ska nu härda tills imorgon, så svarvar ner den då! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu fattar jag... ! Det fanns en slanganslutning i cylindern också, såg inte den :oops: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar