JanneHagnell skrev:Underbart!! När kommer projektråden? BILDER!!
Nu är vi ju nästan tillräckligt många för att starta en klubb!
Vad gör att du tror den drar tjuvluft?
Tidigare ägaren sa att han fick dra efter lite skruv så vart de bättre. Tomgången e lite höjd och påverkas inge större av justering. Projekttråd vet ja ej när de kommer. Bild den finns i min nya tråd om min 1262:a.
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Var ute med Moppis1 i kväll och visst, nu gör hon i alla fall 30 på mätaren men hon är ändå inte den raket hon var i våras. Ska nog leta annan fugge ändå...
ska nog teststarta bonnie nu ikväll. stått en vecka snart sen sist den startades. märks om den sköter sig. kan hända den får frakta mig till affären idag!
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ja nu du Jane har bajaj tagit mig fram o tillbaka till affären utan problem. de som misstänks som tjuvluft var endast tomgångsskruven som var inskruvad som synes så saknas skärmbiten baktill men det gör inte så mkt. sen såg ja nu att den flödar över ytters lite så det droppar någon droppe u under förgasaren men inget som e något stort problem. bifogar några bilder på min bajaj!
Härligt, visst är den en fröjd att köra??
Bägge mina fuggar svettas när mopparna varit igång, så det är nog ett standardfel. Eller bara standard, helt enkelt!
Noterar att du även saknar en del av kylkåpan över cyllen, men jag tror knappast det behöver vara ett problem, så öppen som konstruktionen är. Annat var det på min gamla Skoterett som nog skulle behövt flytande kväve för att gå bra (vilket den följaktligen aldrig gjorde).
Up India!
JanneHagnell skrev:Härligt, visst är den en fröjd att köra??
Bägge mina fuggar svettas när mopparna varit igång, så det är nog ett standardfel. Eller bara standard, helt enkelt!
Noterar att du även saknar en del av kylkåpan över cyllen, men jag tror knappast det behöver vara ett problem, så öppen som konstruktionen är. Annat var det på min gamla Skoterett som nog skulle behövt flytande kväve för att gå bra (vilket den följaktligen aldrig gjorde).
Up India!
jo de saknas en ytterkåpa men verkar ganska ofarligt. ett jäkla blås i fläkten kände jag. ja ska kika över förgasaren på den. kanske kan få den tät o fin. för övrigt trevlig att köra. drar fint. inget fyrtakt o går mycket rent hela registret. även rent på maxgas. fart en liten bit över 30 km/h perfekt moppe inom stan. allt kring motorn e original som choke o soppakran o de funkar prima. även lås på sitsen.
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
monterade fast kåpan som chokereglage o soppakran sitter så sen lite reparation på bakljus så fick den ta mig till affären idag också. man gillar den mer o mer för den e så smidig. gps:ade hastigheten o den gick i 38 km/h faktiskt.