Sida 12 av 15

Postat: 12 feb 2014, 21:41
av Lolalola
SachsMekarn skrev:Ja det är lite skillnad :thumb:

Svarta eller gråa wires, vad tycker ni??
Personligen är jag svag för gråa, men det blir nog bäst med svarta. :)

Postat: 12 feb 2014, 23:15
av SachsMekarn
Det blir nog svarta. Om inte så är det ju lätt att byta :)

Postat: 10 mar 2014, 19:28
av SachsMekarn
Här går det fruktansvärt segt, står i princip stilla! Men senast jag pysslade med moppen testade jag en båge istället för pakethållare. Men en sådan kräver nästan en kortare bakskärm. Jag hade tänkt köra med originalbaklyse, men med kortare bakskärm kommer baklyset högre upp vilket resulterar i att lyset lutar mer... Vilka problem. Får se hur det slutar!

Bjuder på en bild också :wink:

Bild

Postat: 11 mar 2014, 07:20
av f50glx
ser tomt ut på något sätt

Postat: 11 mar 2014, 17:21
av drutten
SachsMekarn skrev:Här går det fruktansvärt segt, står i princip stilla! Men senast jag pysslade med moppen testade jag en båge istället för pakethållare. Men en sådan kräver nästan en kortare bakskärm. Jag hade tänkt köra med originalbaklyse, men med kortare bakskärm kommer baklyset högre upp vilket resulterar i att lyset lutar mer... Vilka problem. Får se hur det slutar!

Bjuder på en bild också :wink:

Bild
Tänk att du har tid att sitta på detta forum och Favebook mm ut i garaget med dig har jag sagt!
10:00 vid rusta på söndag!
Sätt fart! ;)

Postat: 11 mar 2014, 19:20
av SachsMekarn
Du är rolig du drutten :mutt:

f50glx skrev:ser tomt ut på något sätt
Ja det gör det faktiskt. Kan bli bättre med kortare skärm och lyset högre upp.

Postat: 12 mar 2014, 23:23
av SachsMekarn
Denna hoj påminner lite om E-typ.


Bild

Postat: 13 mar 2014, 07:26
av selma
Läcker,det är bara att ta efter :wink:

Postat: 13 mar 2014, 08:53
av SachsMekarn
selma skrev:Läcker,det är bara att ta efter :wink:
Japp, får bygga en Sachs Twin :D

Postat: 13 mar 2014, 09:18
av alf-johan
Fin som en karamell 8)

Postat: 13 mar 2014, 13:10
av HSE
Ja det är synd att det är så mycket jobb att Sachs Twin. Haken är ju att en tvåtaktare inre kan dela vevhus utan tätning mellan. Hjälpte en gång en bilsamlare med en bil, Vespa 4000 :http://sv.wikipedia.org/wiki/Vespa_400 Som den tvåcylindriga motorn gick uselt på. Efter att klyvt motorn visade det sig att felet var torkad tätning mellan vevhushalvorna.

Postat: 13 mar 2014, 13:12
av HSE

Postat: 13 mar 2014, 13:19
av Conrad Engström
SachsMekarn skrev:Denna hoj påminner lite om E-typ.


Bild
Inte lika grov snurra, på den jag bygger nu.
Stommen är en Monark 125 TS Bitarna som inte passar min smak lägger jag i hyllan. Det blir bara naven, ramen, tanken och bakvaggan kvar. En lite justerad Sachs 125, numera 130 cc 6 växlar och en anpassad pipa. Det blir en laglig nummerplåt bakpå. reggad och besiktigad. Kommer bilder med tiden.

Postat: 15 mar 2014, 01:17
av SachsMekarn
Låter som fina planer Conrad!

Jag ska försöka lägga på några kål nu när våren börjar visa sig. Motorn har legat i delar hela vintern... Plus en massa annat småkrafs som skall göras!

Men jag tänker nog inte avslöja vad som komma skall, det kommer bilder vart efter det finns något att se :thumb:

Postat: 15 mar 2014, 05:42
av Braxmatte
HSE skrev:Ja det är synd att det är så mycket jobb att Sachs Twin. Haken är ju att en tvåtaktare inre kan dela vevhus utan tätning mellan. Hjälpte en gång en bilsamlare med en bil, Vespa 4000 :http://sv.wikipedia.org/wiki/Vespa_400 Som den tvåcylindriga motorn gick uselt på. Efter att klyvt motorn visade det sig att felet var torkad tätning mellan vevhushalvorna.
http://www.youtube.com/watch?v=YikZOowuPko