Egentligen inte mer än jag tänkt tanken lite å trodde det krockade med annat men så var det tydligen inte såg jag nu och dessutom slutar jag ju jobbet på fredagen kl 00:31 så då kan man ju vara där lagom tills 09:00 på fredagsmorgonen
Dessvärre ligger det inte med någon 70mils resa i dieselbudgeten så får väl se hur det blir.
Annars får jag väl lasta in lite mopedprylar i "källarn" på bussen som man kan sälja å få ihop till lite mat å diesel.
Någonstans borde det väl gå å knö in en liten buss?
Inte bara Mopeder som ska vara snabba, även kul om bilen är skaplig.
Bmw 635csi med Alpina B9 motor, som är försedd med 300gr kam, separata spjäll och en liten turbo.
ger 520hkr och 629Nm
Snabba däcken
56:an skrev:Framtidsteknik redan på 50-talet och max kultvärde idag
Det som jag tänker på direkt är det maximala utnyttjandet av bilens totala volym
Det man lätt glömmer i en jämförelse med nya bilar som är större utanpå och mindre inuti är ju att en koja vill man nog inte smälla med i farter över 30km/h och inte mot något större än en cykel...
Men i jämförelse med andra 50-tals bilar så var den futuristisk.
Jag har inte glömt det men det är stor skillnad på trafikrytmen då mot vad det är idag
Hundkojan är typisk 60-tal och jag fick körkort -74 och bara 1974 var det betydligt lugnare i trafiken och kanske endast hälften antal bilar mot vad det är idag.
Det äckliga idag är att bilarna kan komma i 70-80 rakt mot en när man kör mitt i stan och även mindre gator. Det bästa med 30 moppen är att man har tillgång till cykelbanorna och jag försöker hålla mig där och helst inte på gatorna bland bilarna men tyvärr är det många gånger oundvikligt
Men det här är en bildtråd så jag slutar med det här
Kul tråd detta! Alltid roligt att se vad mer som gömmer sig i garaget hos folk, förutom mopeder då!
Här en bild på min 911 -82 som jag haft i drygt fem år. 26500 mil and still going strong! Den har dock lackats om en gång och fått motor och växellåda delvis renoverade. Bilden togs en tidig morgon på väg ner till Göteborg. Faktiskt är det, om man bortser från ljudnivån, en bekväm långfärdsvagn.
tmp_20443--1579324646.jpg (24.14 KiB) Visad 5428 gånger