Sida 12 av 40

Postat: 05 dec 2013, 23:10
av Mats T
selma skrev:Här går det verkligen i slowmotion,lite motivationsbrist tror jag.
Men har gjort ett litet ryck med kopplingen,fick lite goda råd ifrån Mats T.
Kopierar hans lösning helt enkelt :D
Beställde även ett 5 puckars kit från Polini idag,ska bli spännande att se om man får det att funka som tänkt.

Bild
Det kommer att bli en oförskämt lät kopplad koppling mot Sachs Kopplingen, som pallar över 20 hk på hjulet.
Och tvekar inte en sekund att du löser kopplingsbiten med tanke på resten av maskinen som kommit till .

Är du i gruskanten eller kör i diket så hör du av dig.

:wink: :wink:

Postat: 05 dec 2013, 23:13
av SachsMekarn
Mats T skrev:Är du i gruskanten eller kör i diket så hör du av dig.

:wink: :wink:
Bussigt :lol: :wink:

Postat: 06 dec 2013, 00:05
av Lasse väss
Rena "Kopplerihärvan" :-/ ;-)

Postat: 06 dec 2013, 20:36
av selma
Lamellerna från twostroke trillade in idag,som väntat får man väl säja :roll:
Kan varmt rekommendera dom,har verkligen funkat klanderfritt alla gånger.
Alltid leverans dagen efter beställning :thumb:

Bild

Postat: 06 dec 2013, 21:09
av billykid
Lasse väss skrev:Rena "Kopplerihärvan" :-/ ;-)
Ja selma får akta sig...det hårda bot på koppleri... :D

Postat: 08 dec 2013, 18:22
av selma
Kopplingen klar för test,det blev många timmars jobb.
Bara hoppas det lirar sen :D

Bild

Postat: 08 dec 2013, 19:04
av Mats T
selma skrev:Kopplingen klar för test,det blev många timmars jobb.
Bara hoppas det lirar sen :D

Bild
Ser att det är på gnällen med sista yttersta lamellen.
Blir det problem med att den kliver över så har jag ett tips som på en åtgärd som jag gjorde på Stage 6 Sachsen.

Fint jobbat !!
Kopplingen kommer att gå åt till bygget.
:wink:

Postat: 08 dec 2013, 19:15
av selma
Ja det ska bli spännande att se hur mycket den lyfter vid full urkoppling,jag håller tummarna :lol: :wink:

Postat: 08 dec 2013, 19:51
av Mats T
selma skrev:Ja det ska bli spännande att se hur mycket den lyfter vid full urkoppling,jag håller tummarna :lol: :wink:
Vilka fjädrar vart det ? :D

Postat: 08 dec 2013, 20:03
av selma
Mats T skrev:
selma skrev:Ja det ska bli spännande att se hur mycket den lyfter vid full urkoppling,jag håller tummarna :lol: :wink:
Vilka fjädrar vart det ? :D
Nu sitter polini fjädrarna i,har inte beställt Lersjöforsarna än.
Men det ska fixas :wink:

Postat: 08 dec 2013, 20:23
av Mats T
selma skrev:
Mats T skrev:
selma skrev:Ja det ska bli spännande att se hur mycket den lyfter vid full urkoppling,jag håller tummarna :lol: :wink:
Vilka fjädrar vart det ? :D
Nu sitter polini fjädrarna i,har inte beställt Lersjöforsarna än.
Men det ska fixas :wink:
Okej !!

Kör på :twisted:

Postat: 08 dec 2013, 20:43
av Mats T
selma skrev:Ja det ska bli spännande att se hur mycket den lyfter vid full urkoppling,jag håller tummarna :lol: :wink:
En bild på min racer när det trasslade med gamla driv skivan till centrumet .
Din ser ut och vara längre in på bilden, bättre således.

Bild

Postat: 08 dec 2013, 22:01
av P-plats.se
Blir ju bara bättre och bättre!

Postat: 08 dec 2013, 23:45
av SachsMekarn
Den kopplingen satt som en smäck!

Vad har du använt för färg när du lackerat blocken Selma?

Postat: 09 dec 2013, 07:24
av selma
SachsMekarn skrev:Den kopplingen satt som en smäck!

Vad har du använt för färg när du lackerat blocken Selma?
En Wurth såklart :lol: :lol:
Ral 9006. Tycker den är helt ok i slitstyrka,har använt den till alla mina renoveringar så jag har inget att jämföra med :D