jaha ut med korna, in med mopparna?
jag antar att det är foderbordet som åker ut. brukar väl vara fyllt med sten innuti dom?.
använder du murrayen som gräsklippare med?
erlan skrev:jaha ut med korna, in med mopparna?
jag antar att det är foderbordet som åker ut. brukar väl vara fyllt med sten innuti dom?.
använder du murrayen som gräsklippare med?
erlan
Ja, mopeder och bilar ska in i det här facket. Hade jag haft lite mark hade jag nog köpt en ko för husbehov
Foderbordet var byggt i omgångar och fyllt med röd/svart granit och sandsten. Granit är tungt..
Murrayen används för gräsklippning på sommarhalvåret och som stentransportör just nu då laggårdsdörren är så pass smal att det blir skrapmärken efter hjulnaven på grållen när man kör in. Tungan rätt i munnen!
Skulle dock vilja ha en bredare klippare då gräsytorna är stora.
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
Frolzon skrev:
Du får sätta en stenkross på inköpslistan också,
nu har du ju gott om "ammunition"...
Stenkross.jpg
Fjärrstyrd Irus...
irus.jpg
En stenkross hade varit fint! Det brukar vara med en sådan på veterantraktorplöjningen i odensbacken. Första gången dom körde med den så sköt den stenarna ur toppmatningen så dom fick vidga avspärrningen runt om den. Folk höll på att få stenarna i huvet Jag har en växel med bredbandsskiva på till grållen. Rem har jag också så det är väl bara krossen som saknas.
Fjärrstyrd Irus kanske skulle bli en hit idag!
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
På tal om stenkross mins jag när jag körde sprängsten ett år, vi tippade ju mycket direkt i hoppern på en stenkross men ibland hamnade ju en för stor sten i den och det blev stopp i inloppet. Då fick vi tippa på planen medans de borrade hål och sprängde stenen på plats. Regäla doningar i dessa krossar som tålde detta
HSE skrev:På tal om stenkross mins jag när jag körde sprängsten ett år, vi tippade ju mycket direkt i hoppern på en stenkross men ibland hamnade ju en för stor sten i den och det blev stopp i inloppet. Då fick vi tippa på planen medans de borrade hål och sprängde stenen på plats. Regäla doningar i dessa krossar som tålde detta
Häftigt
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53