Dagens bild eller detta hände idag
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Re: Dagens bild eller detta hände idag
Inte hänt så mycket i dag, men jag hittade den här motorbilden under kvällen. Skulle gärna sett bild på hela hojen
https://www.flickr.com/photos/eclectics ... hotostream" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.flickr.com/photos/eclectics ... hotostream" onclick="window.open(this.href);return false;
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
-
Bo Hare UK.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Tusen tack Micke! Nu slapp jag googla resten av kvällen.
Väldigt speciellt bygge, inte supersnygg men ganska läcker ändå.

Väldigt speciellt bygge, inte supersnygg men ganska läcker ändå.
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Jag Googlade på Motorcycle Radial Engine. Satans vilken härlig sång det är i maskinen när han gasar på efter halva filmen
Det är väl kanske inte en - får jag en sådan behöver jag aldrig ha något mer - men bra nära

Det är väl kanske inte en - får jag en sådan behöver jag aldrig ha något mer - men bra nära

Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Håller med! Motorn är riktigt jysstMicke S skrev:Satans vilken härlig sång det är i maskinen när han gasar på efter halva filmen![]()
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Här finns det motorer att välja på. Avsedda för modellflyplan men fungerar lika bra till ett sådant byggeMicke S skrev:Jag Googlade på Motorcycle Radial Engine. Satans vilken härlig sång det är i maskinen när han gasar på efter halva filmen![]()

Kolla tx en video här: http://www.toni-clark.com/english/servi ... -420en.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Tack för länkar HSE. Jag tog en snabbtitt och ser att det här kommer att ge timmar av intressant läsning och kikande på videos 

- GlobalNomad
Jo fram till 1a maj (7 månader)Raketsport skrev:Du är i thailand och inte i Nordingrå väl?GlobalNomad skrev:Vi hade besök idag
-71 Zundapp KS50
-32 Ford Roadster (350/350)
-32 Ford Roadster (350/350)
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
I väntan på försäkringsbesiktning av köket.
Det är en fin morgon i alla fall
Det är en fin morgon i alla fall
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Ja det fanns en mängd intressanta filmer där som jag har kollat på nu och det skulle vara roligt att åka och titta på en RC-träff så det får sättas upp på To Do List 2017.HSE skrev:Kolla tx en video här: http://www.toni-clark.com/english/servi ... -420en.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja RC flyg är intressant ur teknisk synvinkel med. Inte billigt dock, billigare hålla på med mopeder har jag kommit fram till. Man lägger massa tid och pengar på att bygga en fin modell och sedan drar man iväg den hundra meter upp i luften och en hundra km i timmen. Minsta misstag och det är bara att sopa ihop resterna i svarta sopsäckar
Och för eller senare gör man en miss, man kan ju inte hålla sig utan testar gränserna
En moped kan få lite bucklor och skrapmärken men är snart igång på nytt. Det är faktiskt svårare att flyga ett modellplan än flyga ett fullskala plan just för att man står på marken och det blir lite fördröjning innan man ser vad flygplanet tar sig för och sedan korrigerar med millimeterrörelser på styrspakarna. Bara att arbeta med båda händerna samtidigt är som att samtidigt skriva sin namnteckning med en penna i varje hand på samma gång. Fodrar träning... Så jag flyger inte så mycket numera och har inte tävlat på en 15 år .

Ja jag förstår att det måste vara dyrt och svårt. Här är en tjej som inte verkar ha några problem med att flyga och man inte skulle vilja möta i en luftstrid. Filmen är ganska lång men klart sevärd och efter ungefär halva filmen börjar det hända saker