1977 Zundapp GTS 529 projekt
Re: 1977 Zundapp GTS 529 projekt
Ska vara på han igen om dem 
2st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type samt DBS Sport. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
La nytt köp bud på de original stötdämpare Zundapp
Sen måste man undra lite, var en fin typ nyskick Zundapp 529 tank, bjud på den lite men spåra mycket direkt, så strunta i det, men sen över 25000kr i man kan ju köpa en körbar Zundapp för de pengarna.
2st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type samt DBS Sport. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Man skulle gärna ha en 4-5 växlad motor, var en 5 växlad Zundapp motor och visst sakna en del, men blev massa mer pengar än vad jag har eller Klarnar.
Satt och skrev tid för jobb, fick pling av DSV dvs fd Schenker och var om hämta hem, var rent på ovansidan men under stod det 529 på gaffa tejpen.
Silver tejpen var ej enkel att skära upp men när det var gjort och virra upp upp inlindning och där min Zundapp 529 ram kåpor
Var bra packat, så inga skador vad jag såg.
Sen för över en månad sen köpte en tank och fotbroms mm, men den lådan är puts veck, antingen har jag förlagt eller så har den kommit på avvägar, sjuka är att jag har kort på när jag skar upp paketet och dess innehåll
Sen för över en månad sen köpte en tank och fotbroms mm, men den lådan är puts veck, antingen har jag förlagt eller så har den kommit på avvägar, sjuka är att jag har kort på när jag skar upp paketet och dess innehåll
Fast de svarta kantmotorerna brukar bli lite billigare. Inte mycket, men så det märks.
Kant 3växlade är "billiga" utan cylinder och tändning, vill man 4-5v är det helt andra pengar.
Ja det är samma där, men runda motorer tycks alltid bli lite dyrare.
Jag tycker rundis 4-5växlade är halv priset emot Kant 4-5v. Jag köpte ju en billig Rundis för bara ha för nåt.
Jaså, den har jag missat.
En komplett 4 växlad rundis var nästan komplett sålde för 4600kr, en kant 4-5 växlad inte direkt komplett är aldrig under 10000kr de få dyker upp.
Jag köpte min 3v rundis komplett för 2500kr först tänkte jag för Dbs Sport men hitta en billigt Sachs BKF för den.
Jag köpte min 3v rundis komplett för 2500kr först tänkte jag för Dbs Sport men hitta en billigt Sachs BKF för den.
Jag gav 5k för min 4 växlade rundis för en 15 år sedan, slapp frakt för säljaren bodde i trakten och kunde komma förbi mitt jobb så jag kunde gå ut och hämta den ur hans bil. Sparade ju frakt och risk för fraktskador, han slapp packa den så alla vann på det. Motorn gick kalas fint, tyvärr står den på bänken nu, stod ju i fuktiga vangshallen en vinter för två år sedan och vevpartiet hade rostat när jag skulle starta den på våren
Får klyva den och fixa det men har inte kommit till skott än. har ju fler bollar i luften..
De mår ju ej bra för stå alla gånger. alla min motorer går jag och roterar en gång i månaden, Mc och moped för undvika det. Jag kör aldrig syntetiska oljor i heller.
Men just rundis 4v ligger där runt 5000kr sen länge, medans kant Zundapp 4-5växlade är alltid dubbelt, och köpa block blir väl samma pengar i slut ändan.
Därför för många Zundapp 529 moppar är dyra så det räcker.
Men just rundis 4v ligger där runt 5000kr sen länge, medans kant Zundapp 4-5växlade är alltid dubbelt, och köpa block blir väl samma pengar i slut ändan.
Därför för många Zundapp 529 moppar är dyra så det räcker.
Jag köpte faktiskt en komplett treväxlad med korta staken och smala växelaxeln av dig en gång på Tradera. Mycket prisvärda motorer det där.HSE skrev: ↑03 mar 2026, 10:19 Jag gav 5k för min 4 växlade rundis för en 15 år sedan, slapp frakt för säljaren bodde i trakten och kunde komma förbi mitt jobb så jag kunde gå ut och hämta den ur hans bil. Sparade ju frakt och risk för fraktskador, han slapp packa den så alla vann på det. Motorn gick kalas fint, tyvärr står den på bänken nu, stod ju i fuktiga vangshallen en vinter för två år sedan och vevpartiet hade rostat när jag skulle starta den på vårenFår klyva den och fixa det men har inte kommit till skott än. har ju fler bollar i luften..
Jodå, jag minns den motorn. Jag köpte den som reserv en gång men den blev över.
Alltid bra att det stannar inom Raketsport
Var och besikta bil fick 3 2or, och på hemvägen eftersom jag fick pling ifrån DSV på hemväg svängde jag av och hämta mitt antagligen Zundapp paket.
Hemma skar jag upp det paket, hade ut bös och i en påse låg min Zundapp 529 sving, undersökte det hela så bättre ut än på annons, det hålet är som ett dåligt borrhål/hål slag för kanter in, inte rostigt alls, frågan är varför detta kan man undra.
Alltid kul när man förväntar sig massa jobb till att det var bra mycket bättre än vad jag trodde