Fått någon snö?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->sorry Niklas saab är inte längre Gms...dessutom tycker ju inte jag att saab är skit en mycket trevlig bil att åka i enligt min åsikt, har kört ford i 31 år jag lovar att jag inte saknar det märket ett dugg.. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
S_Compakt skrev:Tyvärr så förväxlar du charm med kvalitet.
Håller med dig i syn på bilarna , men brittiska bilar är ju sämst i världen kvalitetsmässigt
har haftmini o åkt i o de var absolut inte dålig kvalite, med tanke på våldsam rallykörning med den så klara den mkt. o brittiska bilar idag e nog inte vad de va förr. då va de plåt i sakerna. min bil har hur som helst god kvalite samt väldigt mycke charm. sen kan man ju ha otur o få fatt på en bil som behöver repareras var o varanna dag! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

Raketaren skrev:sorry Niklas saab är inte längre Gms...dessutom tycker ju inte jag att saab är skit en mycket trevlig bil att åka i enligt min åsikt, har kört ford i 31 år jag lovar att jag inte saknar det märket ett dugg.. :wink:
ne just ja nu för tiden ägs de av ngt annat bolag. men vad minns ja ej. ska ja åka saab så blir de inte nyare än V4 hihi. de e visserligen snygga o säkert bra kvalite. men inget märke som tilltalar mig. ej heller ford av nyare modeller! ärligt talat finns de knappt inga snygga bilar nu för tiden. vardagsbilen/vinterbilen jag har e inget ja e stollt över men nöjd då den kräver minmal service o tar lite bensin. men snart e de sommar så de kommer ut lite veteraner på vägarna! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Pop

Inlägg av Pop »

S_Compakt skrev:Tyvärr så förväxlar du charm med kvalitet.
Håller med dig i syn på bilarna , men brittiska bilar är ju sämst i världen kvalitetsmässigt
håller med... och den gamla mini, hur föråldrad är inte den redan när den släps, förutom nyskapande placeringen av motorn. jag älskar modellen, men kvalité, det är det absolut inte. som clarksson i top gear sa... hade bilbyggarna kanske inte strejkan så mycket som dom gjorde kanske dom hade lärt sig bygga dom innan företaget såldes vidare.

amerikanska bilar har jag inte mycket för heller... det är överskattat... jag är japs kille eller tysk kille... där är kvalité!

OCH on topic!

Nu har snön nästan smält här! varje dag får jag skrapa loss 3-4 mm lager is från sadeln som bildas under natten :( det är rena isgatan överallt och regnat 2-3 nätter <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Pop skrev: Nu har snön nästan smält här! varje dag får jag skrapa loss 3-4 mm lager is från sadeln som bildas under natten :( det är rena isgatan överallt och regnat 2-3 nätter
NÄSTAN SMÄLLT! :shock:
Så här ser det ut hos oss, visserligen efter takskottningen. Snöhögen i förgrunden är våran Saab.
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->vi har haft 2-3 plus i snart 5 dagar... just nu är det 0 grader. jag är fett lack, för jag ÄLSKAR SNÖ! jag har hellre halv år med 3 meter snö och förfrusna fötter, än 2 månader snö och vidrigt regn i 4 månader.

men ska bli mer snö nu nästa vecka pratas det om <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Pop skrev:vi har haft 2-3 plus i snart 5 dagar... just nu är det 0 grader. jag är fett lack, för jag ÄLSKAR SNÖ! jag har hellre halv år med 3 meter snö och förfrusna fötter, än 2 månader snö och vidrigt regn i 4 månader.

men ska bli mer snö nu nästa vecka pratas det om
Jag håller faktiskt med dig.
Det har bara varit lite mycket av det goda nu ett tag.
Ska åka in till lokala snöröjningskiosken och kolla vad det finns för utbud på slungor, hittills har det varit handskottning och hjälp av snälla grannar med traktor. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->I södra Sverige har snöslungor blivit ett av de hetaste stöldobjekten.
Till och med snöskyfflar måste man låsa in. Ja det är faktiskt sant hur otroligt det än låter. :lol: :lol: :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Två dagar med +/-0 har bidragit till att ALL snö (ca 50cm) på det nybyggda altantaket har glidit av aldeles självmant mefipallina_yahoo.gif
Tack å lov för det, för det är i sån halvtransparent plast, å jag vågar då inte gå på det :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu smälter det även här,Taken ser lättade ut, :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nästa utan snö...nänänä minst ca 50cm.. :roll:
Jag skulle behöva släpvagnen nu, idag...hoppades att jag inte skulle behöva den...innan den tinat fram... :frustrerad:

Blir väl att skotta igen då, har inget imot snö...men måste det snö så ofta... :Stop_:

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->I natt kom 8 cm snö och nu kommande natt ska det regna hela natten och vara 3-4 plusgrader :? <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hmm här är det fortfarande inget snöande och ca -20 grader kallt.. :cold:
men verkar ju som det kommer en del av det vita uppöver imorgon... <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
ilogurra

Inlägg av ilogurra »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har typ samma väder här som pangerva! Har kommit typ 1dm snö sen i morse, å inatt/imorn ska det bli 3-4 grader varmt i regn :? Men men, Det är bättre för rally vägarna :D :D <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ni snackar + grader....här är det som sablar svinkallt å inte ett snökorn i sikte tyvärr... :oops:
Hoppas det blir varmare och att det kommer mycket mera snö till veckan... :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar