Tradera och jag
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vill inte göra dig besviken, men traderas support (som du fick svar av) är ett vanligt Callcenter, så det är ett standardsvar, kul om det verkligen händer nåt, men bered dig på att det inte blir nåt 
Annars, det är jäkligt när det blir sådär med auktioner, har också missat nån gång (kör trådlöst och det behagar koppla ner och upp nån gång då och då, jag som varit lat och inte fixat bättre accesspunkt).
Vad har du för slags uppkoppling? Har du Router?
Du skriver att Websidans knappar slutade att svara, är det då på själva sidans knappar, eller var det att just internet inte "svarade"? <!-- </EdIndex> --></div>

Annars, det är jäkligt när det blir sådär med auktioner, har också missat nån gång (kör trådlöst och det behagar koppla ner och upp nån gång då och då, jag som varit lat och inte fixat bättre accesspunkt).
Vad har du för slags uppkoppling? Har du Router?
Du skriver att Websidans knappar slutade att svara, är det då på själva sidans knappar, eller var det att just internet inte "svarade"? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kanske dum fråga men hur sitter telefonen inkopplad?
ADSL mödemet måste sitta i första jacket på inkommande ledning
Sen kan du ha telefonen efter den.
Har du provat att jacka ur allt utom modemet det kan vara fel i nån telefon
Blir det samma ändå prova byt "dosa" på modemet (den du sticker in i jacket) det behöver inte vara "orginal" <!-- </EdIndex> --></div>
Blir det samma ändå prova byt "dosa" på modemet (den du sticker in i jacket) det behöver inte vara "orginal" <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers 

-
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
ADSL-dosan kan, i vissa fall, tvingande vara original.
Råkade själv ut för detta för ett par mån sen vid en flytt. Vi fick modem+ADSL-jack av operatören.
Test efteråt visade att det INTE funkade med det jack som fungerat tidigare, i 5 år..
Hade vid en felanmälan en långt snack med Relacom ang telefoni/adsl
De påstod att ADSL var tåligare mot störningar/dålig kabel än telefonin..
Min felanmälan var just då att telefonin INTE funkade - men ADSL funkade invändningsfritt. <!-- </EdIndex> --></div>
ADSL i första jacket - inget annat...Braxmatte skrev:Kanske dum fråga men hur sitter telefonen inkopplad?
Blir det samma ändå prova byt "dosa" på modemet (den du sticker in i jacket) det behöver inte vara "orginal"
ADSL-dosan kan, i vissa fall, tvingande vara original.
Råkade själv ut för detta för ett par mån sen vid en flytt. Vi fick modem+ADSL-jack av operatören.
Test efteråt visade att det INTE funkade med det jack som fungerat tidigare, i 5 år..
Hade vid en felanmälan en långt snack med Relacom ang telefoni/adsl
De påstod att ADSL var tåligare mot störningar/dålig kabel än telefonin..
Min felanmälan var just då att telefonin INTE funkade - men ADSL funkade invändningsfritt. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Adsl är känsligare än Telefonin just vad gäller kvalitet på kablar, punkt slut
Däremot i Stationen är det ju uppdelat, telefoni för sig, ADSL för sig.
Det enda Skanova (som äger nätet) garanterar är 14,4Kbps, då kan ni tänkar er hur dåliga kablarna kan vara utan att dom behöver åtgärda.
Splittern man sätter i uttaget är inte specifik till leverantören, däremot Modemet kan i vissa fall vara det om det innehåller nån routerdel för TV t.ex.
Så sprakar telefonen, då är det nåt fel, och då får du aldrig ADSL att fungera bra. Sprakar det även när du drar ut Splittern ur uttaget? Slutar det då är det splittern som är dålig (rätt så vanligt fel). <!-- </EdIndex> --></div>

Det enda Skanova (som äger nätet) garanterar är 14,4Kbps, då kan ni tänkar er hur dåliga kablarna kan vara utan att dom behöver åtgärda.
Splittern man sätter i uttaget är inte specifik till leverantören, däremot Modemet kan i vissa fall vara det om det innehåller nån routerdel för TV t.ex.
Så sprakar telefonen, då är det nåt fel, och då får du aldrig ADSL att fungera bra. Sprakar det även när du drar ut Splittern ur uttaget? Slutar det då är det splittern som är dålig (rätt så vanligt fel). <!-- </EdIndex> --></div>
Idag funkar Internet igen men nästa gång det krånglar ska jag prova som du beskriver.
Det jag kan se som fysiska enheter är då router och splitter, men vart finns då modemet, är det inbyggt i routern kanske???
Tack samtliga för bra och lätttillgänglig support!
<!-- </EdIndex> --></div>
Okej, splittern är den där lilla dosan mellan routern och jacket?Amarace skrev:Slutar det då är det splittern som är dålig (rätt så vanligt fel).
Idag funkar Internet igen men nästa gång det krånglar ska jag prova som du beskriver.
Det jag kan se som fysiska enheter är då router och splitter, men vart finns då modemet, är det inbyggt i routern kanske???
Tack samtliga för bra och lätttillgänglig support!

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->D-Link och router är ingen bra kombination ... sen går det ofta UTMÄRKT att ha adsl i "andra" jacke så länge man inte jackar en telefon där , utan ha en trådlös lur jackad efter splittern i jack 2 ... i ditt fall låter det ju helt klart som en dålig lina. Jag har själv fått sjukt bra fart i mitt adsl , jag betalar bara för 8 , men det är grymt snabbt , jag har även 2 st telia tv dosor och kan köra HD på båda samtidigt 
Skönt , för man minns ju allt krångel med adsl för om åren 0,5 lina

Skönt , för man minns ju allt krångel med adsl för om åren 0,5 lina

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Idag fick jag svar från Tradera i form av en enkät om vad jag tycker om supporten. Dom ville veta hur jag blivit bemött och om jag hade blivit hjälpt. De talade om supporten i form av deras "representant". Jag fyllde lydigt i enkäten och skrev några rader där dom ville man skulle göra det.
Det verkar som du har rätt Amarace. Oskar på Tradera är en påhittad figur och finns inte i verkligheten. Det verkar vara ett callcenter istället och därmed fick jag inte någon ny kompis....
Det verkar som du har rätt Amarace. Oskar på Tradera är en påhittad figur och finns inte i verkligheten. Det verkar vara ett callcenter istället och därmed fick jag inte någon ny kompis....

Hmm...det finns så mycket program + tillbehör...så jag kan inte get nått direkt tipps...när jag inte vet vad du har för dator + prog.
Men jag prenumera på PC-tidningen.... den är enkel att förstå....nu börjar jag bli för bra för PC-tidningen.
Den har get mig 100 bra tipps....+ ca 20 dåliga under 2år.. så man bör veta vad som är bra. Köp inte nåt virusprogram, det funkar bra med gratis prog. Kört med Avast....nu mera med AVG...funkar 100 då min Router har brand vägg..mm
D-link är bra vad jag vet....men du anger ingen modell..nr. Jag kör själv med en gammal dator själv byggd ca. 5 år sen ..Info på min data Dualcore 3.0ghZ 4GB ram beg grafikkort radioen 850glx ...Perestanda får jag 5,9 i Vista....utom spel ger 4,9...bara...som för mina behov....funkar bra till alla utan alla nya super spel....jag kan inte få datorn at sega ....man 10 fönster öppna utan problem....vid film...går det sämmre då kan man bara öppa ca. 3 filmer plus .via TV anslutning samtidigt innan det hackar...
En kort förklaring ....56
Jag ge mig ett PM..med mailen...om du vill kan du få en lätt info då...
Kör med Gocalnet vilket vara billigaste......men dom lovade 24MegBit...efter kol kom jag upp i max 12MegBit... å det sämsta om jag byter ner mig till 8MegBit...då stryper dom den så jag bara får 4MegBit.
Hellt otroligt.....man får ut ca. halva vad dom tar betalt för....men jag hört mig för + stridigt med flera bolag å dom kan inte lova bättre....sämt vara Telia ....men ärligaste + dyrast...
56:an skrev:Hos mig verkar finnas behov av förbättringar. Är ju rätt enkelt att försöka bota med minnesutbyggnad som du säger Amarace....
Har för mig det finns möjlighet att testa linan på någon webbsida minns ej vilken bara?
Spelar det någon roll vad man har för modem/router?
Mitt heter D-Link, DSL-G604T
....och verkar vara i princip helt värdelös...
https://www.flashback.org/t912084
Hmm...det finns så mycket program + tillbehör...så jag kan inte get nått direkt tipps...när jag inte vet vad du har för dator + prog.
Men jag prenumera på PC-tidningen.... den är enkel att förstå....nu börjar jag bli för bra för PC-tidningen.
Den har get mig 100 bra tipps....+ ca 20 dåliga under 2år.. så man bör veta vad som är bra. Köp inte nåt virusprogram, det funkar bra med gratis prog. Kört med Avast....nu mera med AVG...funkar 100 då min Router har brand vägg..mm
D-link är bra vad jag vet....men du anger ingen modell..nr. Jag kör själv med en gammal dator själv byggd ca. 5 år sen ..Info på min data Dualcore 3.0ghZ 4GB ram beg grafikkort radioen 850glx ...Perestanda får jag 5,9 i Vista....utom spel ger 4,9...bara...som för mina behov....funkar bra till alla utan alla nya super spel....jag kan inte få datorn at sega ....man 10 fönster öppna utan problem....vid film...går det sämmre då kan man bara öppa ca. 3 filmer plus .via TV anslutning samtidigt innan det hackar...
En kort förklaring ....56
Jag ge mig ett PM..med mailen...om du vill kan du få en lätt info då...
Kör med Gocalnet vilket vara billigaste......men dom lovade 24MegBit...efter kol kom jag upp i max 12MegBit... å det sämsta om jag byter ner mig till 8MegBit...då stryper dom den så jag bara får 4MegBit.
Hellt otroligt.....man får ut ca. halva vad dom tar betalt för....men jag hört mig för + stridigt med flera bolag å dom kan inte lova bättre....sämt vara Telia ....men ärligaste + dyrast...