Sida 112 av 397

Re: övrigt

Postat: 17 jun 2017, 12:44
av marklundt
Är cellplast släckt med e85 ?

Re: övrigt

Postat: 17 jun 2017, 13:08
av marklundt
Vi har haft lokal åska,jag tänkte om cellplast innehåller luft och är brandfarligt ? Har sett en eu moppebil brinna på internet på en bild ?

Re: övrigt

Postat: 17 jun 2017, 14:06
av marklundt
marklundt skrev:Vi har haft lokal åska,jag tänkte om cellplast innehåller luft och är brandfarligt ? Har sett en eu moppebil brinna på internet på en bild ?
Jag såg en bild på internet på en övertänd eu moppebil tidigare

Re: övrigt

Postat: 17 jun 2017, 15:03
av Micke S
marklundt skrev:Är cellplast släckt med e85 ?
Jag tror inte det men är ingen kemist :oops:

Re: övrigt

Postat: 18 jun 2017, 15:12
av marklundt
Ska upp på yamaha center och justera kopplingen på måndag morgon

Re: övrigt

Postat: 18 jun 2017, 17:06
av marklundt
Hur snabbt går yamaha dt50r utan avgasplugg med origial utväxling + 76,3,s munstycke och 29 m.m original krök samt 16 m.m dellorto förgasare,blir det nån skillnad emot 57/58km\h.nån som vet :?:

Re: övrigt

Postat: 19 jun 2017, 14:52
av marklundt
En 45:a får gå 45+10km\h sedan blir det trim ? En äkta 45:a har reggbevis och finns med i bilregistret

Re: övrigt

Postat: 19 jun 2017, 15:17
av marklundt
Efter ett visst antal km tappar en 10% i toppspeed p.g av slitage,i mitt fall blev det 3km\h

Re: övrigt

Postat: 19 jun 2017, 18:36
av marklundt
Tappar dom flesta moppar 10% i motoreffekt över 45.000km (3km\h) i hastighet p.g av slitage ?

Re: övrigt

Postat: 19 jun 2017, 18:53
av Micke S
Det verkar fullt rimligt med 10% tapp på så lång sträcka. Kolven och kolvringen slits och det blir sot i cylinder och avgassystem.

Re: övrigt

Postat: 20 jun 2017, 18:19
av marklundt
Micke S skrev:
marklundt skrev:Är cellplast släckt med e85 ?
Jag tror inte det men är ingen kemist :oops:
Jag är inte heller nån kemist.men.jag vet hur plast brinner

Re: övrigt

Postat: 20 jun 2017, 18:41
av marklundt
Fördelen med 2-takt är att en behöver inte byta munstycke för att dt50r ska göra 70km\h,det räcker med att ta bort avgaspluggen för att dt50r ska göra 70km\h.men.nu är det ju 25år sedan jag slutade köra trimmat.original munstycke är 76,3 på dt50r och det kan ge ända upp till 77km\h utan drevning.men.då blir det en liten malström i tanken sedan får en gå och leda dt50r hem och det vill en ej göra så då blir det att köra pluggat

Re: övrigt

Postat: 21 jun 2017, 10:45
av marklundt
En får bara köra 45km\h även om dt50r toppar 54km\h,över 45 blir det fortkörningsböter ? :|

Re: övrigt

Postat: 21 jun 2017, 15:47
av marklundt
Får egentligen inte köra på dagens 95oktan p.g av att den är utspädd med 5% etanol enligt reggbeviset juridiskt sett.men.det finns ju inget annat köra på,på marknaden i dag.utsläppen stämmer ej med bilregistret p.g av dagens 95oktan.dt50r släpper ut 5% mindre än angivet och i tanken har jag 2,5 dl etanol i 5 liters tanken varav 4,5% är etanol av dom 5% etanol och 0,05% är luft av etanolen så vad släpper dt50r ut egentligen i trafiken ? Jag får 5% lägre effekt.men.5% mer vrid och borde göra rutavdrag när jag kör på dagens 95oktan som håller motorn ren längre invändigt när jag kör i trafiken ?

Re: övrigt

Postat: 21 jun 2017, 16:55
av marklundt
Blandad körning drar dt50r 90mliliter per mil,i trimmat skick vet jag inte :?: