övrigt
Re: övrigt
Jo jag minns att du skrev att det är svårt att koppla ur när växeln ska läggas i.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Det stämmerMicke S skrev:Jo jag minns att du skrev att det är svårt att koppla ur när växeln ska läggas i.
Dt50r måste vara en sprinter i opluggat skick och därmed släckt med björnen,nedpluggad till en maraton löpare ? En mopedtank på 5 liter är ju ett argument emot trimning,en vill ju inte gå och leda dt50r hem p.g av soppatorsk så tung som den är ? 

Så sant.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Med 5% etanol i bensin märker en ingen skillnad i topp,har kört tur och retur till min syster i dag
Med avgasplugg stannar motorn på tomgången när den blir tillräckligt nog varm
Ska en ha en varaktig tomgång på dt50r så måste avgaspluggen bort
På e85 sänks hastigheten med 8,5% på en s.t.d motor och motorn blir 8,5% snålare om det är en 2-takts motor,motorer reagerar olika på e85.men.nu ska e85 bort ocg kanske även 95e5 ? Kanske får en igen 93oktan fast utan bly denna gång ? allt verkar ju komma igen ?
En kanske får blyfri grön slang 90oktan t.o.m ?
Oktan är ju till enbart för att bensinen inte ska självtända ? Körde över krossat stadsfest glas som sprack på vägen till tandläkaren i dag,bero om jag har pyspunka nu,annars ser jag det kommande dagar ?
Dt50r har 100km kvar till 49.000km
Det är häftigtmarklundt skrev:Dt50r har 100km kvar till 49.000km

- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Dt50r tycks inte ha pyspunka,har varit ut och kollat ,men.en måste se upp med glas efter en stadsfest?
Även en övre kedjestyrare hade varit bra på dt50r som tillbehör ?