övrigt
Re: övrigt
I framtiden har jag inget att köra på,finns ingen bensin att köra på ?
Dom ska avveckla bensinen,så det spelar inte så stor roll att 4-taktarna kör i från en när det blir uppför
Är på min andra displey instrumentering och nu har dt50r rullat över 49.000km
Ingen fara, det kommer att finnas ersättningsdrivmedel som fungerar i både två- och fyrtakts-motorer.marklundt skrev:I framtiden har jag inget att köra på,finns ingen bensin att köra på ?
Du förstår att miljömupparna jagar stenhårt för att få slut på bensin och dieselmotorer i trafiken, men samtidigt så har de flesta av dessa en båt med förbränningsmotor som de garanterat inte vill sluta att använda... (eller hur Romson)
Det är detta som är räddningen för oss som gärna åker moped på sommaren och snöskoter på vinter.
Jag körde omkring utan ljus ett kort tag .men.nu är det åtgärdat och på söndag ska jag köra tur och retur norsjötätort
76,3 huvudmunstycke blir 75,8 med 5% etanol i bensinen ?
Jag får skjuttsa på yamaha dt50r 45:an.men.den orkar inte med skjutts på den i trafiken ,kan bero på dom 5% etanolen i bensinen ?
Den orkar nog på upp till 4e växeln i alla fall och kanske på 5an. 6an blir nog för tung med passagerare. Sedan beror det på om det är två fullvuxna eller två lövtunna 15-åringar med glesa skäggfjun 

Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Det blir besvärligare köpa bensin i framtiden då det inte finns bensin på pump ? Jag väger som dt50r körklar = 112kg cirka i vikt ? 

2 fullvuxnaMicke S skrev:Den orkar nog på upp till 4e växeln i alla fall och kanske på 5an. 6an blir nog för tung med passagerare. Sedan beror det på om det är två fullvuxna eller två lövtunna 15-åringar med glesa skäggfjun
Tror att fyllnadsgraden ökar än mer utan avgasplugg,men.då blir dt50r olaglig och något bullrigare,motorn ger väl 4,5hp då och 91-96 dbl och 75km\h i topp ?
Med avgasplugg får en problem med tomgången,några tusen km till på däcken och jag har släta motard däck på dt50r som jag tänkt Försöka behålla livet ut ? 

Är inte livslängden på en pluggad dt50r en miljon km ? 

Jag flög aldrig över styret när jag krockade med farthindret i 50km\h,p.g av dom stora hjulen så hoppade dt50r över farthindret med mej kvar i sadeln ? detta hände 2012\2013