Vid 47 går dt50r 45,5km\h eller ?marklundt skrev:Det var brännsle förbrukning som gav ledtråden till dom övriga pluggarna,90ml per mil ledde till dom övriga pluggningarna på yamaha dt50r.90ml per mil är lite väl lite per mil vid 45km\h mätar hastighet på 5 liter bensin+ att dt50r bör gå 45 vid först vid 47km\h p.g av avsiktlig felvisning på mätaren ?
övrigt
Re: övrigt
Titta på eller i luftgummit så kanske du hittar pluggningen ? Vågit luftgummi är en pluggning på mopeden t.e.x ? det kan en se utanpå gummit t.e.x
Kan jag ha fel ?marklundt skrev:Titta på eller i luftgummit så kanske du hittar pluggningen ? Vågit luftgummi är en pluggning på mopeden t.e.x ? det kan en se utanpå gummit t.e.x
En gummibälg är en pluggning på mopeder och finns där för att bromsa insugningsluften till motorn ?
Det beror på vart gummibälgen sitter om den är en pluggning eller inte. Sitter den mot förgasaren är det ofta för att det ska bli lätt att ansluta till luftburken. Sitter den en snabel på utsidan av luftburken brukar det vara en strypning. Vet inte exakt hur det ser ut på DT50R.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Det brukar inte sitta en gummibälg på dt50 .men.det kan vara gjort som på honda mt5sport på dt50r ? På dt50mx fanns det bara plugg i insug och avgas + nedväxling och 5:an bort tagen
Säg hur kan yamaha dt50r göra 57km\h som mest med så många pluggar och så hög vikt ?
Finns det nåt yamaha center i framtiden ? Många har ju slutat med mopeder i stan
Det brukar börja med att dom låter moped modeller utgå och till slut slutar dom sälja mopeder ? har jag fel eller ?
Har fel kön för att få köra trimmat i stan ?
Det går lite i vågor men moppar kommer nog att säljas mycket mycket länge så att de som inte har KK för bil slipper cykla och gärna betalar för det.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Sedan tycks jag vara den enda som mest kör i 45km\h i stan,alla andra kör snabbare än jag.?
Jag har då am kk .men.anses för gammal för att köra trimmat och med mopedbil får jag bara problem .det blir bland annat lättare köra på mej i trafiken ? Min efterfrågan räknas inte ?
Tillhör fel målgrupp,om dom tog bort avgaspluggen eller sedpluggen så slapp jag växla lika ofta på yamaha dt50r ? Men.jag har ju ingen talan,klart att vespan har växellåda,variomatik,volvo daff växellåda.dt50r väger 7kg mer än drac 50r i torrvikt .dt50r jag kör väger 8kg mer i vikt p.g av 3 tillbehör på dt50r =105kg i vikt, dt50r lär aldrig komma igen har jag hört,inte ens som retro ?
När blev 6.750-7.900rpm låga rpm vid 45-57km\h ?