<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Krya på dig Wiklund men whiplash låter inte kul...
Jag har fått ont i ett underben i ena vaden känns det mest. Har aldrig haft det förut så det oroar lite... Benen är annars bra på mig och jag är vig och rörlig för min ålder.
Jag gillar inte trafiken och köra bil längre. Det är för många bilar och det går för fort. Jag försöker hålla avstånd till framförande fordon men det går bara inte för ser någon bakom att det finns en "lucka" framför så kör dom bara om mig och då är avståndet genast borta. Visst jag kan bromsa men då kommer nästa, nästa och nästa....
I dag har jag kört en sväng med Citroên 2CV:n. Den går som en klocka nu och ägarna är nöjda. Det är bara ett fel och det är olja på lamellen så det kan hoppa rejält när man ska iväg och särkilt på backen som är lågt växlad. Dit jag skulle fanns det småvägar så jag körde på dem. Det är skönt och slippa dessa mängder av bilar som far fram som skottspolar. Likadant är det i stan. Full fart - full broms, full fart - full broms, full.... osv.
Jag har inget minne av det var riktigt så för 20-30 år sedan. Visst kunde det väl gå undan ibland men det var inte lika hetsigt överlag som det är nu.
För några veckor sedan var jag ute och gick och då kom en gammal bil, en Opel Kadett B tror jag det var, och den hade inte lika hög fart när trafikljuset och kurvan närmade sig. Den körde inte heller lika fort genom kurvan och drog heller inte iväg lika snabbt efter.
Nej det var inte två gamla tanter i bilen det var två unga grabbar som såg ut att ragga runt en sväng på stan.....

<!-- </EdIndex> --></div>