Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Brynäs-Linköping 3-1 :D :D :D <!-- </EdIndex> --></div>
reggaefisken

Inlägg av reggaefisken »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skulle aldrig tagit bussen i morse. Glömde nycklarna, och flickan har åkt i väg sa ingen är hemma. Jobbar tidigt i morgon och har inga nycklar dit och jag öppnar.

Detta skulle aldrig hänt om jag kört moped till jobbet!!!!! <!-- </EdIndex> --></div>
fatchance
Forumsponsor
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
zappafan skrev:
fatchance skrev:Nu drar jag på TSOOL:s avskedsturne!

Tjing Tjong!! 8)
:thumb: ...det är annat än Thåström.... slider_anon.gif :wink:

Rätt Zappa, vilket liveband!!

Blev lite suddigt mot slutet! :wink:

Bild
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag brukar ju trimma lite motorer ibland. :D
Men nu har jag för första gången trimmat cirkulationspumpen till värmen.
Det fins pumpar med justerbart flöde och justeringen hade fastnat.
Det fungerar på det viset att man kan justera så att en del av flödet inte paserar pumphjulet.
Jag slipade upp från utsidan och pluggade det utlåppet som går förbi pumphjulet och hårdlödde igen alltihopa. Nu blev det fors i pumpen. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
tompas11

Inlägg av tompas11 »

Conrad Engström skrev:Jag brukar ju trimma lite motorer ibland. :D
Men nu har jag för första gången trimmat cirkulationspumpen till värmen.
Det fins pumpar med justerbart flöde och justeringen hade fastnat.
Det fungerar på det viset att man kan justera så att en del av flödet inte paserar pumphjulet.
Jag slipade upp från utsidan och pluggade det utlåppet som går förbi pumphjulet och hårdlödde igen alltihopa. Nu blev det fors i pumpen. :D
Då lär du få varmt och skönt inomhus till vintern då. Brusar det inte i elementen nu? <!-- </EdIndex> --></div>
Det finns alltid en bättre metod
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
Conrad Engström

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Pumpen sitter mellan värmetank och värmeväxlare till element. Därefter chuntar jag värmen. När ingen värme går åt sannar pumparna. :D <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

Conrad Engström skrev:Jag slipade upp från utsidan och pluggade det utlåppet som går förbi pumphjulet och hårdlödde igen alltihopa. Nu blev det fors i pumpen. :D
Kanske bäst å kolla om motorn går överbelastad?

(Inte så lätt och känna om dom går varma när det är vattenkylt.) <!-- </EdIndex> --></div>
Wiklund

Inlägg av Wiklund »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag har suttit på akuten halva dagen... :cry: var med i en seriekrock på E18 igår utanför jackobsberg/barkarby stockholm.... bilträff och åkte karavan ner från västerås, köping och enköping. va en jävla massa bilar.. sen skulle alla bilar ner på avfarten mot barkarby, då tjocknade det och en bil kastade sig in från ytterfilen in mot avfarten in framför en seat två bilar längre fram, bilarna framför panikbromsade och det gjorde våran förare med, vi körde in lite fint i bilen framför och efter oss kom det en audi a4, och han hann bromsa för oss, men det gjorde inte 855an bakom honom... smack in i a4an och den smällde så klart in oss med en jävla smäll, efter 855an kom det en volvo s80, samma där och efter s80in en cittra jumper.. samma där, domino effekt.. men det blev bara värre och värre för dom kom med högre hastighet hela tiden.. jag flög som en vante fram och tillbaks och var ca 10cm ifrån instrumentpanelen,slog till och med sönder handsfacket.. men mådde trots allt bra efteråt så jag frågade inte om någon vård. vår bil och bilen framför var dom enda av dom (6) bilarna som gick att köra där ifrån med, dom andra var skrot. 22 personer var inblandade.

kvällen gick och det började krypa i mig och jag kände att nått var galet, kändes skumt i ryggen. på vägen hem försökte jag ställa in sätet men gick inte att få det bekvämt och under dagen idag blev det värre...
fick kraftiga smärtor i bröstryggen och upp i nacken, och då åkte jag till akuten.. jag hade tydligen fått whiplash... nu kan jag inte ligga eller sitta utan att det gör fruktansvärt ont, stod upp i väntrummet på akuten.. :cry: :cry: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Å fan! :shock: Det var inte roligt att höra.
En hel drös med krya på dig hälsningar från oss! <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Krya på dig Wiklund men whiplash låter inte kul...

Jag har fått ont i ett underben i ena vaden känns det mest. Har aldrig haft det förut så det oroar lite... Benen är annars bra på mig och jag är vig och rörlig för min ålder.

Jag gillar inte trafiken och köra bil längre. Det är för många bilar och det går för fort. Jag försöker hålla avstånd till framförande fordon men det går bara inte för ser någon bakom att det finns en "lucka" framför så kör dom bara om mig och då är avståndet genast borta. Visst jag kan bromsa men då kommer nästa, nästa och nästa.... :(

I dag har jag kört en sväng med Citroên 2CV:n. Den går som en klocka nu och ägarna är nöjda. Det är bara ett fel och det är olja på lamellen så det kan hoppa rejält när man ska iväg och särkilt på backen som är lågt växlad. Dit jag skulle fanns det småvägar så jag körde på dem. Det är skönt och slippa dessa mängder av bilar som far fram som skottspolar. Likadant är det i stan. Full fart - full broms, full fart - full broms, full.... osv.

Jag har inget minne av det var riktigt så för 20-30 år sedan. Visst kunde det väl gå undan ibland men det var inte lika hetsigt överlag som det är nu.

För några veckor sedan var jag ute och gick och då kom en gammal bil, en Opel Kadett B tror jag det var, och den hade inte lika hög fart när trafikljuset och kurvan närmade sig. Den körde inte heller lika fort genom kurvan och drog heller inte iväg lika snabbt efter.

Nej det var inte två gamla tanter i bilen det var två unga grabbar som såg ut att ragga runt en sväng på stan..... :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Halvars

Wiklund

Inlägg av Halvars »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tag kontakt med Svenska whiplashklubben, så får du hjälp med allt från försäkringar till tipps på smärtlindring.
Inget roligt det där med Whiplash, åkte på en själv för mer än tio år sedan och kommer aldrig bli bra. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Krya på dej Wiklundsgrabben :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Conrad Engström

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Inte kul, men krya på dig!
Dokumentera allt du kan och sök den juridiska hjälpen du kan få.
I framtiden kan det bli krångligt, med försäkringar mm.
Jag vet för min fru har varit med. <!-- </EdIndex> --></div>
Wiklund

Inlägg av Wiklund »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nej det är inte alls kul!! :cry: va ute och handlade idag och tog ett mjölkpaket, men jag tappade det i golvet och började nästan lipa av smärtan i ryggen... :cry: känns inge bra alls det här.. ska prata med en sjukgymnast som farsgubben känner genom hans jobb, jag har olycksfallsförsäkring och trafikförsäkringen bör täcka upp det, vet däremot att det brukar bli mycket om och men gällande försäkringen när det gäller whiplash.. tack för omtankarna i alla fall!!

:bike_pedalare: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->en riktigt tråkig histotia wiklund... :( krya på dig.. <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Skriv svar