Raketaren skrev:här är det minus 12 grader....och fortfarande relativt snöfritt... men den glädjen kommer nog att försvinna så småningom är jag rätt övertygad om..tyvärr...
Jaaduu Raketarn det verkar så...
Hos mej så här i söder är det långt mer snö än hos dig, minst fem centimeter.
I dag skulle jag en sväng in till stan och tog cykeln trots snöovädret. Kanske jag inte borde gjort det för jag fick 11 sekunder snöstorm rätt i fejset i motvinden. Trots dubbla mössor blev jag kall om huvudet, inte så värst bra... Jag fick lite ont i huvudet och mest sovit hela kvällen. Resan var dock inte förgäves det blev hemkokt risgrynsgröt och två ostmackor
-1,4 nu och 10 cm hårdfrusen snö efter regnet som avslutade snöfallet igår! Trodde det skulle ta lite på snötäcket men inte...Tur de grusat vägen utanför, den är ren is under. Lite snöflingor i luften så det kan bli mer.
I morse var jag så trött å klen så det svartnade för ögona på mig när jag drog upp rullgardinen..
Men när jag kunde se igen så såg jag att det kom ner lite smått med snöflingor och nu har det ökat på lite ytterligare, får nog schemalägga lite snöplogning i morgon.
Blåst och lite regn hela natten samt +6 grader så när jag drog upp rullgardinen var mesta snön borta Bäst av allt, isgatan på min infart och grusvägen till stora vägen var isfri, gick knappt att röra sig på den i går fast jag sandade. Nu + 6,6 grader och blåst och helgrått.
I dag har det varit riktigt skönt väder med tanke på den här tiden av året. Ingen sol men det har varit milt och inte heller så blåsigt, men det lär väl inte vara så länge tyvärr....
I kväll har jag varit på ett litet lussefirande, det var en kör som sjöng julsånger och så drack vi kaffe och åt hembakade saffranskusar och pepparkakor fast dom var vanliga från plastburk