Vad har ni för väder?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av Raketsport »

Toppenväder! Solsken och 7 minusgrader. Synd att vi har flunsan annars har jag gärna suttit ute och druckit varm choklad.

Bild
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

ser ungefär likadant ut i Skrike idag också....men jag har ju samma problem..förkylningen håller mig ju inomhus... :( blir nog inte att gå tillbaka å jobba nåt den här veckan..tyvärr..
Baronen
Forumsponsor

Inlägg av Baronen »

Flunsan, fy fan.. Jag blir hemma imorgon också då min magsjuka dotter tillfrisknat från sin magsjuka och istället insjuknat i någon form av förkylning med feber och rinnsnuva som följd. Djefla dagis..
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53

RAGNARÖK MK NERIKE
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

Raketsport skrev:Toppenväder! Solsken och 7 minusgrader. Synd att vi har flunsan annars har jag gärna suttit ute och druckit varm choklad.

Bild
Jäklar vilken fin bild. Och vackert är det också. slider_score.gif
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

ja det finns möjligen en chans att det kan våras till slut men det kommer att ta tid... :roll:

såg ut så här i Skrike idag... 8)

Bild

Bild

fick till och med ställa fram ett skydd för källarfönstret om det skulle komma att rasa snö från taket... :wink:

Bild

mopedtrailern behövs också för en transport snart...hmmm..blir till å ta fram slungan å leta fram den... :roll: även vinterdäcken måste ju på.. :| får försöka om orken är bättre på lördag... :?

Bild
HSE

Inlägg av HSE »

Här är det mest grått...Men 3 grader varmt så snön börjar smälta :D
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

betydligt trevligare väder idag..känns skönt att se den vita djävulen svettas... :lol:

å helt plötsligt har man fått fram moppetrailern igen då... mistick_yes.gif

Bild

solen lyser ...men det blåser en del ... :)

Bild

det tänds ett svagt hopp.. corsodispari_unsure
Baronen
Forumsponsor

Inlägg av Baronen »

Sol ena stunden, regna den andra och samtidigt blåser det. Ca 5°c. Vädret ser hoppfullt ut :)
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53

RAGNARÖK MK NERIKE
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Vindstilla i morse men nu svajar det lite i björkarna iaf.

På skuggsidan visar termometern 4,8 plusgrader.

Var nyss ute å slungade lite kramsnö. :)

Bild

/ Patrik
HSE

Inlägg av HSE »

Soligt och en 5 grader varmt nu, tar märkbart på snön :D
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

En av mina vädergurus är rl.se men i eftermiddag är sidan nere för service och då sköt den här sidan in från vänster istället :D

Han är ju bara för härlig biggrin

Bild
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

Patrik skrev:
Var nyss ute å slungade lite kramsnö. :)

Ser ut att vara bra drag i din Irusmaskin. Slungar långt.
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

Baronen skrev:Flunsan, fy fan.. Jag blir hemma imorgon också då min magsjuka dotter tillfrisknat från sin magsjuka och istället insjuknat i någon form av förkylning med feber och rinnsnuva som följd. Djefla dagis..
Det där känner jag igen, jag är hyperkänslig för sånt. Kvittar också hur rena och sterila miljöer som helst och man är hypernoga med hygien men garanterat blir man sjuk ändå om influensavirus och förkylningar härjar :(

Sen å andra sidan kan man vara bland skit och bråte, gamla fyllegubbar och allt vad det nu är men inte fan blir man sjuk av det :mrgreen:
Baronen
Forumsponsor

Inlägg av Baronen »

56:an skrev:
Baronen skrev:Flunsan, fy fan.. Jag blir hemma imorgon också då min magsjuka dotter tillfrisknat från sin magsjuka och istället insjuknat i någon form av förkylning med feber och rinnsnuva som följd. Djefla dagis..
Det där känner jag igen, jag är hyperkänslig för sånt. Kvittar också hur rena och sterila miljöer som helst och man är hypernoga med hygien men garanterat blir man sjuk ändå om influensavirus och förkylningar härjar :(

Sen å andra sidan kan man vara bland skit och bråte, gamla fyllegubbar och allt vad det nu är men inte fan blir man sjuk av det :mrgreen:
Nej, fyllesjuka är inte så smittsamt..

Nu är både dottern och sambon sjuka. Men jag är än så länge frisk. Har tagit ett par pilsner för att kurera mig. Hoppas på att få jobba på måndag då jag skulle behöva bygga en gaffel så jag kan sätta upp hjulen och rikta upp dom sen. :)
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53

RAGNARÖK MK NERIKE
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Baronen skrev:
56:an skrev:

Nej, fyllesjuka är inte så smittsamt..

Nu är både dottern och sambon sjuka. Men jag är än så länge frisk. Har tagit ett par pilsner för att kurera mig. Hoppas på att få jobba på måndag då jag skulle behöva bygga en gaffel så jag kan sätta upp hjulen och rikta upp dom sen. :)

Vi har flunsan också. Feber och fruktat ont i halsen, tror jag har snutit ut hjärnan snart.. För Mona började det med magsjuka så det hör nog till flunsan. Tog rätt lång tid innan jag fick smittan, så man bär den nog ett tag utan att veta om det. Kan tänkas att det är därför så många insjuknar.
//Jossan
Josefine Andersson
Skriv svar