Vad har ni för väder?
Re: Vad har ni för väder?
ha, du vill bara skryta,jag tror dom där är från sensommar´n 2014 

Mars tågar i med snöfall här, blötsnö som inte lägger sig i alla fall så här långt 

He he... Nädå, det är allt äkta 2015 mygg.Hasse skrev:ha, du vill bara skryta,jag tror dom där är från sensommar´n 2014
Idag trillar det dock ner lite snö istället..
/ P
Samma här + att det blåser 10m/s...Patrik skrev:
Idag trillar det dock ner lite snö istället..
/ P

Var ett väldans fint väder i går. Solsken och 11 grader i solen. Tösen hjälpte mig att lasta in veden i vårsolen
Idag var det betydligt otrevligare. Snålblåst och snöblandat regn. Men motorsågen höll mig varm 

Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Plusgrader i dag men jag har gått med handskar nästan hela dagen ändå.

/ P

/ P
Du torde haft skyddsglas för ögonen också.
Vissa saker passar och frakta på en pickup onekligen, jag menar veden alltsåBaronen skrev:Var ett väldans fint väder i går. Solsken och 11 grader i solen. Tösen hjälpte mig att lasta in veden i vårsolenIdag var det betydligt otrevligare. Snålblåst och snöblandat regn. Men motorsågen höll mig varm

Vad är det här då? Patrik drömmer om natten?Patrik skrev:Plusgrader i dag men jag har gått med handskar nästan hela dagen ändå.
/ P

Snygg svets 

Jo, typ en hel hjälm till å med.Hasse skrev:Du torde haft skyddsglas för ögonen också.
https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphot ... e=557B3510

/ P
Nädå, drömmer inte om svetsning så värst ofta faktiskt, däremot drömde jag att i natt att det var någon som fyllt på i pelletsförrådet med en sopsäck med skräp, bl.a. något blad till en bandsåg å gamla taklister... Var inte värst nöjd i drömmen kan jag säga...56:an skrev: Vad är det här då? Patrik drömmer om natten?
Svetsningen på bilden ovan gjorde jag i går förmiddag, 5-6mm tjocklek på plåten å runt 100A inställt på TIGsvetsen.

/ P
Tack tack !HSE skrev:Snygg svets

/ P
Absolut, är det möjligen en ESAB med Miller innehåll som du har använt?HSE skrev:Snygg svets

Soligt och vårlikt i dag med 6 grader varmt. Vårblommorna gillade det.