övrigt
Re: övrigt
Är den pluggad?
Sålde min Yamaha i veckan till en kompis och köpte en nyare hoj, en Kawasaki.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Klart yamaha dt50r är pluggad,annars skulle den inte klara flera flygande besikningar av polis .hur är kawasakin då ?Micke S skrev:Är den pluggad?
Den är rena dynamiten. Den är opluggad på det sättet att katalysatorn är borttagen och ersatt med en s.k. Link Pipe. Sedan är ljuddämparen av rakt-igenom-typ så den låter som själva fan. Jag har satt i en s.k. dB-killer och då blev ljudnivån okey. Så man kan ju säga att den är pluggad med dB-killern.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Inte illa,vad är det för cubik ? 250,400,600,750,900,1200 eller större ? Har hört att dom där finns med 750 cubiks v8 nånstans ?
En mc v8 på 750 cubik som varvar 19.000-22.000 rpm och gör cirka 200km\h i australien
De här är på 998 CC och 200 hp vid 12500 rpm med trycksatt luftburk. Lite mer (helt onödig) effekt nu med borttagen katalysator och öppet avgassystem. Det är samma årsmodell som på din DT50R om jag minns rätt, en 2010. Priset för en sådan här begagnad i fint skick är ungefär som på en fin Zundapp 70-talare. Så det är ett roligt alternativ om man har MC-kort.marklundt skrev:Inte illa,vad är det för cubik ? 250,400,600,750,900,1200 eller större ? Har hört att dom där finns med 750 cubiks v8 nånstans ?
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... ormace.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Hojen Drysdale V8 som du nämner hade jag inte hört talas om. Men nu när jag Googlar ser jag att det finns mycket information om dem och att de togs fram i Australien. http://braaap.se/fantastiska-maskiner-drysdale-v8-1000/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ett alternativ till att köpa hoje är förstås att bygga motorcykeln själv, som den här Fransmannen gjorde när hans bil gick sönder i Marockos öken.
Litar ej på dom som har högre utbildning än jag själv
Har bara varit och kört kågerundan i dag,i går körde jag tur och retur stackgrönnan,håller på växa i från kaffe som dryck ?
En i england har byggt både en kawasaki 5 pip 2-taktare och en kawasaki v12:a på 2,3 liters slagvolym av en kawasaki z 1300 sport ? Ska upp på yamaha center och strecka kedjan på måndag eftermiddag ?
Det är bara titta i gamla allt om mc eller bike tidningar ?
Det är för nära mellan däck och skärm för att vespan ska gå köra när det är minus grader utomhus även om det finns dubbdäck till den ?
Risken är att en blir stående nånstans med is mellan däck och skärm på en vespa ?
- ZVEZDA M50
Hej!marklundt skrev:Litar ej på dom som har högre utbildning än jag själv
Du dömer dina medmänniskor hårt?
Jag ser själv ingen koppling mellan utbildningsnivå och hur vida man kan lita på dem.
Men, hur värderar du kunskaper och erfarenheter som man själv förvärvat utan en formell utbildning?