Nu är du lite väl negativ, det är licenstillverkade motor, så te,x hondas monkeybike´s delar passar i, och sen får man ju vad man betalar för, så är det med ALLT. <!-- </EdIndex> --></div>volvomannen skrev:Cool design, men....
Alla kina fordon jag har varit i konakt med har varit ursäkta utrycket SKIT.!
Otroligt dåliga svetsar en del till och med så dåliga att man funderat på om man vågade köra eller ej. Rostar bara man tittar på dem. Skruv o mutter av billigaste skitmaterial gängor går typ direkt, udda storlekar på ställen som borde vara samma på bägge sidor typ stötdämparfästen, mao man har tagit det som låg närmast på hyllan. Glömda skruv, ej åtdragna skruv inget fett i lager, dålig passform osv. Reservdelar om du har tur kanske det finns.
I fabriken på löpande bandet funkar det som så att kille nr 1 ska sätta pinal a på ett viss sätt sedan ska kille nr 2 skruva fast den osv och så ska det väl vara men.... de är så rädda för att göra fel så om någon ser att killen innan satt i pinalen på fel håll tex, så säger man inget uttan det är bara att dra dit skiten ändå, ingen vågar säga nåt! Det står 1000 man utanför fabriken och vill ha jobb så ingen vill vara till besvär, de skiter i vilket grejorna ska ju ändå ut ur landet så man behöver inte tänka på garantier osv.
Så nä inga kina maskiner inte än på tio år iallafall när de skärpt till sig.
Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fy f*n va värdelösa lås tyska bilar (läs VW och Opel) har, låsen jäklas hela tiden på min Passat, var likadant på Golfen för två år sedan, och en äldre passat o.s.v. Likaså på Opel Kadetter.
Är en liten plastlåsklack som låser den lilla armen som håller dörren stängd, den plastlåsklacken kärvar så fort det är runt nollan, spelar ingen roll hur man torkar eller smörjer, är likadant ändå. Och man glömmer ju bort sig, så helt plötsligt på en parkering då man handlat kan man inte stänga dörren
För får man det att fungera så far det åt skogen nästa gång man öppnar dörren.
Jaja, fick iaf en påminnelse inatt varför jag inte gillar moderna bilar med plast o skit.
Nu fick ja skriva av mig lite iaf
Ha varit ut med vovvarna och det är inte lite snö som kommit hittils inatt, lär bli en hel del tills i morgon, gruvar för då man ska på jobbet, lär väl köra fast mitt på gården (om nu låsen vill fungera förståss. <!-- </EdIndex> --></div>
Är en liten plastlåsklack som låser den lilla armen som håller dörren stängd, den plastlåsklacken kärvar så fort det är runt nollan, spelar ingen roll hur man torkar eller smörjer, är likadant ändå. Och man glömmer ju bort sig, så helt plötsligt på en parkering då man handlat kan man inte stänga dörren

Jaja, fick iaf en påminnelse inatt varför jag inte gillar moderna bilar med plast o skit.
Nu fick ja skriva av mig lite iaf

Dom har gått ut med att dom ska inventera hela kommunen och all utredningstid kommer att debiteras mark/bilägaren.
edit, jag har ju några fler än i signaturen
<!-- </EdIndex> --></div>
Jag gick i förväg och har informerat dom om vad en skrotbil är, och att inga såna finns här (redovisade varje bil)umekille skrev:Amarace håll hårt i bilarna nu .. såg dem skulle ha skrotbilshämtning i dina trakter.

Dom har gått ut med att dom ska inventera hela kommunen och all utredningstid kommer att debiteras mark/bilägaren.

-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://skyteam.en.alibaba.com/product/679385091-0/SKYTEAM_VINTAGE_LIMITED_EDITION_50CC_125CC_SNAKE_MOTORBIKE_EPA_APPROVAL_.html
hitta en till "moppe" som verkar intresant från skyteam, synd att de inte satte "honda" motorn i den =( för lifan är så fula <!-- </EdIndex> --></div>
hitta en till "moppe" som verkar intresant från skyteam, synd att de inte satte "honda" motorn i den =( för lifan är så fula <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Amarace får bygga en sån här:
http://www.youtube.com/watch?v=qqDhAOaqW8A
Täck över med lite bark och löv så det inte syns.
Det var det första stora intrycket när jag var i Japan 2006
Hos dem jag bodde hos hade sånt garage vid sin lägenhet (plats för 8 bilar)
Så klart hade de platsen längst ner så det tog evigheter att få ut bilen. <!-- </EdIndex> --></div>
http://www.youtube.com/watch?v=qqDhAOaqW8A
Täck över med lite bark och löv så det inte syns.
Det var det första stora intrycket när jag var i Japan 2006
Hos dem jag bodde hos hade sånt garage vid sin lägenhet (plats för 8 bilar)
Så klart hade de platsen längst ner så det tog evigheter att få ut bilen. <!-- </EdIndex> --></div>
- alf-johan
- Forumsponsor
Skönt att det finns lite roliga grejor också, vill man ha den kan man köpa den annars ska man nog låta blireggaefisken skrev:http://skyteam.en.alibaba.com/product/6 ... OVAL_.html
hitta en till "moppe" som verkar intresant från skyteam, synd att de inte satte "honda" motorn i den =( för lifan är så fula

min avatarbild : är min gamla "SUKA"
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->[quote="Amarace"]
quote]
ok. så om nån gubbe kommer förbi mig o går in på min gård o kollar om jag har några skrotbilar så får jag alltså betala för det utan att jag har bett dom göra det. eller har jag fattat fel
quote]
ok. så om nån gubbe kommer förbi mig o går in på min gård o kollar om jag har några skrotbilar så får jag alltså betala för det utan att jag har bett dom göra det. eller har jag fattat fel

- SachsMekarn
Du får väll flytta på bilarna till någon bekant när dom ska inventera dina ägor, fast du får väll ingen förvarning...Amarace skrev:Jag gick i förväg och har informerat dom om vad en skrotbil är, och att inga såna finns här (redovisade varje bil)umekille skrev:Amarace håll hårt i bilarna nu .. såg dem skulle ha skrotbilshämtning i dina trakter.

- zappafan
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja numera blir det lite moppeåkande
,fått lov att börja med blodtrycksmedicin
,fan man känner sig trettio år äldre direkt
,så nu är det inget
alls
utan
5 km promenad varannan dag + cykel till från jobbet.... trist utveckling men
Trevlig Helg på er....

Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
- knilsknilsson
- Forumsponsor
- Kontakt:
Skaffa en trött enpetare med trampor istället så får du motion i uppförsbackarnazappafan skrev:Ja numera blir det lite moppeåkande,fått lov att börja med blodtrycksmedicin
,så nu är det inget
alls
utan
Trevlig Helg på er....

Adam Karlsson
Volvo 142 1969
Crescent Saxoped 1139 Sport 1959
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
https://photos.app.goo.gl/LvU8Uka8xyXbk2GL7
Volvo 142 1969
Crescent Saxoped 1139 Sport 1959
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
https://photos.app.goo.gl/LvU8Uka8xyXbk2GL7
Sachsmekarn, spelar ingen roll eftersom dom verkar ska inventera allt och alla, spelar ingen roll vem som äger eventuella bilar, blir markägaren som åker på det (vilket också är snett, markägaren är inte ansvarig för om nån annan ställer en bil på dennes mark, får ju inte ens röra den)
Men som sagt, Skrotbil per defenition är ju fel, nåt som är värt lite eller inget för en kan ju vara mycket värt för en annan. <!-- </EdIndex> --></div>
Typ så hotar dom. Känns som att dom inte har nåt stöd i lagen överhuvudtaget för vad dom tänker göra.a@westman skrev:Amarace skrev:
Sachsmekarn, spelar ingen roll eftersom dom verkar ska inventera allt och alla, spelar ingen roll vem som äger eventuella bilar, blir markägaren som åker på det (vilket också är snett, markägaren är inte ansvarig för om nån annan ställer en bil på dennes mark, får ju inte ens röra den)
Men som sagt, Skrotbil per defenition är ju fel, nåt som är värt lite eller inget för en kan ju vara mycket värt för en annan. <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Forumsponsor
- Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side
Du måste ta tag i ditt liv på alla områden! Kanske ett märkesbyte skulle göra dig gott?
Om du kommer till insikt så kan jag bistå med en fullpreppad (no-name
)
big-block motor till kompis-pris som kommer att göra dig till kung i hela stora Norrland!
Krya på dig, och nån gång ska jag lära dig att dricka grogg!
Helvete Zappa-Pojken!zappafan skrev:Ja numera blir det lite moppeåkande,fått lov att börja med blodtrycksmedicin
,så nu är det inget
alls
utan
Trevlig Helg på er....
Du måste ta tag i ditt liv på alla områden! Kanske ett märkesbyte skulle göra dig gott?
Om du kommer till insikt så kan jag bistå med en fullpreppad (no-name

big-block motor till kompis-pris som kommer att göra dig till kung i hela stora Norrland!

Krya på dig, och nån gång ska jag lära dig att dricka grogg!