MCB E-Typ 1973
- davidkanske
- SachsMekarn
Re: MCB E-Typ 1973
Hahah du har de inte lätt Hasse 

- SachsMekarn
Tackardavidkanske skrev:Finemangen!

SachsMekarn skrev:Hahah du har de inte lätt Hasse
Jo, faktiskt. Under 70kg.
- SachsMekarn
Nu har äntligen ett baklyse av den rätta modellen hittat sin plats på mopeden. Blev riktigt trevligt. Får se om jag lackerar om det senare, inte riktigt nöjd med kulören. Ser att bakskärmen behöver en ordentlig polering också.
Har även beställt en förgasare från Tyskland som borde vara framme snart. Har en hel del pyssel som ska göras i vinter, renovering av hjul t.ex. Får nog skriva en "To do list"

Har även beställt en förgasare från Tyskland som borde vara framme snart. Har en hel del pyssel som ska göras i vinter, renovering av hjul t.ex. Får nog skriva en "To do list"

lacka baklyktan i samma färg som moppen, å polera till bakskärmen (lätt som en plätt) med de skärmarna..
sen är det tjusigt som fanken.. 

- SachsMekarn
Ja tänkte tanken med orange lyckta, men trodde att det skulle sticka ut för mycket. Den kanske blir orange ändå 

har för mig att den var orange original på mopparna som hade den lacken...SachsMekarn skrev:Ja tänkte tanken med orange lyckta, men trodde att det skulle sticka ut för mycket. Den kanske blir orange ändå

Jag håller med!Raketaren skrev: har för mig att den var orange original på mopparna som hade den lacken...så det blir nog kanon..
- SachsMekarn
Ja bakljuset får bli orange.
Idag monterade jag nytt framdäck, det gamla hade gjort sitt.

Sen undrar jag om det skall vara någon distans bakom bromsskölden så den kommer ut en bit från navet? Som det är nu skrapar dom varandra.

Idag monterade jag nytt framdäck, det gamla hade gjort sitt.

Sen undrar jag om det skall vara någon distans bakom bromsskölden så den kommer ut en bit från navet? Som det är nu skrapar dom varandra.

Senast redigerad av SachsMekarn den 30 aug 2014, 16:33, redigerad totalt 1 gång.
Nej, jag har ingen distans på min.SachsMekarn skrev:
Kanske lagret sitter lite för långt in?
"Tappen" på bromsskölden kanske är nedsliten?
På min sticker "tappen" ut ca 4,5mm.

- SachsMekarn
Tack för info! Kan var så att det är slitet. Ska dubbelkolla på de.
sätt in ett chims om det är lite slitet,funkar 

- SachsMekarn
Ja det fick bli schims! Jämförde med en annan 120mm leleusköld, den hade en högre klack. Kan ju vara så att sköldarna inte ska ha lika hög klack. Skölden är från P*ch och hjulet från E-typ.
Det står helt stilla just nu
Väntar på en förgasare som inte finns i lager, inge svar från mopshop, p*chshop har två hemma men dom är väll slut när jag behöver. Hopplöst! Har man otur så blir det inget åka innan vinter kommer 
Det står helt stilla just nu

- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Det är så jobbigt när det alltid är motlut och det ena problemet avlöser det andra, men innan vintern så har det nog löst sig.SachsMekarn skrev:Hopplöst! Har man otur så blir det inget åka innan vinter kommer
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson