NiklasHögberg skrev:nytt försök idag med start, motorn vart mycket trevligare i gången. till o med jämnare då den drar jämnt än att de rycker o sliter olika i kedjan. så stort tack till Selma. nu ska de inte dröja förän man kan ta den på en runda runt stan.
Kanon ! Ut å Älga runt lite nu
ska montera på plåtar o fläktkåpa så kan de hända ja testkör lite imorgon.
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
med enkel justering av kilbulthålen på 2 fina jlo pedalarmar så passa dem perfekt. nu går de fritt förbi bromsarmen o ingen pedalarm glappar. bakljus inkopplat o de lyser perfekt. likaså framljuset är skarpare än ja räknat med. förhoppningen nu är pepitas rally 1:a juni på denna farkost. hoppas kunna dra lite blickar med den.
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
nu står den under vård. en av skruvarna vid tändplattan hade tagit sig loss av någon anledning o satte tvärstopp häromveckan för maskineriet. men nu har problemet avlägsnats o motorn går runt fint igen. passade på nu o justera tändningen lite då den vart lite i slöaste laget ett tag. ska försöka få ihop de hela under morgondagen inför ny uppstart. ja lyfte ju av cylinder o hela köret efter stoppet vilket va onödigt konstaterade ja men bättre kolla för mkt än för lite.
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
det är möjligen inte så att det finns en liten antydan till vibrationer i en sachs.
skämt åsido- byt till 8.8 insexskruv om problemet kvarstår. dom är lättare att komma åt att dra åt med rätt moment. kommer dock inte ihåh vad det är för en M4
erlan skrev:det är möjligen inte så att det finns en liten antydan till vibrationer i en sachs.
skämt åsido- byt till 8.8 insexskruv om problemet kvarstår. dom är lättare att komma åt att dra åt med rätt moment. kommer dock inte ihåh vad det är för en M4
erlan
passade på o dra varenda skruv lite extra nu när kåpan var av o man kom åt samtliga skruv som kan orsaka problem. sen satte ja små fjäderbrickor på småskruvarna till plattan så ja hoppas den sköter sig nu.
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
nu lever den igen. dock ngra små missar på tänding. skall kolla brytarna lite extra o rengöra lite mer misstänker ngt spån som ger överslag efter den lossade skruven.
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248