En riktig Boardtrack Indian
Re: En riktig Boardtrack Indian
När en växellåda hittas är det självklart säkert i slut av 1900tal. Remdrift.
Så lista ut om man kan bygga om till koppling på. bara 10000kr och sen ska hem2st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Re: En riktig Boardtrack Indian
Har man tur är bara utgående axel som behöver bytas, lådan är ju väldigt lik en normal växellåda 1915. Frågan om det värt att slänga 15000kr på det.
2st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Re: En riktig Boardtrack Indian
Kan du be dom dra av remhjulet axeln till den med kopplingen är väl konisk?
Hur är det med den med remhjul?
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Re: En riktig Boardtrack Indian
Borde vara en smal sak att fixa 
Remhjulet verkar vara 19 mm brett.
Konan på den röda ser ut att vara ca dubbelt så lång som drevet bredd. Så det är troligt samma längd.
Konan är typ standard

Remhjulet verkar vara 19 mm brett.
Konan på den röda ser ut att vara ca dubbelt så lång som drevet bredd. Så det är troligt samma längd.
Konan är typ standard
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Re: En riktig Boardtrack Indian
Då ska jag känna efter om jag ska våga chansa.
2st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Re: En riktig Boardtrack Indian
Fins det inga bilder på remhjulet? På nätet jag får googla runt
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Re: En riktig Boardtrack Indian
Har sökt igenom det, bält var bara för 1 cylinder utan växellåda. tror inte han vet vad han dillar om. Hela grejen känns underlig
2st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Re: En riktig Boardtrack Indian
Ja men kan det vara så att den är från en med tvåcylinder som någon satt på rem i stället och ev bytt motor ?
Fast då hade dom väl ingen koppling och då det blev ju svårt att växla för att inte säga omöjligt Hm ja lite mysko är det.
Det måste ju vara samma ingångsaxel då det inte fans med rem.
Kan ju vara så att någon satt på hjulet bara för att det passade.
Du vet förr tog man det man hade bara för att kunna åka.
Min hade dom en 350 cc på sa han då originalmotorn slutat fungera.
Tur han sparade orinalmotorn till mig, det är den som sitter på nu.
Fast då hade dom väl ingen koppling och då det blev ju svårt att växla för att inte säga omöjligt Hm ja lite mysko är det.
Det måste ju vara samma ingångsaxel då det inte fans med rem.
Kan ju vara så att någon satt på hjulet bara för att det passade.
Du vet förr tog man det man hade bara för att kunna åka.
Min hade dom en 350 cc på sa han då originalmotorn slutat fungera.
Tur han sparade orinalmotorn till mig, det är den som sitter på nu.
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Re: En riktig Boardtrack Indian
Dom hade väl ingen vxllåda utan det var på eller av med fullgas?
Re: En riktig Boardtrack Indian
Säljaren säger ombyggd växellåda ifrån kedjedrift till remdrivet back in the days. Måste bestämma mig om det är värt pengarna.
2st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Re: En riktig Boardtrack Indian
Ombyggnationen består ju endast i byte av koplingskorgen till remhjul.
Dvs lådan borde vara intakt.
Man ser ju koplingpinnen på den lådan.
Koppling har du väl ingen ännu?
Att hitta en med koppling gör väl prisbilden högre med.
Den röda som jag la in saknade kopplingen även den som du la in förut.
Dvs lådan borde vara intakt.
Man ser ju koplingpinnen på den lådan.
Koppling har du väl ingen ännu?
Att hitta en med koppling gör väl prisbilden högre med.
Den röda som jag la in saknade kopplingen även den som du la in förut.
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Re: En riktig Boardtrack Indian
Tror inte att remhjul och koppling axel är samma, men kan ha fel. Det frestar är för jag vet hur svårt det är att hitta en.
Koppling finns att köpa, låda inte...
Koppling finns att köpa, låda inte...
2st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Re: En riktig Boardtrack Indian
Är det ett orginalljul på den nu eller är det bara ett remhjul har inte sett hur det ser ut?
det är ju betydligt lättare att göra om hjulet till skilnad från axeln. så med tankee på det borde det vara hjulet som är ändrat i så fall.
det är ju betydligt lättare att göra om hjulet till skilnad från axeln. så med tankee på det borde det vara hjulet som är ändrat i så fall.
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Re: En riktig Boardtrack Indian
Remhjulen är apfula, finns bättre typ 1906 med de riktigt omöjliga att hitta, sen är de aldrig mer än 2 växlat. Hur man gör, får jag börja med köpa och få hem innan väg lär visa sig. Sen har man de mått man behöver 

2st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Re: En riktig Boardtrack Indian
För bygge av ram....
2st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....