Dags att uppdatera er från vad som har hänt, för det första får jag tacka de medlemmar som röstade på mig i "Moppenets snyggaste moped 2012" som ledde till en oväntad andra plats. Sedan har jag svarvat nya fotpinnar till hojen, idag var med hojen till Tivedens motor för att få lite expert hjälp av Ludde och Agge. Orkar inte skriva de fel vi hittade på hojen men nu går den alla fall, därför passade vi på att rigga den i bromsbänken och köra några repor. Helt oninställd leverade den 19,4hk på bakhjulet vilket jag är nöjd med eftersom hojen gick på tok för snålt och kedjan slaka. Detta är nu åtgärdat så effekten ligger förhoppningsvis på ca 20hk, målet är nu Test n tune på Malmby i April.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har åsikter om "moppen" men är nog bäst jag är tyst. Annars tycker jag det är bra att det börjar byggas med dom modernare snurrorna. <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström skrev:Jag har åsikter om "moppen" men är nog bäst jag är tyst. Annars tycker jag det är bra att det börjar byggas med dom modernare snurrorna.
kul grej ,men snyggaste moppen njaee <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men riktigt Race är det, ordet snygg hör väl inte riktigt hemma här, huvudsaken är att det finns potential , tillsammans med det diagrammet, räcker för mej, Grattis Hilmersson <!-- </EdIndex> --></div>