Vad har ni för väder?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av Patrik »

56:an skrev:Härligt... Jag ser framför mig forumet kommer fyllas med flygfoton biggrin
Fint väder idag men lite blåsigt:
Bild

/ P
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

Patrik skrev: ... men lite blåsigt:
Jo tack, knappt en enda dag med någorlunda lugnt väder på hela våren cocos_acc.gif

Skitvädret (PK=växlingsrika vädret) verkar fortsätta också precis som den där duracellkaninen som bara håller på och håller på i det oändliga cocos_acc.gif cocos_acc.gif cocos_acc.gif
HSE

Inlägg av HSE »

Jäkla blåsande här med på västkusten, en hel del sol idag men blåsten förstör det hela.
Forumsponsor

HSE skrev:... men blåsten förstör det hela.
  • :thumb:
Forumsponsor

uhh vilket skitväder f-n vad tråkigt ~X(

Det är bara och köra här så ser man det kommer fortsätta likadant cocos_acc.gif cocos_acc.gif cocos_acc.gif

http://www.klart.se/v%C3%A4rlden/nederb%C3%B6rd/
HSE

Inlägg av HSE »

Ser ut som jag får mer regn än du får i dina trakter, om man kan tala om gradskillnader i eländet. Förutom alla mördarsniglar trivs fästingarna i detta väder, plockat extra många på katterna sista dagarna och hade en på benet i förrgår :twisted:
Forumsponsor

Jaduu... Mycket elände där. Jag gick några varv i trädgårn i natt kunde inte somna och sen när jag kom till grusgången då klistrade sig gruset under skorna :x

Jaha, nu är det (svensk) sommar tänkte jag.... cocos_acc.gif
Forumsponsor

Regnet hänger i luften och risk för skurar. Regnat har det redan gjort idag fast bara några droppar så där så det knappt syns på asfalten.

Nåt som jag inte gillar är att prognoserna, i mitt fall klart.se, inte varit pålitliga. Snarare har de gett en förskönande bild när man tittat på grafiken. Solar och max 4 m/s har snarare blivit regn/skurar och medelvind på 6-8 m/s och kraftiga vindbyar i samband med skurarna.

Jag tar hellre en något mer pessimistisk prognos för då slipper man åtminstone bli besviken och kan ta solglimten som bonus istället för nåt utlovat.
HSE

Inlägg av HSE »

Faktiskt en hel del sol här, synd att det blåser bara. Blåst och 13-14 grader kyler så fort man sticker ut näsan i blåsten samtidigt som det är hyfsat i lä.
HSE

Inlägg av HSE »

Den här dagen börjar i alla fall fint, klarblå himmel och ingen blåst samt 9,2 grader varmt. Men det kan ju ändra sig framåt dagen. Torsdag och fredag spås det ju regna i alla fall.
Forumsponsor

Det är ju så det är... Sen sätter helvetet igång efter 12 och håller på ända till sena kvällen. Sen blir det lugnt under natten...
Nästa dag likadan och nästa och nästa... Så har det varit i över en månads tid nu, ja hela våren åt skogen totalt cocos_acc.gif

Jovisst ska skiten fortsätta, det är ingen förändring i väderläget även om det blir nån tycks tro det efter en fin dag emellanåt.

Jag läste om möjlig stabilisering i nästa vecka men hur mycket kan man vänta sig av det?

Måste säja jag tycker det är skitklimat vi bor i, sommarhalvåret dominerar lågtrycken och framförallt åskvädren.

Vinterhalvåret försvinner åskvädren och vädret blir mer högtrycksdominerat men till vilken glädje då?
Istället för sol då gör den fuktiga luften att dimman kommer och allt blir grått och trist i typ flera veckor och kallt som fan när luften från Nordpolen sipprar ner

Minns man tillbaka brukar våren vara fin, ja riktigt fin så där så man inte hinner med och vare sig njuta eller ens se den när allt är uppåt tack vare det fina vädret. Men i år är hela våren bara skit...

Ibland tror jag nåt måste ha hänt med vädret, det är sig inte likt som man minns det förut...
HSE

Inlägg av HSE »

Jodå blåsten satte igång längre fram på morgonen :( Men fortfarande inte så dumt om man bara hittar vindskydd. Globala uppvärmningen spelar klart in, mildare vintrar sparar givetvis värmekostnader men andra sidan av myntet är regnigare somrar med mer åska och fler stormar. Men inte mycket att göra åt saken, jänkarna är ju mer drabbade än vi med tornados osv. Med tanke på deras bidrag till globala uppvärmningen så är det väl inte mer än rätt.
Forumsponsor

HSE skrev:...men andra sidan av myntet är regnigare somrar med mer åska och fler stormar.
  • :x mistick_badwords

Jag längtar tillbaka till de varma och torra somrarna på 1990-talet. Då fick man svettas men gutt var det och vara ute och greja då :P
Forumsponsor

Det blåser som bara den här i Kalmar idag och himlen är mulen, det mörknar och börjar knattra på fönsterblecken så regnet är på väg in.

Vi är nu i slutet av maj och om några veckor vänder det och går mot höst igen. Ta man sen i beaktelse att juli är årets i särklass nederbördsrikaste månad så kan man nog räkna med att det försvinner ett par-tre veckor med tråkigt väder i den månaden också. Håller sen lågtrycken i sig så kan det fortsätta långt in i augusti också och sen är sommaren slut och vi får vänta tills nästa sommar då det ska bli sol och bad samt långa varma sköna kvällar på verandan :lol:
HSE

Inlägg av HSE »

Här på västkusten regnar det och är 12,9 grader just nu. Såg att de hade närmare 30 grader borta i Ryssland men för oss är det inte något större hopp framöver. Men vi slipper vattna trädgården i alla fall...
Skriv svar